{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.434 visninger | Oprettet:

syn af MC {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg har endelig fået kortet i hus, så nu skal cyklen synes smiley

Det er en ZXR 750 fra 93.
Mit spørgsmål er:

Den har LED blink på foran og LED baglygte med indbygget blink.

Tror i den kan blive synet med det? Eller kan man pille alle blink af og gå efter reglen om at en MC fra før 94 ik behøver blinklys???

Nogen der ved noget konkret om de regler?

Tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  syn af MC
  • #1   19. jun 2016 Så vidt jeg ved, så er det ikke lovligt med indbygget blink i baglygten, da de sidder for tæt.

  • #2   19. jun 2016 Er det undertray eller er det i selve baglygten du mener?

    Jeg gik igennem syn uden problemer, med undertray med indbygget blink. tror lysene sidder 10 cm. fra hinanden.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   19. jun 2016 Jeg er helt vildt spændt på at høre dit argument for IKKE at have blink på cyklen, eller at have det siddende i baglygten, så bagved kommende trafik er i tvivl om hvad du har tænkt dig at gøre.

    Jeg mener... Synes du ikke en bil slår hårdt nok, så du kører rundt og satser på at lastbiler også rammer dig?


  • #4   19. jun 2016 Sajmon. Nu har det ik noget at gøre med om jeg er interesseret i at blive ramt af en bil eller lastbil. Blink fungere helt fint, er både kraftige og synlige bagpå og foran. Men nu var spørgsmålet om den kan synes? Har ingen interesse i IKKE at have blink på. Men vil meget gerne ha den synet, så den er lovlig!

    Selve blinket bagpå er i baglygten. Dvs af f.eks højre lys stopper med at lyse, og bliver til blink!


  • #5   19. jun 2016 Sajmon - Så du mener at indbygget blink i baglygten (intigrerede blink om man vil) ikke kan ses lige så tydeligt som alm blinklys på siden af nummerpladen ? smiley
    Jeg kan ihvertfald fortælle, at min bror har en 636 med integreret blink i baglygten, og det virker rigtig fint, og er nemt at se, men dette kunne ikke synes, så han måtte monterer nogle små rizoma-blink han havde fået med.. men da han monterede dem, og kørte med os andre, kunne vi stort set aldrig se når han blinkede, hvis det var højlys dag - simpelthen pga de rizoma-blink var så bitte små...
    Så vi skyndte os og smide den anden baglygte på med integrerede blink igen, fordi den kunne meget nemmere ses...
    smiley
    så jeg er ihvertfald ikke enig, hvis du mener at baglygter med inte.blink er dårligere end normale eftermonteret blink. smiley

    - men at køre helt uden blink, det ville jeg dog ikke gøre smiley smiley

    og tilbage til topic - min bror fik ihvertfald at vide ved MP her på fyn, at hvis blinkene sad tættere end 24cm, så kunne den ikke synes. - hvilket jeg syntes lyder lidt underligt, men jeg syntes ellers det virker til og være fagfolk ved MP, og det var deres mekaniker vi snakkede med.. såååå den må næsten være god nok. smiley smiley


  • #6   19. jun 2016 Kunne aldrig drømme om IKKE at ha blink på.
    Men problemet er at motorcyklen har fået laver alt om til LED af tidligere ejer. Og det er med et virvar af samlemuffer, modstande osv.
    Og jeg vil meget gerne ha plader på og ud at køre.

    Og det kommer jeg ik hvis alt skal bygges om, derfor jeg vil vide hvad man må og ik må.

    Og nu er regler i DK jo ik altid tegn på hvad der er bedst! Så hvis jeg syntes at det hele fungere super godt, men den kun kan synes hvis jeg piller blink af, så ku jeg godt overleve det.



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #7   19. jun 2016 #5 - Så fordi brormand skifter noget blinkende ud med noget lort, gør det den første løsning bedre og mere lovlig eller forsvarlig?

    Come on - det kan selv du vel godt se, lyder rimeligt dumt. smiley

    Hvad var der sket hvis de blink han smed på siden, så lyste bedre end dem i baglygten? Så havde han da stadig skiftet tilbage til dem i baglygten, for lidt civil ulydighed er meget vigtigere end sikkerhed og synlighed når man skal svinge, ik'? smiley

    Og siden du spørger - så mener jeg ikke at integrerede blink altid er en dårlig ide, men jeg mener ALTID at blink som sidder for tæt på bremselygten, og som derfor vil skabe den mindste smule tvivl hos de bagfrakommende, er en ukristeligt pisse ringe ide.

