Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vmax vs tl1000
  • #1   11. dec 2006 tl 1000 er sagen .men de er jo noget forskellige i "stil" er der virkelig ikke en af dem der siger dig mere end den anden ?

• #2   11. dec 2006 en Vmax har kun power. En TL har både power og styreegenskaber. Vmax er til at køre ligeud på smiley

• #3   11. dec 2006 nu har jeg ikke en dyt forstand på vmaxèn men tl 1000s kan jeg kun anbefale .ja også tl 1000 r hvis man er til lidt mere indpakning .
    men hvad vil du med maskinen . er den til ture eller er den til svingture .

• #4   11. dec 2006 Jeg kører gerne et godt stykke ned igennem europa hver sommer... så køreegenskaber er jo også et must..
    men vil bare ha noget som trækker og som man ikke skal geare ned hver gang man gerne vil frem

• #5   11. dec 2006 der er jo massere af maskiner der bare trækker uden behov for nedgearing . hvis det er din vigtigste priotet så tag den billigste smiley .
    vmax er nok mest til lige ud .
    tl 1000 KAN køre ligeud men elsker også at svinge smiley

jeg har kørt 800 k på en dag uden så meget som at ha` ondt nogen steder . min højde er 171 så ved ikke om det spiller ind .

• #6   11. dec 2006 V-max signalerer jo ren power og er jo for fed en kværn at se på. Den anden kender jeg ikke så meget til men er jo en ren knallert ved siden af.

• #7   11. dec 2006 Skal du igennem Europa, så tag en TL´er!
    Vmax kan ikek styre og fart på en Vmax er ej behagelig!

Der er jo også andre maskiner der trækker. Har du overvejet andet?

• #8   11. dec 2006 Hmmm........ v-max!!

• #10   11. dec 2006 Altså jeg fræser jo stort set rundt i hele Danmark på min vmax,og det er rigtigt at den ikke går langt imellem tankstationerne...Og det kan godt være lidt,ja at sige det på jysk "træls"...Og at den heller ikke har nogen kåbe på,sætter jo også sine spor i hvor behageligt det er at køre stærkt på den over et længere stykke....
    Omvendt vil jeg så sige,med den cahance for at træde at træde nogen over tæerne,at den oser sku da langt mere at selvtillid end en tl1000...Jeg moser rundt på min,og jeg er aldrig blevet ked af den maskine...Der var lidt i starten,hvor jeg lige skulle vænne mig til at der ikk var nogen kåbe på,og følte jeg var ved at blæse af.Men det vænner man sig til...
    Syntes faktisk ikke rigtigt at man kan sammenligne de 2 maskiner,de er jo vidt forskellige hele vejen igemmen...
    Men som Don T sagde : Køb med hjertet!
    Det gjorde jeg.

• #11   11. dec 2006 Hvis jeg fik valget mellem en v-max og tl 1000, så blev det 100% sikker en v-max. Det er da noget af det mest ultimative motorcykel der kan fås for penge. Og det at det er en gammel model ,viser jo bare at yamaha ramte rigtigt da de udviklede denne legende. Hvorfor ændre på en succes ? :o)

• #12   11. dec 2006 Ingen af dem.....Nåh nu bliver jeg nok smoked.. lol.

V-max'en skal du nok regne med at ofre 40K for at den kommer til at stryre og bremse ordenligt og så den samtidigt også kommer til at se liidt mere moderne ud.

TL1000, tja den er ligesom en præmenstruel teenager, gør du noget forkert bliver du smidt af den. Den er nok noget af det bedste køretøj til tankslappers.
    Hva' siger du sebastian........LOL LOL LOL

Sorry but I had too smiley

• #13   11. dec 2006 hehe Lars. Du er hoppet på "skrønen" mere kan jeg ikke sige smiley Men ja kan alligevel godt følge dig. TL´eren (især S udgaven) har sq charme og er præmenstruel konstant hvis ikek man har respekt for den (ligesom med damer) smiley Det er det der gør den så fandens sjov smiley :)

