486 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Valg af dæmper? Valg af dæmper?

Hejsa, er igang med en lille upgradering. Og vil høre folk herinde hvad der er bedst af dæmpere af de 2 modeller jeg nævner her.
En bagdæmper fra en Kawasaki Zx9r fra 1998 eller en bagdæmper fra en zx6r fra 2008. Den fra 2008 har mulighed for også af justere lufttrykket i den. Ellers er begge 2 med fuld justering i dæmpning og hårdhed.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af dæmper?
  • #1   5. nov 2015 teknisk må zx6r jo være bedre
    men zx9r må være stærkere (klare flere kg)
    hvilken mc skal den monteres på

• #2   5. nov 2015 Det en ældre Kawasaki z1000'er.

• #3   5. nov 2015 Så ville jeg vælge zx9r men er langt fra expert
    eller sætte en stærkere fjeder i zx6r
    men selv zx9r er Ca 50 kg lettere end org
    men har du lavet mono svinger
    og evt billeder?

• #4   5. nov 2015 som grund ide er luft noget lort i en dæmper. Hvis den 9´er dæmper har luft til at regulere hårdhed ind over beholderen, ville jeg nok vælge noget andet .. Hvis den har luft externt til at regulere fjederforspændning, er det nok fint nok.

Hvis det er en cykel uden link du vil montere here "programmet" på, så er det flere ting som du skal være opmærksom på:

Det link system som dæmperen kommer fra, har sig egen "rising rate" og så snart du ændrer på afstanden, så lidt som 5mm, så ændrer forholdet sig i forhold til shimsningen i dæmperen. Så 2 ting.
    1:
    Du skal ha en fjeder der passer til din cykel + din vægt , fjederforspændning eller ej !!
    2. Du skal nok ha shimset dæmperen om, uanset hvad du vælger .. Ikke at det er det store problem, med den bliver aldrig rigtig fed at køre på hvis du ikke gør det.

• #5   5. nov 2015 Fedt nok at læse det i skriver når man tror det er en bagpotte i snakker om. Må hellere i gå seng smiley

• #6   5. nov 2015 Jeg har en lækker ZZR 1400 dæmper til salg..

Kommentér på:
Valg af dæmper?

Annonce