{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

afgift på afmeldt dansk mc {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige fået fat i en aprilia tuono 125 , Den har været skadet og er afmeldt så der står på reg attest (kan kun registreres mod betaling af registrerings afgift ) så mit spørgsmål er ,, er der ikke noget med at afgiften er mindre når den er dansk i forvejen ,,105% eller hvad mvh michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  afgift på afmeldt dansk mc
  • #1   28. maj 2017 Den er mindre jo - men ikke pga en procentsats, men fordi nyprisen sættes til den vurderede handelspris, hvorefter afgiften beregnes som normalt.

• #2   28. maj 2017 Michael S : var det ikke dig der lagde et link ind om ,reg af tidligere baneracere ift de nye regler om forurening osv ?

• #3   28. maj 2017 #2

Næh...

• #4   29. maj 2017 takker smiley for info

• #5   29. maj 2017 Michael S - Du er vist den her inde, som har styr på afgiftsatserne.

Kan du uddybe dit svar?

Har en Monster 600 95 som tidligere ejer havde på plader men nu afmeldt. Jeg skal til at have plader på. Så dvs., at jeg skal sætte nyprisen til den nuværende handelspris for en tilsvarende brugt?

Vil gerne have opklaret dette, da afgiften falder fra 16000 til ca. 10000, hvilket betyder, at jeg faktisk har råd denne sommer. Og så -8% da den tidligere er vurderet til under middel.

Nogle fortæller mig også, at jeg skal køre den til fremvisning, da det kan sænke afgiften yderligere. Er det korrekt?

Mange tak. Og sorry, OP, for at overtage dit emne med mine spørgsmål smiley

• #6   29. maj 2017 #5

Mit svar gælder den situation, hvor en MC er totalskadet og trukket helt ud af registreringen, som derefter genopbygges og skal genindregistreres. I så fald behandles det som en reg. af en ny MC med en nypris på handelsprisen på den pågældende MC (der skal være i synsklar stand, for at man kan få den vurderet). I DMR kendes disse ofte netop på, at nypris = handelspris.

Lad os tage et eks fundet i DMR, en CBR900RR fra 1996, vurderet til 40.500 i handelspris nu.

De 2 relevante afgiftsformler -

Afgift = (0,6 - 10080/nypris) * handelspris (for ikke-ABS, nypris > 58.800)

Afgift = 21/41 * (1 - 9600/nypris) * handelspris (for ikke-ABS, 9.600 < nypris < 58.800)

Den "normale" nypris er 180.000

Den normale afgift for et normalt importeret eks bliver derfor -

Afgift = (0,6-10.080/180.000) * 40.500 = 22.032

Afgiften for det genopbyggede eks derimod -

Afgift = 21/41 * (1-9.600/40.500) * 40.500 = 15.827

I dette tilfælde vil man altså "spare" 6.205 på den genopbyggede i forhold til std. situationen.

Mht standen, så gives der std et fradrag på 8% i handelspris for et eks i under middel stand, som skal fotodok. af synspersonen overfor SKAT. Disse 8% dækker rigtigt meget, men kan undtagelsesvis ikke være nok, og man kan (har i hvert fald kunnet tidligere) anmode om en fremvisning for SKAT med henblik på yderligere fradrag (det er dog muligt, at SKAT kan nøjes med fotodok. for at kunne give fradrag ud over de 8% ).

• #7   29. maj 2017 Super mange tak!

Tror nu jeg prøver at ringe til nogle professionelle om det her. Føler, at de 400 kan være givet godt ud nu jeg ikke har helt styr på det.

• #8   29. maj 2017 Dælme rart at du gider forklare disse regler igen og igen og ... smiley

Kommentér på:
afgift på afmeldt dansk mc

Annonce