Har været til HOlland på min med fuld oppak og en makker bagpå. Det gør den super! LIgesom powerwheelies og kontrolerede baghjulsudskridninger også gøres godt i byen smiley :) smiley

Glem alt om den Vmax smiley

• #14   11. dec 2006 man kan også sige det på den måde her. En TL´er kan man aldrig tæmme. Den overrasker en af og til selvom man tror man kender den! smiley
    Det er ikek for sjovt den ikek blev anbefalet til begyndere osv af danske testblade i sin tid smiley

• #15   11. dec 2006 Jeg har altid syntes at TL1000 s var en lidt fed bike...Så lidt rå ud osv. Jeg fik "Fornøjelsen" af at prøve en sidste år hvor jeg var ret beslutttet på at få en. Men holy-cow jeg blev da hurtigere klogere. Det var kke så meget trækket, men mere det at den virkede komplet manisk, nærmest Uforudsigelig. Tanken og fornemmelsen af en Kæmpe tank slapper lå hele tiden og lurede.

Jeg læste senere en Brugt anmeldelse fra et af de engelske blade, som egentlig beskrev meget lig hvad jeg havde følt. Overlevelses procenten er tæt på 0 for en Uerfaren kører på sådan en.
    Den virker afsindig nervøs, og det virkede som om at det egentlig er vægtfordeling og ergonomien på cyklen er skyld idet.

• #16   11. dec 2006 Her og nu ville jeg snuppe en TL...... bare for at prøve en.... har oxo lige anbefalet 2 venner der spurgte hva deres næste skulle være... at hoppe på en TLS....
    meget cykel for 70-80 kilo
    Men har oxo hørt meget skidt om den fra fra en kammi der aldrig blev gode venner med bagdæmpningen selv om han købte sig fattig i øhlins op opsætning.... Han vejer så godt nok oz 120-130 kilo.

Men hvis det skulle være en cykel der skulle være en keeper (altså på lang sigt) tror jeg sq Max-en er valget..
    Maxen er en klasikker og fuldstændig uden fornuft....
    Har aldrig prøvet en, men har hørt fra flere at det er det sygeste....

• #17   11. dec 2006 Altså jeg mener at det er sådan som køren sidder på cyklen der er skyld i denne nervøse geometri.

Selvfølgelig tilvænner man sig hurtigt til ergonomien på en ny cykel, men denne her skuffede og chokerede mig faktisk.

Og det var ikke fordi det var en "V2'er" da jeg selv lige kom fra en Monster Foggy og en Tuono

• #18   11. dec 2006 Lars, så har du fået en cykel er var skidt indstillet. Har aldrig oplevet det problem med de 2 jeg har ejet smiley
    Nu har jeg det så slet ikke efter alt det der er lavet på min! Men som udgangspunkt SKAL man på en TL´er justere affjedring (evt anden bagdæmper) og justere indsprøjtning. Det fjerner de problemer du beskriver! Men det er rigtigt! kører man på en der ikkr har fået det lavet, så vil den virke nervøs smiley

Men jeg har valgt at kalde det "funfactor" istedet for nervøs smiley

Du må prøve en tur på min til Sommer og danne dig en anden mening smiley

• #19   11. dec 2006 Carten. DU skal sq også prøve min TL´er smiley :)

"vel er TL'eren en kende nervøs, men for en rutineret kører skulle det være et herligt bekendtskab"

Nemlig! Det hedder funfactor.

Jeg synes faktisk min Milel er kedelig at køre når jeg sammenligner med TL´eren. Der er ingen tvivl om at Millen har meget bedre køreegsnakber og styreegenskaber! Men den kan bare ikke det samme som TL´eren. Dvs den giver mig ikke det kæmpe smil frem uanset hvordan jeg kører på den. Den mille gør alting for perfekt! Dere r ikke noget "Bad Boy" over den, kun popdreng.. Hvis i forstår smiley

• #20   11. dec 2006 Og husk lige at en Vmax vejer 263kg tør! Og det er til 145hk... tsk tsk
    Det er 70Kg mere end TL´ren! Tør slet ikke tænke på hvad Vmaxen vejer fuldt tanket osv.

