2.718 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
25 Svar
Galvanisere udstødning? Galvanisere udstødning?
Nogen der er har erfaringer med at galvanisere en udstødning?
0 synes godt om
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
apr 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 68
Zink smelter ved ca 400 grader og mon ikke at forrørene når op på det ind i mellem.
apr 2014
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 19
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
Når man galvanisere så beskytter zinc laget både fordi det er en dækkende flade, men også fordi at zinc fungere som en anode og derfor vil korrodere før stålet.
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Meget gerne på en PB
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 8 Svar: 168
Har købt en dåse, men ikke testet det endnu.
apr 2014
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 19
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 8 Svar: 168
Mit er ikke Motip men Duplicolor. Motip anser jeg ellers for at være et godt mærke. Har dog også prøvet det og det holdt heller ikke. Men melder gerne tilbage hvis det andet mærke viser sig at være ok.
apr 2014
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 19
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
apr 2014
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 19
apr 2014
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 19
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Der findes sølvmaling man bruger på kedler, ssilioconemalinger m.v. men der er himmelvis forskel på en konstant relativ høj temperatur i et et ofte ret beskyttet miljø (som typisk på kedler) og så et afgangsrør på en udstødning.
Har også prøvet et utal af malinger uden noget positivt resultat, så den tror jeg heller ikke rigtig på....... desværre.
Hvis man vil prøve alligevel vil jeg tro en blæsning til SA 2½ vil være en forudsætning for et evt. positivt udfald
I øvrigt findes der normalt ikke lette løsninger på et udbredt problem som det angivne
mar 2011
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 147
Den har jeg rigtig gode erfaringer med. Jeg plejer at kradse udstødningsrørene helt rene ned til metallet med diverse slibe rundeller og skiver - så opbygger jeg et godt tykt lag med duplicolor'en og så hærder jeg det med en ukrudtsbrænder inden rørene ryger på cyklen igen. Sådan en omgang holder 1 års tid for mig ca 12-15000 km i alt slags vejr (og salt)
Det er også ret bestandigt overfor stenslag så snart det er hærdet.
Man kan se resultatet i min profil på cyklen.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.655
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Det vil sige I har begge fjernet den originale forchromning ned til stålet ?
og så påført omtalte malesystemer. Ved I hvor mange my?
Påførselsmetode ? (sprayflaske, sprøjtepistol eller pensel)
Og jeg går selvfølgelig ud fra, at beskrivelsen "bestandig" inkluderer at der ikke er sket korrosion under/igennem malingen.... ?
apr 2014
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 19
mar 2011
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 147
Aner ikke hvor mange my, de får en 4-6 tynde lag med 5-10min tøretid i mellem. Påført med alm aerosol spray dåse.
Ja altså rører bliver let brunlige/grå helt oppe ved cylinderne med tiden, men falder på ingen måde af, og metallet under korrodere heller ikke. Hjælper også det er rustfrit selvfølgelig.
Det bliver meget hårdt når det er hærdet, og klare stenslag uden at skalle af i flager. Der kan godt opstå bitte små huller efter stenslag lige hvor stenen har ramt, men vi taler 0,5mm i diameter størrelsen. (nemt lige at give en reparations-plet med en fin pensel)
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Glasblæsning har jeg kun ganske perifer erfaring med, men den såkaldte bagepulver-blæsning kan jeg bestemt ikke forestille mig til den nævnte anvendelse. Én af fordelene ved denne type blæsning er jo netop, at den levner metaloverflader stort set urørte. ...
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.655
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Men er det mht bagepulverblæsning er det som jeg skriver perfekt hvis man ikke vil "sandblæse" stålet men implicit vil have fx maling maling fjernet herfra......
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.655
troede det var mit statement med fjernelse af tidligere overfladebehandling du anfægtede som tvivlsomt men de kan jo være der bare er snakket lidt i forskellige retninger
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Men sandblæsning er som regel det bedste valg når der skal fjernes såvel maling som korrosion.
i øvrigt kan man ikke være sikker på, at malinger fra forskellige leverandører eller for den sags skyld visse malinger fra samme leverandør spille sammen. Visse typer zinkmalinger går rigtig rådliget med epoxy for eksempel og kan giver pustninger/bobler i malingen senere og desuden er zink ikke altid en særlig god bund for andre malesystemer. -Og så er der naturligvis særdeles stor forskel på på de forskellige typer Zn-malinger.
Derfor har de store leverandører som fx Hempel, Jotun og International også mapper med forskellige malesystemer, deres anvendelsesområder inkl. evt. begrænsninger.
Galvanisere udstødning?