{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Første cykel {{forumTopicSubject}}

Så er tiden snart til at jeg skal begynde at finde min første motorcykel
Jeg har kigget på et par modeller som jeg egentlig meget godt kunne lide, men ville lige høre om i har nogle jeg burde kigge på.
Har kigget på en Kawasaki ER-6n og en Suzuki Gsx 650 f
Vil gerne købe helt nyt og holde mig under de 100.000 kr


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første cykel
  • #1   16. maj 2015 så skal du også være virkelig sikker inden... man kan hurtigt ønske sig en sport tourer og så opdage man er mere til race, eller cruiser, og så stor du med en cykel du vil af med samt en kæmpe afskrivning som der er på alle nye køretøjer.. Er6-n er en fin cykel.. Husk de skal drosles til 48hk for du kan kører dem og de ikke må ha over 96hk inden droslingen.

  • #2   16. maj 2015 Er helt med på drosling til 48 hk
    Men det er også bare cykler jeg skal se på, det vil nemlig være rigtig surt at kigge på nogen (og prøve dem når jeg har kortet) og så ville have en anden et halvt år efter


  • #3   16. maj 2015 Hej Mads.
    Jeg købte min ER-6 i 2011 fra ny af, jeg var helt vild med den og det skulle bare være den. Jeg havde både den og en Yamaha xj6 i kiggerten, begge kanon lækre cykler og de var begge på "tilbud" da de var overgemte modeller fra 09.
    Jeg kan kun sige at du bliver nødt til at følge dit hjerte, kunne jeg gøre det om havde jeg købt en brugt 600cc cykel. Da det havde været rart at have betalt den ud, frem for at have en månedlig betaling.
    Hvis du endelig går efter noget nyt, ville jeg da tage ud og se på en MT-07, den havde jeg købt hvis jeg skulle købe noget nyt idag i den prisklasse. smiley
    Hvis du er meget hooked på en ER-6 så kig da på en brugt fra 09, personligt synes jeg det er den fedeste af de 3 modeller, og de kan fåes til omkring 50.000. smiley


  • #4   16. maj 2015 Kunne da godt finde på at kigge på Yamahaen, den virker til at man får meget for pengene smiley

  • #5   16. maj 2015 Jeg er i tvivl...

    På den ene side: Jeg synes, Elias G har en rigtigt fin pointe: hvis du kun er i gang med at tage kortet, ved du ikke nødvendigvis, hvilken type kørsel, du er til, og så er det jo ærgerligt at have brugt op mod 100.000 på en cykel, der ikke passer til det! Således kan der være fornuft i at købe en billig cykel og køre et par sæsoner og finde ud af hvad du er til.

    På den anden side: Jeg har desværre kun meget begrænset personlig erfaring med ER6, men det er mit indtryk, at den er lidt en 'multikunstner' der sagtens både kan være sjov på de små veje og nogenlunde komfortabel på længere ture. Dertil kommer, at man med en fabriksny cykel er rimeligt sikker på, at den bare kører som den skal det første lange stykke tid, så man ikke får starten pøsen MC-karriere ødelagt af værkstedsbesøg og ærgrelser. Desuden er ABS jo absolut tilgængeligt, hvis man er parat til at bruge op imod 100.000


  • #6   16. maj 2015 Det er netop det med at den mekanisk set er i perfekt stand, har haft så mange problemer med biler der var i dårlig stand, men har ikke ville købe ny ny bil da jeg har drømt om en motorcykel siden jeg var 3 år gammel og abs er jo heller ikke en dårlig ting når man er ny og ikke helt kender bremseteknikerne så godt som en mere rutineret kører

  • #7   16. maj 2015 At købe første cykel helt ny, er ikke ret tit en økonomisk klog beslutning. Rigtig mange ændre lynhurtig holdning til hvad for en cykel der opfylder behovet. Jeg ville vælge et fornuftig nyere eksemplar smiley

  • #8   16. maj 2015 Jeg er glad for min gsx 650f og den kan du godt finde til under 50. Som er rimelig ny.

  • #9   16. maj 2015 Så konklusionen bliver nok, at der er for og imod, og du i sidste ende må gøre op med dig selv, hvad du vægter højest. Hvis du ender med at beslutte dig for en ny cykel, så må jeg tilslutte mig anbefalingen om at give MT07 en chance.

  • #10   16. maj 2015 Vil da ihvertfald kigge på den når jeg skal ud og kigge

  • #11   16. maj 2015 Gsx650f er en udemærket MC, men ganske tung. Vægten sniger sig over 240kg i køreklar tilstand. For en begynder betyder det den er noget tungere at tumle. Har selv haft fornøjelsen af at trille på den, og der skal tages godt ved den på de små snoede landeveje, sammenlignet med de noget lettere i klassen.

