Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klaphatte og noget ævl
  • #1   30. mar 2016 Men nok rigtigt nok at det er bedre at starte med en lille mc og lære at køre, før man sætter sig op på en stor maskine.

  • #2   30. mar 2016 Jeg er nu enig i meget af det Tommy siger... Syntes tit man ser 150hk+ cykler med en 2-3 cm kyllinge striber...

    Det kræver jo ikke noget at køre 250 km/t på motorvejen... Men at sætte knæet i asfalten... Det kræver sq lidt mod... (Og helst en bane at gøre det på)


  • #3   30. mar 2016 Jeg syntes der for en gang skyld, er kommet noget fornuftigt ud af munden på manden.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #5   30. mar 2016 Han har jo 100% ret, upåagtet at jeg normalt ikke er enig i ret meget af hvad han siger eller gør.

    Jeg genfandt glæden ved MC'er på en væsentlig svagere MC end jeg solgte 6 mdr i forvejen. smiley


  • #6   30. mar 2016 Må også give manden ret.. Jeg startede på en 125'er og "arbejdede mig op".. Har sidste år bygget en 250'er som også er sjov.. Så nej - ccm er ikke afgørende... Men min 1000'er er sku også feee'... smiley

  • #7   30. mar 2016 Tommy rammer hovedet på sømmet. Han må også have en vis erfaring at tale ud fra med alle de motorcyklister han har igennem på FDM kurserne.

  • #8   30. mar 2016 Der har jo en del gange herinde, været skrevet til en nybegynder, at vedkommende sagtens kan starte på hans drømme R1 eller tilsvarende, fordi det er højre hånd der bestemmer hastigheden.
    Og det er den TR skriver om.
    Jeg er i dette tilfælde enig med ham, og mener man skal lære at kravle før man kan gå.

    Ja, man kan sagtens starte på en R1 og overleve fysisk, men man skal også overleve skammen, når en GS500 kører fra en i alle sving.


  • #9   30. mar 2016 klaphat eller ej, manden har langt af vejen ret i det han skriver, ligesom ham ser jeg også masser af usikre motorcyklister på voldsomt grej de ikke aner hvordan de skal betjene, eller bruge! Og de er pisse farlige at være i nærheden af.

  • #10   30. mar 2016 afhænger jo af så meget men generelt har han da ret, er man en stor bøf på 130 kilo kan jeg godt se at en lille 250cc måske ikke er ideel og omvendt en lille spirrevip på 55 kg og uden erfaring er en 190hk superbike lige i overkanten.
    Da jeg vendte tilbage til biking i 2002 startede jeg på en cbr250r og derefter en zxr400 og så i 2005 fik jeg min zx6r 636 som jeg stadig har og er glad for, har haft andre ikke r/rr cykler ved siden af såsom Honda Firestorm og Suzuki GSX750 men har egentlig ikke før i år følt den store trang til en 1000 R/RR cykel men for mange andre er det jo det eneste der duer og fred være med det


  • #11   30. mar 2016 hvorfor kan jeg ikke læse den hmm

  • #12   30. mar 2016 #11 den virker ikke på mobilen. jeg havde samme problem smiley

  • #14   30. mar 2016 A Hayabusa
    Du læste vist ikke hele bloggen eller kun læst kritikken:

    "Og så alligevel kan jeg godt forstå dem med de store maskiner. Der noget fedt ved at kunne prale over hækken til naboen, eller kigge på det vildeste og største når man beundrer ens ejendom ud fra grillbarens ruder. Vi nyder jo alle at prale lidt.

    Men jeg ville ønske flere magtede deres motorcykler, og færre kørte store maskiner de ikke mestrer. Det tror jeg vil give mere sikre landeveje, og flere glade motorcyklister."


