718 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Anciennitet og forsikring.. Anciennitet og forsikring..

Jeg er jo 18 år skal have optjent noget anciennitet hos forsikringsselskaberne.
Derfor har jeg selvfølgelig tegnet motorcyklen i mit navn, og nu står jeg og skal have anskaffet en bil.

Og her er mit spørgsmål så, om jeg skal tegne denne i mit navn, eller i min fars? - Får jeg noget ud af både at have en bil og en motorcykel i mit navn, med hensyn til anciennitet hos forsikringsselskabet?

Kan jeg bruge min anciennitet fra MC til bil senere hen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anciennitet og forsikring..
  • #2   22. mar 2008 Den der med at tegne i din fars navn, kan godt blive en dyr affære!!

Det er ulovligt og er dokumentfalsk. Opdages det er der ingen dækning samt i bliver politianmeldt.

Man kan selvfølgelig tage chancen og håbe på det bedste, men det er sgu dyrt at blive opdaget i....

Tegn forsikringen i dit eget navn vil jeg råde dig til. Du kan måske få et lille nedslag i prisen, hvis du har bil, mc og f.eks. ulykkesforsikring hos samme selskab.....

• #3   22. mar 2008 Vil nu mene at det godt kan forsvares, da han også kommer til at bruge den, så kan ikke se hvad problemet skulle kunne gå hen og blive ?

• #4   22. mar 2008 Tegn den i eget navn, optjen din anciennitet og lad være med at lave forsikringsfusk.

Det står du dig allerbedst ved smiley

• #5   22. mar 2008 Men for at svare dig mere generelt, nej du får ikke noget ud af at have begge forsikringer i dit navn, udover måske en smule bonus. Men det er sådan her i landet at den er du f.eks elite i bil vil du automatisk også blive det på din mc, da man må have to køretøjer i samme klasse.

• #6   22. mar 2008 Ja, men det koster unægteligt en meget stor sum penge at tegne ansvars og kaskoforsikring i mit navn...

Ok Claus .. Og det er helt sikkert?

• #7   22. mar 2008 Nicolaj J: Da jeg fik bil fik jeg overført 1 år fra MC -> Bil... Ud af de 1½ jeg havde i eget navn.

Dette var hos GF.

• #9   22. mar 2008 Kenneth R: Ja, det ville jeg også mene. Har bare erfaret at GF er BILLIGE med MC ihvertfald. Men den lokale afdeling her hvor jeg bor (Sakskøbing) og hører under. Der er de sku noget firkantede.. Og gør INTET for at holde på kunderne.
    Selvom jeg har indbo, ulykke, bil og MC der. Så var det kun med nød og næppe at de ville give mig det års anciennitet.
    Så jeg skrider lige så snart jeg finder noget der kan betale sig. Dvs. højst sandsynligt til næste år når jeg har 3 år i eget navn.
    Hell, jeg har 5 år skadefri i bil. Problemet er bare at de første 3 år er i min mors bil som jeg har haft lånt til tider. Så det får jeg ikke en skid for.

• #10   22. mar 2008 køb en af disse biler med forsikring og lev så med det ikke er ønskebilen og optjæn så din anciennitet så kan du altid skifte når du har opnået nok til en bedre bil

• #11   22. mar 2008 HVordan kan et forsikringsselskab opdage hvis man fusker med sådan noget, hvis bilen både er inregistreret og forsikret i en forældres navn, kan de jo ikke bevise hvis bil det er!!!

Og man har da vel lov at låne sine forældres bil så tit man vil !!

eller har jeg misforstået noget??

Kommentér på:
Anciennitet og forsikring..

Annonce