{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.480 visninger | Oprettet:

Min fremtidige MC drøm {{forumTopicSubject}}

.. Som ville være en sportstouring maskine, som ikke skal være en stor tung klods og være solid, stabil og en kørestillng, hvor man kan køre fra den dansk tyske grænse og til skagen, uden at blive en krøbling bagefter. Jeg har i mange år, haft en kærligt øje til Suzuki Bandit 600 og Yamaha Fazer 600, fra de glade 90ere. Men også Honda Hornet, kunne være en idé... Men den har desværre en "dum" udstødning, som begrænser brug af sidetasker:-(

På papiret, er Hondaen jo en vinder, lige på nær at den er helt uden kåbe og potten, som er i vejen.

Hvis vi tager brugte maskiner i dag, så kommer man rimeligt langt, for 40-50.000,-

Også Honda VFR 750 og Suzuki GSX 750 F, som er lige det større, er helt klart en mulighed, selvom de er det større.

Har DU, prøvet nogen af disse maskiner og har et par råd?
Også service intervaller, og andre service ting, er meget interessante at få med:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min fremtidige MC drøm
  • #1   9. aug 2014 du kan også få en gsr 600 for 40-50k. 2006 model og op. smiley den har sprøjt og samme stats som hornet, med original udstødning er der rig mulighed for sidetasker, samt louis sælger stativ til rigtige side tasker for kun 500kr. til den model.


  • #2   9. aug 2014 Jeg tænker kun ét, når du remser dine krav op:
    VFR!
    Hvis jeg var 5 cm lavere, så havde jeg sådan en!


  • #4   9. aug 2014 efter min mening er Hayabusa kongen af sportstouring, du sidder super godt, selv med en højde på 190 cm, uden for meget belastning på underarmene.
    rigtig mange muligheder med forskellige sidetasker osv. har du passager med bagpå og stor oppakning kan det tydeligt mærkes på en 600ccm men med en 1300ccm er det nærmest lige gyldigt, masser af power til at overhale stadig.
    prisen er selvfølgelig noget andet, men de er også godt givet ud!


  • #5   9. aug 2014 @Trådstarter & #3

    (link fjernet)


  • #6   9. aug 2014 Jeg ville ta en vfr, men jeg er 175 cm høj og det er lige i underkanten for den maskine, solgte min fordi jeg først sad godt på når jeg kørte over 100 km/t, med andre ord, mine arme var lige et par cm for korte, ellers en fed og slidstærk mc

  • #7   9. aug 2014 #4 Og så skal du så bare finde en der passer til trådstarters budget...

    Er helt enig i, at med en Fazer600 får du mest for pengene. Og når du har touringegenskaber i fokus, så er den med sin Thundercat motor, mere anvendelig end afløseren FZ6 med R6 motoren.


  • #8   9. aug 2014 Et godt bud:
    Bmw F800 s eller st, køre virkelig godt, styre let og ubesværet både touring og når det svinger. Bælttræk som holder 40,000km og sviner ikke eller smøres. Gearskiftet går knivskarpt. Masser af touringudstyr designet af bmw, sidetasker, gps, varme i håndtag. Går nemt 25 km/literen men kan også godt flytte sig.


  • #9   9. aug 2014 Hansi K: Til 40-50.000???

  • #10   9. aug 2014 et godt bud ville også være en er6f ? og der er der ikke en "dum" udstødning smiley


  • #11   9. aug 2014 Jeg har selv luret på Suzuki GSX 650 F. Jeg har dog aldrig prøvet en så kan ikke dele erfaringer, men den er måske også et kig værd?

  • #12   9. aug 2014 Service-interval på en MC fra 90erne? Skift olie og kør uden bekymringer hehe

  • #13   10. aug 2014 Læste trådstarters overskrift "mc drøm" og der ved ikke en økonomisk begrænsning, nu har jeg lige gjort mig nogle erfaringer med bmw'en og syntes den fortjente og blive nævnt, men kan trods alt finde dem til omkring 100 bobs,

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #14   10. aug 2014 Kører selv hornet og kan skrive under på at den IKKE er specielt touring egnet ved personer over 175cm, grundet fodhvilernes relativt høje placering, og ja som du selv nævner, så er sidetasker lidt noget bøvl smiley Var i en tur i Berlin på den sidste år og det foregik på motorvej, det er ikke dens stærke side over så lange stræk smiley Hvad med en Honda CBF 600? også en god maskine.

Kommentér på:
Min fremtidige MC drøm

Annonce