  • #15   30. mar 2016 Han har fuldstændig ret... Man ser det tit, fede racecykler med kæmpe kyllingestriber... For nogle år siden var jeg ude at køre tur i N-jyll.. Jeg kørte på en gammel kneppet FZR600us (91hk!), med på turen var bl.a. tre smarte gutter på hhv. RSV1000, ZX10R (den nye), GSXR1000, det var sgu mig der måtte vente på dem flere gange.. smiley

  • #16   30. mar 2016 Jep husker et emne sidst på sidste sæson med en rsv1000 der overvejede en hurtigere mc så smed han et Billed op af bagdækket hvor til jeg kun kunne tænke at han måtte køre 10km rundt i rundkørsler
    ikke fordi jeg selv når ud til kanten en lille cm fra sidste år(FZ1) uden at være på bane
    men forsikringen ville jo ikke give kasko på en r6 ??


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #17   30. mar 2016 Jeg kan slet ikke tælle hvor mange mennesker jeg har set ude i trafikken, som tydeligvis var bange for deres litercykel - altid bekræftet af 30+mm kyllingestriber.

    Tommy Rønn har en nedladende måde at sige det på, men han siger jo blot at han ville ønske at folk var lidt mere realistiske i deres valg af MC ift egne evner. Det er den del jeg er enig i - temmelig meget faktisk...

    Men for det meste ville jeg ønske at han ikke blev betragtet som motorcyklisters talerør.


  • #18   30. mar 2016 Der er som sådan da intet i vejen med kyllingestriber, det der er bekymrende er at mange kører rundt på noget de ikke har begreb om hvad er og ville være langt bedre tjent med en 500 af en slags for at få lært de mest basale ting omkring køreteknik samt simpel bugsering af cyklen...

    Ikke at ane hvad man laver kombineret med at være nervøs ved en stor og måske kraftig cykel er da en ulykke der venter på at ske... Jeg håber dog på at den sker langt væk fra mig så jeg ikke ryger med i faldet.

    Og det er jo de færreste nyere motorcyklister der gider at høre på realistiske råd når der skal handles cykel.


  • #19   30. mar 2016 Petter han har jo ret Tommy... Flertallet falder i fælden.

    Det som regel folk der ikke kan se deres egne fejl, som straks går i forsvarsposition smiley


  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #20   30. mar 2016 Jeg synes grundlæggende, at det er noget fjolleri, han skriver.

    Som om det eneste saliggørende er at køre rundt om hjørner på sin motorcykel. Det er der nogen, der synes (mig selv inklusive), men det er jo ikke den eneste og næppe den mest almindelige grund til, at folk køber en motorcykel.

    Det svarer til at skrive en artikel om, at gummistøvler er det eneste rigtige fodtøj, fordi de er vandtætte, mens alle der går i pæne sko er idioter.


  • #22   30. mar 2016 ..og så er der nogle der køber motorcykel ud fra udseendet og lyden, men som aldrig kører "sindssygt" og smiiiiider den rundt i sving med knæ, albue og pande i asfalten.
    Han har nok ret i noget af det, men der er altså også andre tankegange på spil end at den motorcykel man har skal gå op i en højere fartenhed med føreren..

    F.eks mig, der godt kan lide at trille hyggeture på (gamle) sportsmaskiner smiley


  • #24   30. mar 2016 Kan ikke få linket til at virke smiley

  • #25   30. mar 2016 Jeg var på FDM kursus for et par års siden med Tommy ( kannont kursus i mine øjne) med på holdet havde vi en middelalderen mand som havde købt MC efter ugerne var fløjet fra reden altså det grå guld som man siger han havde året før væltet på selv samme kursus på hans fine Ducati og faktis ikke kørt på den siden han kørte SÅ langsom igennem svingene at det ville være hurtigere hvis han trak den rundt.
    Efter dag 1 ville han ikke mere men Tommy fik ham til at komme igen og på dag 2 fandt de en skolecykel frem til ham mener det var en kawa er5 eller 6 men den kunne han magte og blev helt vildt glad for og køre MC,så da kursusset var slut ville han køre direkte hjem og sætte Ducati'en til salg for som han selv sagde han havde købt MC efter hvad han ønskede og ikke efter hvad han magtede smiley
    Så lidt ret har han jo den kære Tommy smiley


