{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.085 visninger | Oprettet:

Av, min røv! {{forumTopicSubject}}

Jeg er i syv sind. Jeg havde en mc, som kørte ok synes jeg. den startede og kørte fint. Også med håndtaget i bund. Den afleverer jeg så til et værksted så jeg kan få lavet: olie/filterskift. Ny chokkobling i baghjulet. Ny tændrør. Afmonteret og renset og påmonteret og stillet karbs. Jeg havde selv købt olie og filter mm. (nano tech 10w-40 fuldsyntetisk olie.)
Jeg har kørt måske 50 km, og så kører den pludselig ad h til. Lige efter service kørte den ok. Dog var det somom den gav et lille "ryk" når jeg gav den gas i accelerationen.(sprang nok allerede der en tændig over, tror jeg.) Dagen efter vil den ikke starte. Jeg har sikkert druknet den, og der kommer en lille smule (olie) ud foran ved forrøret når den har været forsøgt startet.
Nå, men mekanikeren melder så ud, at motoren er færdig. Han aner ikke hvad der er sket, men han synes iøvrigt at den lød underligt i motoren, når jeg var ude ved ham for at aftale hvornår jeg skulle komme med den til omtalte eftersyn mm. Ingen andre har sagt til mig, at de synes den lød underligt. Jeg synes ikke selv at den lød underligt heller.
Men nu er motoren så ifølge ham færdig, og det kan ikke betale sig at få ham til at sætte en ny, brugt motor på, mht arb timer. Da vi så snakker igen, har han et forslag: Han vil købe cyklen for billig penge. Selv sætte sin fritid i at skifte motoren, og så overdrage den til (sin søn.)
Jeg har på fornemmelsen, at olien som jeg købte,måske skulle ha været en delsyntetisk olie...med samme 10w-40 viskositet. Og jeg har også tænkt, at det første benzin efter det store service måske har været urent. (Fra en bøtte, som måske ikke var 100% ren. Jeg kom ikke selv til at fylde benzinen på, og derfor har værkstedet vendt bunden i vejret på bøtten og tømt den i tanken.) Så hvis der var skidt i bøtten, er det helt sikkert kommet i tanken. Kan det være en af disse ting, som gjorde at motoren ikke ville starte? Hopper tændinger over? Mekanikeren siger at den slet ikke tænder på den ene cylinder. Overhovedet. Kværnen er fra 2005, har kørt ca 60000km så noget slidt må den være....Hvad angår mekanikeren, har jeg ikke haft på fornemmelsen at han er en "krejler" eller snyder folk generelt. Jeg har med andre ord ingen grund til ikke at stole på det han siger. Men det gør jeg måske alligevel. Ihvertfald ved jeg simpelthen ikke om jeg er ved at blive taget noget så grundigt ved næsen. Og er ved at gå af med min mc til 20000 for en slik. Eller om manden er ved at gøre mig en tjeneste, ved at give mig chancen for at få nogle af pengene for den "ødelagte" mc ind igen....Håber virkelig at nogen gider læse denne smøre, og måske komme med sine meninger om dette... Evt om jeg skulle tage den hjem og tømme olie og benzin af og hælde noget frisk benzin og halvsyntetisk olie på. Eller vil det bare være endnu flere penge ud af vinduet?! Jeg har ikke udtrykt mine tanker til mekker, da jeg ikke vil risikere at han bliver muggen, og at jeg så slet ingen muligheder har, hvis han virkelig HAR gode intentioner....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Av, min røv!
  • #1   5. apr 2018 Det lyder mærkeligt at det skulle være olie eller benzinen der har 'smadret' din motor.
    Der er helt sikkert benzinfilter på som i værste fald nok skulle tage evt. skidt.

    Hvilken MC er der tale om?


  • #2   5. apr 2018 Kawa ER5 fra 05. Han siger selv, at han er lidt i syv sind ang hvad der kan være gået galt. Men at han er sikker på, at det er motoren som er stået af. Altså han mener at han kunne høre at motoren lød underlig, selv inden han skilte karburatorne ad...

  • #3   5. apr 2018 Hvis han vil give dig 20000 for den med 'defekt' motor, så sælg den da, det får du da knapt for den i ren handel? smiley
    Jeg synes det hele lyder mystisk.


  • #4   5. apr 2018 Nej jeg har ikke formuleret det tydligt...Han har ikke tilbudt mig en pris, men siger: Jeg(mek) undersøger hvad jeg kan få en motor til. Og SÅ vil han give en pris. Men det bliver ikke i nærheden af 20 lange. Jeg gav 20 for den. Og den står mig i 24-25 med det ny service, men det er jo sådan set ligemeget. Jeg har på fornemmelsen at vi snakker 10000... Hvis jeg er heldig....Hvis han ville give 15, ville jeg glad tage imod....Men jeg er født under en uheldig stjerne, så det skal jeg ikke regne med. Han ka købe en af samme slags for 20, som kører som du skriver.