    Hvis du endnu ikke ved ved præcis hvilken type MC du er til, så vil jeg også anbefale dig at købe brugt. Motorcykler er som regel noget man køber af interesse, så der passes generelt bedre på dem end ved biler.
    Set med meget fornuftige briller, så kunne en Honda CBF500 være et godt køb. Den er en fysisk størrelse som er ganske god, er letkørt og meget let at få tillid til, og så har den også nogle ganske gode egenskaber i sving. Som bonus får du også ABS bremser på den. Sådan en kan du finde til ca 30.000kr. Den giver ikke så meget street-cred, men det er svært for alvor at sætte en finger på noget den gør dårligt.
    Skal det være noget med mere street-cred, så er ER6 som du har kig på oplagt. Finishen er lidt lavere end på Honda'en, men den er noget mere rå at se på. Og om 2 år bliver den med sine 72hk også sjovere at lege på end Honda'en er med sine 57hk.

    Hvis du vil bruge dit budget op til de 100.000kr er mulighederne tæt på uendelige. Men køber du f.eks en CBF500, er der også rigeligt med plads i budgettet til udstyr og banedage/kørekursus, så du kan få mere ud af din MC.


  • #12   16. maj 2015 når man ikke har noget at sammenligne med pr erfaring skal der meget lidt til at begejstre, hvilket er fantastisk fedt...husk at der er meget andet end mc'en der koster penge...personligt udstyr, forsikring vægtafgift service-om ikke andet stumperne osv... og så er div. træf, klubber osv som oftest heller ikke gratis!
    jeg ville vælge noget med 2-4 år på bagen og helst en multikunstner som f.eks. er6 som du er inde på...har ikke selv kørt den, men set nye mc'ister på den med smil på læben...fordelen er at den ikke dør helt af drosling og at den kan lidt det hele, uden at tage magten fra en...lad være med noget der er for tungt fra start, eller for besværligt/gammelt eller misvedligeholdt fra start, for det kan hurtigt dræbe lysten for selv den top motiverede nye mc'ist!


  • #13   16. maj 2015 Jeg takker for de mange gode råd

  • Leif Borup L
    Leif Borup L Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 58
    #14   16. maj 2015 Jeg kan fuldt ud tilslutte mig Jespersen valg af en honda cbf 500 cc jeg har selv haft en fra ny kørte 17000 km det første år på den ,jeg skiftede så til en cbf 600 sa,også en dejlig cykel,men noget tungere,og skal jeg være ærlig har jeg fortrudt salget af 500 cc en super dejlig maskine du kan læse Peter Rabeck rapport af den på den blå avis der er kun rosende ord til den,men de er ikke så tit til salg,jeg ville gerne bytte min 650 bandit til en igen den har også ABS.

  • #15   17. maj 2015 Tænker bare lidt om en cbf 500 ikke bliver lidt for "sløv" i forhold til de andre modeller jeg har kigget på (når jeg en dag må fjerne droslingen)

  • #16   17. maj 2015 Nu kan jeg ikke sige noget om hvordan en CBF500 er i forhold til de andre modeller når du fjerner droslingen, men jeg har en CB500 som jeg har haft et år (inden den havde jeg en CBF125'er). Den er forgængeren til CBF500 og har samme motor så jeg kan måske sige lidt om sløvheden...

    I starten syntes jeg de 58hk fra skræmmende hurtigt. Sammenlignet med de 11hk jeg havde kørt rundt på i 3 år var det helt vanvittigt hvordan den træk i de lavere gear. Med tiden er jeg blevet mere tryg ved maskinen og nu skal jeg virkelig give den alt hvad den har, før jeg synes det bliver lidt vildt!
    Vildt er sjovt, men har jeg brug for at det skal være vildt hele tiden? Næh egentlig ikke, til by/landevejskørsel har den rigeligt med kræfter til overhaling (måske fordi jeg ikke har prøvet andet) og hvis jeg tager en tur på små snoede veje har jeg endnu ikke oplevet at den ikke kunne køre hurtigere end mine evner rakte til.

    Er du en person som vil have at det skal være vildt hele tiden er jeg overbevist om at du ikke kan nøjes med en CBF 500 i mere end 1 år, men kan du leve med en motorcykel der har kræfter nok til hverdagskørsel og sjov på snoede veje kunne den godt være en alternativ til de andre maskiner du har kig på smiley

    (med alt det sagt drømmer jeg da selv utopiske drømme om noget større på min SU, mest fordi at det kunne være lækkert med lidt mere overskud når man har passager bagpå og så jaaa bare fordi smiley )


  • #17   17. maj 2015 Tror du kommer hurtigere rundt på en snoet landevej på en let CBF500 end på en tung gsx650f.
    Ja en ER6 med fuld effekt er hurtigere når det går ligeud, end en CBF er.


  • Leif Borup L
    Leif Borup L Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 58
    #18   17. maj 2015 Ja cbf følger fint andre mc er på snoede veje,og så er den jo heller ikke så tung som de flese 600'dertil skal lægges den er ikke så kostbar hvis du fortryder,og så er det en super stærk motor med rigtig mange km i . Det er begrænset hvad tab der vil være på den efter et års brug.

  • #19   17. maj 2015 Tror slet ikke du vil nøjes med nogle af de nævnte modeller, nå du har frit valg på alle hylder smiley

  • #20   17. maj 2015 Vil da ihvertfald kigge på de modeller i har anbefalet smiley

Kommentér på:
Første cykel

Annonce