  • #26   30. mar 2016 man vil jo nok også være lidt mere øm over at smide en duke hen ad asfalten end en er5, min 636 har overlevet 3 røvture nu og er ikke så køn som den har været så man kommer over det, det er første gang der er mest sentimalitet involveret

  • #27   30. mar 2016 Så fik jeg det til at virke.
    Kan godt give ham ret i det han skriver
    Køre selv SV650. Men køre som han skriver. Primært fordi jeg skal lære det forbanede V2 træk at kende og dens kraftige motorbremse.

    Nå det sagt har jeg kørt R6 og brød mig ikke om den den var meget tung at dreje i lav fart og
    Syntes en GS500 kørte godt men den mangæer krafter.

    Men det ligesom med bil.
    Man starter med at køre lidt. Pænere i starten nå man er usikker, så bliver man et fjols og gradvist bliver man en god bilist


  • #28   30. mar 2016 Hr Rønn er normal en klovn at høre og se på men i dette tilfælde har han dog ret.


  • #29   30. mar 2016 Men man kan også sige, at hvorfor fanden skal man kunne magte alle kræfterne i sin MC, hvis man ikke har behovet. Mange køber jo den flotte Ducati eller rå R1, fordi de kan lide at trille småture på den. Køreglæde er ikke nødvendigvis kun til stede når man kører en MC til grænserne.

  • #31   30. mar 2016 Folk kører jo heller ikke deres Ferrari til grænsen hele tiden eller deres billigere golf gti for that matter

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #32   30. mar 2016 Nu handler det jo ikke om at skulle køre til grænsen hele tiden bare fordi man kører MC - men om hvorvidt man har evnerne til at håndtere ens MC nogenlunde korrekt, som er dem der skal redde en i en presset situation.

    Jo færre evner man har, jo nemmere vil man møde en presset situation, og jo færre evner har man at gøre godt med, så det er jo en ond spiral man stort set ikke kan bryde, hvis man oven i købet har 180 hysteriske hestekræfter lurende under højrehånden.

    Som jeg læser det, er det DET HeRR Rønn er lidt skuffet over.

    Efter min mening, er der ingen som behøver føle at de skal retfærdiggøre deres valg af MC. Vi har alle sammen forskellige forudsætninger, lyster, drømme og håb - og det er jo bl.a det vi vælger MC ud fra.

    Men vi, som kan bruge vores MC til rimelig tæt på grænsen, har også lige så meget lov til at grine af jer med kyllingestriberne på en litercykel, som i gør når i sætter os af på motorvejen.


  • #33   30. mar 2016 Vi ved allesammen inderst inde godt at her har Tommydrengen ret... Men vi ved også at over halvdelen af os der er startet på noget for stort ikke indrømmer det ( indrømme en fejltagelse ..... smiley ikke på vilkår!) næ vi prøver at få flere til at begå samme fejl ved hver tænkelig lejlighed..... Og vi kan jo bevise vi har ret i vores valg af MC . Vi er jo i live... Og så har vi SLET ingen intentioner om at ridse kneeslideren på vores MC matchende " made for race" læderdragt smiley kylingestriber er blot et tegn på vi går op i sikkerhed smiley

    Folk gå frygtelig meget op i tekniske specifikationer når der skal købes MC, men besynderligt lidt i at kunne udnytte disse smiley smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #34   30. mar 2016 Jeg startede på en FZR1000 uden afgift. Jeg nåede måske at leje prøveplade til den 10 gange på 2 år, og dengang var polisen sgu ligeglade. Solgte den fordi jeg aldrig kørte på den, men uden at tabe noget.

    Pisse ringe første MC. Umuligt at køre mindre end 130 på. smiley

    Nu hygger jeg på min softmotard - den kan alt. smiley


  • Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #35   30. mar 2016 Er det kun mig der ikke ved hvad kyllingestriber betyder? smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #36   30. mar 2016 Hvis du har 30mm kyllingestriber, bruger du ikke de yderste 30mm af dækkene. Oftest er det bagdækket folk kigger på, men det er fordækket som er mest sigende...