  • #5   5. apr 2018 Det er en tabersag, det her, ikke. Uanset hvad sådan set...

  • #6   5. apr 2018 Min første store kærlighed boede i Ry smiley
    Men du mener ikke at det lyder somom at jeg er ved at blive fuppet bigtime....nødvendigvis? Frederik.


  • #7   5. apr 2018 Det skal jeg ikke kunne vurdere, men måske du lige skal få en uafhængig mekaniker til at se på den inden du gør mere hos ham der har lavet den nu?

  • #8   5. apr 2018 Den "mekanikker" ville jeg ikke stole på kunne skifte en hestepære uden at ødelægge hesten! Det lyder underligt hvis han ikke har styr hvad han hælder på af olie og benzin, men hvis den kørte fint før at vedkommende fik hænderne på den, ville jeg da holde ham ansvarlig!!
    Nu skriver du ikke hvad han vil købe "vraget" for, men mon ikke at du i værste fald kan sælge den som defekt til det samme?? Jeg ville prøve en anden forhandler, fortæl historien og lad ham vurdere hvad der er galt, der må jo være noget specifikt, i stedet for bare ødelagt!
    Men en rensning af karburatorer kunne måske gøre underværker (og det ved "mekanikeren" måske godt!!) så smid cyklen ud til en anden, selv om den er smadret er det vel kun 1000 kr. - og er det en bagatel har du stadig din MC!!
    Men hold dig fra ham der har fumlet med den, og viser det sig at han forsøgte at tage dig i røven, så giver du den bare gas med at dårlig omtale til alle der gider høre på det + dem ikke gider smiley
    Men det er for tidligt at give op, held og lykke smiley


  • #9   5. apr 2018 Ang mekanikeren: Jeg ved, at han for nyligt havde lavet en fejl, som gjorde at en bilmotor gik i smadder. Og det tog han på sig og fiksede for egen regning. Så manden er nok ikke decideret en snyder, synes man at fornemme. Eller måske betyder det ikke en hujende fis...Jeg sov ikke inat, så jeg er temmeligt forvirret.

  • #10   5. apr 2018 #8: Tak. Men det med olien og benzen er min skyld. Dunken med benz havde jeg med, og hans søn gik ud bagved og hældte det på, mens jeg ordnede regning indenfor.
    Jeg burde få en anden til at kigge på den som du siger...
    Noget andet er, at den står hos ham. Hvordan f... får jeg den transporteret til en anden mekaniker som ikke bor alt for tæt på....


  • #11   5. apr 2018 Jeg synes også, det lyder for "uldent"...

    Du kunne jo i første omgang prøve at søge efter en fagligt kompetent person i nærheden af din by (hvor er det?), der mod en mindre betaling vil hjælpe dig.

    Mon så ikke der er en, der melder sig? smiley


  • #12   5. apr 2018 Hvordan kan man finde en faglig kompetent? Selvfølgelig får han timeløn for det, men hvordan? Slå op i tlf bogen eller google? Der er ikke rigtig nogen mc mekkere i nærheden....
    Og hvis ham som har lavet den, egentlig bare forsøger at hjælpe, og det bare LYDER skummelt men er reelt nok, så er jeg jo det største røverhål. Og så står jeg uden en køber til den defekte kværn.


  • #13   5. apr 2018 Opret en tråd her på forum smiley
    - Det er jo her, du søger hjælp...


  • #14   5. apr 2018 Jeg har osse overvejet bare at hente den hjem. Og skrælle den efterhånden som jeg kan sælge nogle af delene...

  • #15   5. apr 2018 #13: True that.

  • #16   5. apr 2018 Jeg synes at det er stort, at ingen endnu har kaldt mig for en kæmpe klaphat smiley

  • #17   5. apr 2018 Jeg sku nok prøve at få forsikringen til at hente den, og kørt på et andet værksted....simpelthen. Jeg har mc-vejhjælps abonnement kom jeg i tanker om...

  • #18   5. apr 2018 Nu har jeg kontaktet forsikringen for at høre om de vil transportere den videre for mig....

  • #19   5. apr 2018 Og forsikringen dækker kun et stk transport pr nedbrud, så det er et problem at få den flyttet overhovedet...Jeg fik den transporteret til, hvor den står nu. Men de svarede da hurtigt...

  • #20   5. apr 2018 Mon ikke blot der er gået en toppakning? Der kommer olie ud mellem forrør og cylinder?
    Du kan ihvertfald rolig se bort fra snavset benzin og forkert olie. Du skal være iskold, få cyklen hentet og forklare skrueren, at du overvejer at sælge til ham. Brug en weekend-tur i byen på at få syn for sagen: Af med toppen.