    Loven er jo lavet af en årsag - og det er for at skabe en eller anden "standard" for hvad man kan forvente i trafikken, af både opførsel (jvf at køre for tæt eller over for rødt lys f.eks) og signaler fra andre trafikanter - herunder blink / bremselys osv...

    #4 - Hvis du gerne vil have den er lovlig, så monter nogle blink der kan ses, er godkendte og sidder langt nok fra hinanden.
    Passer afstanden ikke, så bliver det aldrig lovligt - heller ikke selvom synsmanden rent faktisk godkender det.


  • #8   19. jun 2016 Kan man få godkendte LED blink?
    Så jeg bare kunne købe nogle til bagpå og fjerne selve blinker fra baglygten?



  • #9   19. jun 2016 Jeg ville prøve. Men du kunne også tage hen og tale med syns manden først.
    Det har jeg selv gjort, og lave en lille film af blinklyset, da jeg var i tvivl om de blinkede for hurtigt.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #10   19. jun 2016 #8 - Naturligvis kan man det. smiley

    www.touringshop.dk har f.eks læssevis af gode og godkendte blink.


  • #11   19. jun 2016 Martin.

    Det tænkte jeg også på.
    Men hvis jeg allerede nu kan se den er helt gal, så gider jeg ik engang forsøge smiley


  • #12   20. jun 2016 Har sku haft flere Mcer uden blink, og er aldrig blevet ramt af en bil, tvært om har jeg ramt en. smiley

  • #13   20. jun 2016 Hvis det er den type baglygte/blink jeg tror det er, så kan den ikke synes med den, da blinkene sider alt for tæt sammen, der skal min. være 18 cm mellem blinkene for at det kan godkendes.
    De baglygter der slukker den ene del af det røde lys og bliver til blink er ikke lovlige i DK.


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #15   20. jun 2016 min 24 cm afstand foran og 18 cm bagpå

    Ikke længere end 40 cm foran motorcyklens bagerste punkt og synlige i en vinkel på mindst 20 grader indad.

    Det har jo ikke noget at gøre med om det er LED eller glødepærer

    Fordi Kawa'en er så gammel behøver de ikke at være E-godkendte:

    E-godkendt køretøj registreret første gang efter den 1. januar 1998 (motorcykel
    dog 1. januar 2004) må kun monteres med e-/E-godkendte lygter til signalgivning


  • #16   20. jun 2016 Okay..:-)

    Kan godt se der ik er så meget andet at gøre end at bygge det om!

    Bare surt når man overtagee noget folk har haft fingerne i og lavet rod smiley

    Tak for jeres råd og vejledning smiley



  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #17   20. jun 2016 Du kan overveje at lave ledningsnettet om til et minimalistisk system, i stedet for at prøve at reparere den tidligere ejers klamphuggeri

  • #18   20. jun 2016 stephan det kan du godt syne den med.ellers kontakt synshallen.

  • #19   20. jun 2016 Har knoklet hele aften, men nu er det nye blink på bagpå..med rigtig afstand og de blinker perfekt! Og blink er fjernet fra baglygte.

    Nu har jeg så opdaget at bremselys til forbremse ik virker smiley

    Ebbe T. Du har helt ret, tror det ku blive et godt vinterprojekt:-)


  • #20   21. jun 2016 sajmon -det jeg siger lyder dumt ? og os der er civilt ulydige fordi det er sjovt ?
    -Jeg syntes godt du kunne udtrykke dig pænere kammerat istedet for og kaste med mudder!

    jeg kan ihvertfald høre på det hele, at du aldrig har set de rizoma blink der har siddet på min brors 636, og hans integrerede baglygte... fordi med den integrerede baglygte var der ingen tvivl, og man kunne nemt se blink, samt bremselys - tydeligt - og hver for sig.
    de rizomablink SOM VAR LOVLIGE, er jeg 110% sikker på havde fået ham pløjet ned bagfra på kort tid, pga folk ikke ville kunne se han blinker...

    jeg konstaterede somend bare, at NOGLE rizomablink som ER lovlige, ikke burde være det, samt at ikke ALLE integrerede baglygter burde diskes.... at du så får det vent til at det er mig der er smådum, og ikke lovlydig fordi det er sjovt - det syntes jeg ikke er fair

    Og godt du fik det fikset Stephan ! smiley


Kommentér på:
syn af MC

Annonce