  • #37   30. mar 2016 Nu har jeg lige været ude at måle kyllingestriber på min liter-MC. 1,5-2 CM. Tommy har ikke helt uret. Den kunne udnyttes bedre. Men jeg morer mig stadigt kosteligt hver gang jeg kører på den (undtagen i pisregn og sidevind over Lillebæltsbroen).

    Folks grunde til at købe MC er som også nævnt ovenfor, meget varierende. Hvis man har været til Åbent hus ved en HD forhandler og set hvordan folk fumler rundt, er det tydeligt, at køregenskaber ikke altid er det vigtigste smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #38   30. mar 2016 smiley smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #40   30. mar 2016 Ingen dæk kræver 90 grader for at fjerne striben - husk på dækket deformerer rimeligt meget ved nedlægning.

    Hvilket fordæk har du da siddende på cyklen, som er så lodret på siden?

    Ja det er den samme vinkel, men dækkene har forskellige profiler foran og bagved, og dine affjedrings indstillinger, og derved din vandring kan være forskellig, samt dækkenes bredde er forskellig osv osv osv.


  • #41   31. mar 2016 Det er muligt han har ret, men hvis jeg ville køre knallert, så købte jeg en Puch!
    Mener bestemt heller ikke at f.eks en R1`er et nogen begynder mc, tværtimod er det nok den værste af de gængse at starte på, grundet den utroligt agressive kørestilling man har, på ingen måde en Mc der egner sig til hverken nybegyndere eller bykørsel imo, ens udsyn/oversigtsforhold er utroligt begrænsede og sædeform kontra tankens længde udformning gør at det er svært at rykke frem og rette sig op så man kan orientere sig bagud!
    Kort sagt, at han vælger en annekdote med netop en R1, underbygger virkeligt hans pointe - Og det er muligt han har ret et stykke af vejen, men det der er sandheden for ham, er det ikke nødvendigvis for andre! Kender rigtig mange der køber en "rigtig" Mc til at begynde med og udbygger så deres knowhow og køreegenskaber på selv samme, gennem kørerkurses mv.
    Sidstnævnte nævner han intet om, til trods for at de er populære og at mange betaler for disse, så som altid, er der mange veje til Rom - Man behøver ikke starte på en lille knallert for at lære og køre Mc, det kan lade sig gøre på anden hvis!

    Jeg har selv en zx6r 636`er og jeg får da en gang imellem kommentarer om det som Nicky kalder for kyllingestriber - So be it! Jeg har valgt cyklen udfra mange kriterier og mit behov er ikke at skulle ned og ligge og det behov behøver man ikke have for at køre Sportsbike! Ligesom man ikke behøver have lyst til MC klubber og rygmærker for at køre Harley D.

    Kort sagt en groft generaliserende artikel, dermåske er sandheden for nogen, men bestemt ikke alle..........Og jo, der er sgu ikke nogen voksne mænd med respekt for sig selv, der starter på en 125ccm - det er patetisk at se på efter min mening! Ja det er min mening, det bliver det ikke mindre godt af for de der hygger sig med det og jeg håber at de bliver bedre mc`ister på den lange bane, så får de da noget ud af det! Personlige mener jeg de er mere til fare for sig selv på motorvejen end nogen andre bilister - De har INTET kraftoverskud til at foretage ret mange manøvrer! Noget der iøvrigt blev råbt op om af interesse organisationer den gang den nuværende lov om mC kørekort blev vedtaget - Men nu har pipen fået en anden lyd og nu er 125ccm det eneste rigtige at begynde på......Arh, kom nu frisk!


