495 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

kobling glider lidt kobling glider lidt

jeg syntes min kobling glider lidt på min tls. der er lige kommet ny olie på inde jeg købte den..
olie skugeglasset er dog helt dækket med olie når cyklen står lodrat kan det have nogle betydning? skal jeg tappe af til olie standen kommer ned under der øverste streg i glasset?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kobling glider lidt
  • #2   5. apr 2007 de gør en TLé r abre. Fordi den æder koblinger meget hurtigt.
    Smid nye plader i og forstærkede fjedre!

Find evt en brugt 6 fjeders fra en TL1000R eller 01 TLS. SÅ er problemet helt løstå
    Det hele fåes billigt på ebay. Regn med cirka 1k for plader + fjedre

Regn med cirka 800kr for en brugt 6 fjeders kobling med plader lige til at bygge i

Du ændrer intet ved at skifte olie! Koblingspladerne er færdige smiley

• #3   5. apr 2007 hmm 19år og en TLS? smiley
    Nu er den vel droslet til 34hk ikk? Det er jo ikke legetøj sådan en TLS`er ! smiley smiley

• #4   5. apr 2007 Hvor mang km har den kørt.. for TL'ere er hårde ved koblinger pga det grove moment.. man plejer at sige ca. 40-50.000 for en kobling på en TL'er.. min begyndte at glide ved 43.000km... 6 gear og 120 km/t og så lad den sej trække, hvis den glider , er den færdig..... Min kobling var i rest ordre i 7½ uge. men har du ikke forhandler garanti?

• #5   5. apr 2007 Og ja tap olien af. Ellers ender det i luftfitlerkassen og ryger gennem spjældhus til ventilerne der soder til!

Tjek evt lige din kasse om der er olie. Mange TLS´eren har det med at smide olien op i kassen selvom der ikk er for meget på. Det er der råd for. Men find ige ud af det først! smiley

• #6   5. apr 2007 Bo man siger 10k km på TL´erne med 5 fjeders kobling smiley Nogle endda mindre. Men kommer helt an på kørestil smiley

Mht restordre. Der er masser af dem på ebay. Koblingerm ed forstærkede fjedre således den ikke glider og samtidig fpr længere holdbarhed

• #7   5. apr 2007 Ok.. Alle dem jeg har snakket med , har holdt mellem 40-50.000 km får de er begyndt at glide.. jeg fik en org. kobling i, og den er også blevet forstærket iforhold til den som sad der i fra ny.. men ja det kommer jo selvfølgelig an på hvordan man kører..nogle har det jo også med at kører den på koblingen rundt i en rundkørsel.. fordi de ikke kan finde ud af at køre V2

• #8   5. apr 2007 Vil tro hvis den har gået en del km så kunne det være koblingsplader og ikke mindst fjederne der er blevet trætte. der skal ikke meget til på såda en V2...!

• #9   5. apr 2007 Sebastian: Droslet?? Det er da ikke nødvendigt på sådan en tung 2 cylindret knallert, der har et forhjul så tungt som bly, og alltid holder sig til jorden.
    Næ nej. En TL-S er en perfekt begynder mc til en med 1 års erfaring :o)

• #10   5. apr 2007 hehe Jesper smiley
    smiley :)

Nej kan jo komme med smøren igen.. forsikring, uheld osv osv smiley

• #11   5. apr 2007 Bo det har jeg faktisk også været ude for smiley
    Så man kan nok ikke sætte et fast tal på det.
    Men mange 97´ere blev jo også opdateret i koblingen. Og 00 motorerne fik 6 fjeders (ligesom TLR)
    Har selv 01 motor i, der er ingen problemer med det (endnu)
    Men på et eller andet tidspunkt skal der nok andre fjedre og plader i den også smiley

Kommentér på:
kobling glider lidt

Annonce