11.327 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Christopher K
Christopher K
Følger: 5 Emner: 9 Svar: 14

Scooter dør efter gas Scooter dør efter gas

Hey

Ved dette er for motorcykler men spørger aligevel

Når jeg starter min scooter og den holder i tomgan og jeg så giver gas så vis jeg slipper gassen så begynder den at gå ud stiller og roligt og lige meget hvor meget man prøver at give gas dør den stadigvæk

Hvad kan være galt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scooter dør efter gas
  • #1   26. maj 2016 Hvad scooter mærke er det ?

• #2   26. maj 2016 Det er en suzuki katana AC
    Du kan se det i linket her smiley

https://m.youtube.com/watch?v=K0b5RyJVJA0

• #3   26. maj 2016 Hmm. ja, sådan lige virker det som om den mangler benzin.
    Den vacuum styrede benzinhane plejer at være en del som går i stykker på de fleste scootere, hvis den ikke åbner nok vil scooteren ikke få benzin til at fylde karburatoren og den vil hurtigt dø ved fuld gas.

Kan selvfølgeligt også være at chokeren er defekt, ved at de godt kan finde på at sætte sig fast så den har lukket for chokeren hele tiden.

Men vi må lige se om der er andre der har nogle ideer.

• #5   26. maj 2016 Jeg vil også gætte på det er benzinen den er galt med. Tjek alle slanger, vaccumpumpen, undertryk i tanken, choker og karburator (svømmer, dyser).

Og tjek lige gnisten når du er i gang. Det tager 2 minutter og en svag gnist kan skabe mange sjove problemer.

• #7   26. maj 2016 Jeg prøvet at kigge på gnisten og så at tændrøret var lidt vådt idet

Har det noget at sige :)?
    Og der er også 1/4 benzin i benzin filteret skal det ikke være halvt :)?

profilbillede
  • #8   27. maj 2016 Hvordan går det?

Benzinfilteret ved jeg ikke, mit er helt fyldt - men så længe der render tilstrækkeligt benzin til karburatoren går det. Jeg tænkte på en ting du kan prøve - fyld en tragt eller andet med benzin og sæt den direkte til karburatoren - så kan du se om fejlen er før eller efter karburatoren.

Er det olie eller benzin på tændrøret og hvornår tog du det ud? Efter den gik ud eller hvordan?

• #9   27. maj 2016 En anden klassisk fejl er utæt membran som også kan gøre at scooteren gør som den gør.
    Hvis membranen er utæt vil den spytte benzin tilbage i luftfilteret og man opdager det for det meste ved at luftfilterkassen er meget beskidt og våd i bunden.
    Kan være der bare sidder noget skidt i membranen, kan også være den er kaput.
    En membran kan holde længe men bliver slidt med tiden.

• #10   27. maj 2016 Helt rigtigt hvad Tino siger.

• rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
    #12   27. maj 2016 Måske er udstødningen stoppet.

• #13   29. maj 2016 Har prøvet at bestil en ny membran så for vi at se.
    Skal give lyd når jeg har skiftet den smiley

Kommentér på:
Scooter dør efter gas

Annonce