  • #21   5. apr 2018 #20: Ja. Og hvorfor skulle man blive fornærmet over at jeg vil ha en anden til at kigge på den. Det er sikkert bare mig som tror det.
    Men hvis det med olie eller benz ikke er grunden, er det nok sandheden som mekanikeren fortæller. Og igen, så har jeg ikke nogen reel grund til at mistro ham.


  • #22   5. apr 2018 Med lidt held får du sådan en motor med færre km end den du har for ca 3500-5000 kr og så skal du nok regne med en 3000-5000 for at få den sat i...
    Så det bør du også overveje...
    Et salg af sådan en mc med en ødelagt motor skal du nok regne med 5-7000 kr da de fås imellem 15000-20000 kr nysynet...


  • #23   5. apr 2018 Jeg fik også af vide af En kendt Yamse forhandler og værksted i Viborg at min motor var fuldstændig done, den kunne 1 sæson mere og så var det nok det. Mekker mente at plejleje var gået. Det viste sig så at det bare var et tandhjul til vandpumpen der skulle spændes. Det tog 20 min at lave. Så få en anden til at kigge på den før du gør noget.

  • #24   5. apr 2018 #22 og 23: Tak, det tager jeg til efterretning. 3-5000 for at få den sat i...så det skulle 1 mekaniker kunne ordne på 1- 1 1/2 arbejdsdag? Jeg så en motor hos mn auto i tylstrup, men den vil han have...jeg tror at det var ca 7000. Men det er altså vild overpris? Jeg har skrevet til ham og bedt ham om et overslag på det hele alt inkl.
    (Jeg gav 20 for min, nysynet, så der rammer du helt plet.)
    10000 har jeg måske en chance for at rejse. Men ikke penge til en anden kværn.(Ikke flere brugte til mig.) Så måske er det den vej...


  • #25   5. apr 2018 Jeg ville heller risikere at tabe lidt ekstra penge.en at sælge den for en slik. Til ham som umiddelbart havde splittet Den ad.. led efter en mc trailer til leje og få Den hentede. Og find en der kan kigge lidt på den.sammen med dig. Måske en herinde fra til en fair time skilling smiley
    MEN bortset fra det. Er det sku godt nok en sur røv historie. Pøj pøj. Og op på de mange heste igen smiley


  • #27   5. apr 2018 2½ timer at tage den ud og 2½ timer og sætte den i CA + olie opstart osv

  • #28   5. apr 2018 En almindelig vedligeholdt ER5 motorer bliver ikke slidt op på 60.000km.
    Motorens grundkonstruktion er over 30 år gammel, så alle fejl og børnesygdomme er rettet.
    Mit gæt er fejlen ligger i mekanikkerne, så find et andet sted.


  • #29   5. apr 2018 #27. Ja men så skal de lige snakke i tlf. Og med en anden kunde og Have en bid mad .og lige give den anden mekaniker en hjælpende hånd og osv. smiley og så gik de to dage

  • #31   5. apr 2018 29
    man får en pris på det man skal have lavet og to dage for at skifte sådan en motor er jo helt til grin....arbejder selv som mekaniker....


  • #32   5. apr 2018 Du kan få en hel MC til under 5000 , samme motor som gpz500 ?? tag den hjem og hent en donor

  • #33   5. apr 2018 #32: Det er sgu rigtigt ,ja. Gpzeren er den samme motor.

  • #34   5. apr 2018 #32: ja tæt på den samme.

  • #36   5. apr 2018 Han prøver bare at snyde dig. Han ved kun at der bare lige skal skiftes tændrør og frisk olie så køre den igen. Og han kan tjene en lille skilling på den. Dwt er et tændings problem hvis den ikke kører på alle cylinder. Tvivler stærkt på at stemplerne er færdige med det olie problem du snakker om
    Prøv at skift tændrør og se hvad der så sker. Rens karburator of put frisk olie på igen. Så jeg sikker på den køre optimalt igen


  • #37   5. apr 2018 det lyder i hvert fald skidt hvis den skyder olien ud i udstødningen

    men under alle omstændigheder så ville jeg nu dreje forbi en autoriseret forhandler og betale dem 1 time for at undersøge hvad der decideret er galt med den motor

    det lyder sgu mest af alt som om den/de karburatorer har fyldt motoren med benzin


  • #38   5. apr 2018 fremkom der ikke en teori om fejlen ? er der foretaget en komprerationsprøve ? hvis motoren er helt færdig ,hvad er det så der er gået istykkker ?
    johan p s teori var værd at efterprøve om ikke andet så begynd med at sætte to nye røri
    kan det tænkes at du har kørt med fuld chokker ,på din korte tur ?


