1.507 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Forsikring - anciennitet Forsikring - anciennitet

Hej.

Nogle der ved om bil og MC anciennitet er det samme, eller om det er forskelligt fra forsikringsselskaberne?

Og jeg har haft MC forsikret i eget navn siden jeg var 20 (bliver 26 til marts) og det har været delt op hos 3 selskaber.

Nu hørte jeg så lige Mondux (hvor den står nu) og de siger jeg har 4 år - kan nogle forklare mig, hvad grunden evt kan være, til at jeg kun har 4 år?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring - anciennitet
  • #1   13. mar 2017 Jeg har nykredit som forsikring og de kigger kun på bil ancinitet smiley

• #2   13. mar 2017 Så hvis du har 6 år på MC og ny bilist - starter du så fra bunden? Det da hul i hovedet smiley

• Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #3   13. mar 2017 Det er ret uigennemskueligt, Nogle selskaber overfører din bil anciennitet, andre gør ikke. Nogle overfører din bil anciennitet HVIS du også forsikrer deres bil hos dem.
    Jeg ringer rundt ca engang om året for at checke om jeg kan gøre det bedre, det er ret vildt så stor forskel på pris og praksis der er.

• #4   13. mar 2017 Det er et spørgsmål om forhandlinger med dit forsikringsselskab! Jeg kom ind direkte som elite kører på MC da jeg startede med et friskt kort.

• #5   13. mar 2017 Alder kommer hos flere forsikringer før anciennitet.
    Hos Mondux fik jeg at vide at det først var efter man var fyldt 40 at det fik en betydning (!!!)

• #6   13. mar 2017 Da jeg skiftede fra GF til Danske Forsikring spurgte jeg om jeg ikke måtte bruge min mc-anciennitet, og det måtte jeg gerne, selvom det ikke var noget de plejede at gøre.

• #7   13. mar 2017 Jeg var elitebilist dagen efter jeg fik bil kortet ??

• #8   13. mar 2017 Min mand startede også med egen forsikring på MC og det gav ham anciennitet på bil-forsikringen som også var i GF. Jeg ved ikke om det er anderledes i andre selskaber, men det bør det vel ikke være? Det ville ikke være ok.... Men GF har vi gode erfaringer med.

Hvad sagde de i dit nuværende forsikringsselskab?

• Lise N
    Lise N Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Svar: 3
    #9   13. mar 2017 Jeg har netop forhørt hos min forsikring (alm. Brand) og her starter jeg fra 0, selvom jeg har 8 års anciennitet til bil ??

• #10   14. mar 2017 jeg kan trække mine 4 år på mc med over til bil, og min kæreste kunne også bruge min ancinitet fordi vi bor sammen, jeg har mc ved forholdsvis GF og topdanmark smiley

• #11   14. mar 2017 Lise, har du forsøgt at forhøre dig i andre forsikringsselskaber?

• Lise N
    Lise N Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Svar: 3
    #12   14. mar 2017 Nej jeg har ikke forhørt mig andre steder. Vi skiftede for nylig til Alm. Brand og er egentlig rigtig godt tilfredse ?? Så ville helst blive der, lidt endnu.

• #13   15. mar 2017 Så må du til at fonde købmanden frem og få dig forhandler til en fornuftig pris.

Kommentér på:
Forsikring - anciennitet

Annonce