• #21   11. dec 2006 hehe smiley Det er nemlig rigtigt det med Millen. Man kører sq hurtigere end man tror fordi den opfører sig så pænt! Det er ikke sjovt i længden, men sjovt hvis man skal have gode tider på en bane!

Du skal ud og tæske min TL´er! smiley Kunne også godt tænke mig en anden vurdering af det arbejde jeg selv har lavet smiley

• #22   11. dec 2006 Hvorfor ikke en VFR så??... der får man V4 motoren som vmax`en også har og gode køre egenskaber.. The choice is easy og det er jo en Honda:-)

• #23   11. dec 2006 Sebastian, PVM hjulene du har. Var der virkelig en verden til forskel. Jeg går nemlig og overveje at få et sæt hjem til min, måske den nye 20 eger.

• #24   12. dec 2006 Der kunne man måske lige benytte lejligheden til at nævne én cykel som min! (se profil)

Perfekte & underholdende køreegenskaber og masser af kræfter over hele registeret! V2.. 110 NM og 120 HK til 185 kg.. Der burde dit behov for bundtræk nok kunne dækkes..

www.mcmaster.dk

• #25   12. dec 2006 Så Carsten, du kunne mærke en øjeblikkelig forskel? Hvad var vægt besparelsen?

• #26   12. dec 2006 Lars D. JA!
    Fik en stor AHA oplevelse! smiley

pvm i alu koster knap 10k nye

• #27   12. dec 2006 der er cira 3-4kg at hente på PVM i ALU kontra de fælge der sidder på 04-06 cykler.

Det kan mærkes smiley

Da jeg fik mine på vidste jeg godt det ville gøre underværker, men havde aldrig forestilelt mig det var så meget! Det var noget af en oplevelse, og klart de bedste penge der er givet ud til min cykel. Udover de effekter Carsten skriver, så føles det også som 20HK mere på hjulet smiley

Lars inden du køber så sig til. Der er stor forksle på priserne i Tyskland, så du skal købe de rigtíge steder smiley

• #28   12. dec 2006 Og apropos det der med at gå til køjs. I skal jo bruge jeres F5 knap mere smiley :) :), sad og ventede 15minutter på svar smiley intet kom smiley

• #29   12. dec 2006 det er en deal smiley
    har aldrig prøvet en 3´er smiley

tsk tsk.. hjemmemap! smiley

• #30   12. dec 2006 OBD?

• #31   12. dec 2006 Det svarer jo til en TEKAbox, abre med lidt mere features, dvs du kan ikke ændre mappet som sådan, kun hæve eller sænke det. Right?

• #32   12. dec 2006 Ok ja så ligner det jo noget fornuftigt smiley :)

Er det noget der er lavet specielt eller kan den købes til alle cykler?

• #33   12. dec 2006 Har en TLR som trænger til at få justert motoren, men fik et andet kædekit på i sommers med størrer bagtandhjul, mistet minimalt på toppen med fået gevaldigt mere power i alle gear. Nu løfter den forhjulet når man ikke vil have det.

• #34   12. dec 2006 Ellers må du jo få den kørt ind med en powercommander ved Mr. Dyno og så bruge de resterende features for sig selv. Du kunne jo nulstilel det hele, få en pc3 med map ved Dyno. Så har du jo en grundindstilling. Derfra kan du så lege alt det du vil smiley

• #35   14. dec 2006 Ville personligt holde mig til tlërn. Prøvede (-: tl'er i sommers til dags dato den fedeste cykel jeg nogenside har prøvet.
    havde lånt en god vens honda vfr 750 for at prøve om det kunne være noget for mig. Fandt mig ikke lige tilrette på den. Så var det at chris kom med den gode ide at vi kunne bytte cykel for nogle kilometer. Hold kæft hvor den kørte den godt, hvilket krafoverskud har jeg aldrig nogen siden prøvet noget lignede.
    Så efter min mening køb for s... en tl. Ville selv gerne eje en men, den står på bleskift og barnevognskørsel de næste år frem..

Kommentér på:
vmax vs tl1000

Annonce