  • #42   31. mar 2016 Nå man køre MC er optrækket og kraftoverskud en væsenlig del i min verden.
    En motorcykel er for mig ikke et transportmiddel men noget man hygger sig på og følelsen af at gå fra 50 til 150 hurtigt er det jeg savner nå jeg køre bil.
    Ville med glæde skifte min cykel ud til fordel for en sjov bil. Men prisforskellen gør en mc mere attraktiv. Tænker tit på at sælge cyklen og bilen og købe en sjov en hverdags bil


  • #44   1. apr 2016 Petter S du er NEDSTEMT

  • #45   1. apr 2016 Ja Petter S, beklager, men de fleste er som Elias G, de kan ikke tænke selv smiley Så de har brug for generaliserende artikler, der forenkler verden for dem, så de kan overskue livet og pege fingre! smiley

  • #46   1. apr 2016 Vil dog skynde mig at sige jeg normalt er meget uenig i tommy rønn's "artikler" men her har han sq ret! Der er alt for mange der starter for stort ud, ikke lære en skid, og bare køre lige ud med 250km/t.

    Som du selv siger mikkel. "Det er muligt han har ret" :-* smiley


  • #48   3. apr 2016 Hej

    Nå giver ham ret.

    Jeg har haft meget glæde af alle de mindre maskiner jeg har haft, min første var en Kawasaki 500 H1 Mach III, den var sgu syg.

    Min næste bliver også en mindre end den jeg har nu, men nu er jeg også blevet så gammel at jeg ikke kan se mere og kan ikke holde mig oppe i mere end 10 minutter så falder jeg.


  • #49   3. apr 2016 Jeg må give Tommy ret. Thats it.

  • #50   3. apr 2016 Jeg giver lige popcornene frem...

  • #51   3. apr 2016 Er dybest set enig med manden - men jeg er også total modstander af "kyllingestriber" snakken, der er andet i mc livet end at lægge maskinen ned til max hældningsgrad - jeg kan sgu godt dreje min motorcykel uden at ligge vandret.

    50hk / 600cc - med MASSER af kyllingestriber, jeg ELSKER dem... smiley


  • #52   3. apr 2016 Faktisk....ikke så tit man er enig med ham, det er helt rart smiley

  • #54   3. apr 2016 Efter i mange år at have kørt til kanten, som ind i helvede og tilbage.
    Så nyder jeg nu mine Kyllinge mærker og til tider morfar kørsel.

    Tilgengæld er glæden gensidig når jeg kommer hjem til konen og ungerne i hel tilstand.

    De fleste der sejler, spiller golf og lystfisker har også grej de ikke nødvendigvis udnyttes til grænsen.

    Så fordi Hr. Rønn GodtBlæstUd.dk tror han har et vedhæng som en neger slave - ja så kan han bare pakke hans ondt i røven væk ... Jeg tror det er kommet af sære lyster fremfor erfaring.


  • #55   3. apr 2016 Jan

    Ja sådan kan man også sige det...

    Når man tænker på alle de gange hvor man har kørt til, og man godt ved det, når man står hjemme og tænker hm kære hjem kære hjem det var godt at komme hel hjem..

    Så Kyllinge mærker er sådan set velkommen, men det er røv svært at ladeværd når man først sidder på svinet.



  • #56   4. apr 2016 He he, jeg som kører på en VFR 800 Vtec (er jo en helvedes karl) har en kone som havde en Kawasaki ER6/f - hende kunne jeg satme ikke køre fra - især når vi kommer til sving... så det er skam rigtigt nok som den kloge mand skriver om...
    Hendes bagdæk på kawa'en manglede 5-10 mm for at bliver kørt helt ud til siderne, mens jeg har nok 10-15 mm for at nå helt ud til siderne... men hvad? Jeg har det skide sjovt med det.... BUM! smiley


  • #57   4. apr 2016 #56 Jørgen det behøver ikke være pga cyklen smiley vi mødte et ægtepar sidste år i Norge på hver sin nye Yamaha mt09 og konens dæk var slidt helt ud til kanten men ikke mandens smiley smiley

Kommentér på:
Klaphatte og noget ævl

Annonce