  • #39   5. apr 2018 Olie ud af forrør?? Er du sikker på det ikke er benzin? fordi så kan du meget vel have druknet den.hvis den ikke tænder ordentlig

  • #40   5. apr 2018 Der var en mekaniker som ringede til mig i dag vedr. en ER-5 motor som var stået af på den ene cylinder.

    Han ringede fordi han gerne ville købe den motor jeg havde haft til salg.

    Hvis først en mand siger der skal en ny motor på så der det slemt. Og det skulle ikke undre mig det handler om din motor.

    M.h.t. en anden motor så koster de ikke det store:

    www.ebay-kleinanzeigen.de/s-motor-kawasaki-er-5/k0

    www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=kawasaki+er+5+motor&_sop=3


  • #41   5. apr 2018 #39: Han skriver det er olie der kommer ud ved forrør, ikke af forrør. Så det er sikkert ved ventildækselpakningen

  • #42   5. apr 2018 Hmm.. ja 60kilo er ikke meget, - grundlæggende er det jo en solid lille motor.. smiley

    Med mindre du slet ikke har lyst eller gider! smiley Så Er det altså et overskueligt projekt at skifte en motor selv, motoren skal jo ikke skilles ad smiley blot stellet der skal åbnes..

    Kræver selvfølgelig du har et sted at stå med det, en carport, overdækket terrasse, garage eller lign.. du kan låne.. smiley
    Afsæt god tid og gør det i hug af to-tre timer pr gang så du ser du kommer nogen vegne. smiley
    Koncentrer dig først om ombytter motoren, gør den klar, karbs, gas/koblings tilslutninger er de ok, forreste tandhjul ok?.. godt tidspunkt at tjekke ventilspillerum.. osv..
    Dernæst flå den gamle ud af stellet og gør det klar, er kobling/gas kabel tiptop..? Osv..

    Der er flere motorer her.. især den fra 06 ser flot ud, men du skal selvfølgelig høre om stand i forhold til prisen.. osv.. smiley jeg har handlet m dem et par gange, og de er rimelige smiley
    http://www.skivemc.dk/?p=Spareparts&b=KAWAZAKI
    Værksteds manual - godt nok til ex500 men det ser umiddelbart meget ens ud..? smiley
    https://www.carlsalter.com/download.asp?p=1483
    Ellers har de sikkert præcis til din i et egentligt er5 forum.. smiley

    Gå slavisk frem og vigtigst!!
    Og HYG dig med det smiley
    Har du tiden? Skulle du kunne klare det på en uges tid med en w-e i hver ende.. så er du på landevejen igen..
    smiley


  • #43   5. apr 2018 #36:Jeg har ikke nogen grund til at mistro mekkeren. Men det nager mig alligevel, at dine to første linjer er det, det handler om.
    #38: Chokerkablet er skiftet, så det er ikke utænkeligt, at det ikke slipper helt...Der er ikke foretaget komp. prøve på den.
    #35: Det er en mulighed. Noget lign så jeg også en beskr af et eller andet sted.
    #40: Dk er et lille land. Så det sku heller ikke undre mig om det er den samme vi snakker om. Men er det så en motor til mig, eller fordi han vil købe vraget af min for en slik? For som jeg forstod på ham, ville det hurtigt løbe op i timer, hvis han skulle skifte motor for mig. Mit alternativ, foreslog han, er at sælge til ham, og så bruger han sin egen tid på det. Men jeg får aldrig mc igen så. Altså ikke den mc, men en mc.
    #39:Det var det, som mekker startede med at tro, ihvertfald.


  • #44   5. apr 2018 #42: Mange tak. Din optimisme er smittende... Men jeg er så gammel, at jeg VED, at det ikke vil lykkes at gøre det selv. Det har jeg for mange forsøg med langt mindre mekaniske opgaver, som er mislykkedes, i bagagen til at forsøge at bilde migselv ind at jeg kan. Jeg bor i hus og har skur med mere, så det er i det mindste ikke et problem. Så jeg skal nok starte med at få den herhjem. Og prøve at få fat på en, som kan konstatere om "min" mekker tager fejl eller har ret...Jeg tjekker også linksene du har sendt.

  • #45   5. apr 2018 Nu er der snart så mange at der har givet dig råd, at du er nødt til at beslutte dig! Vil du lade en anden se på den, eller vil du sutte den af på din mekanikker????????????????????

  • #46   5. apr 2018 #41: VED, ja. Ikke ud af selve udst. Nemmerlig. Meeen...den er lidt fedtet ved toppakningen også. Og det har den vist heller ikke været før. Ikke så meget at det drypper fra toppen, dog.

  • #47   5. apr 2018 smiley smiley men god humor, mangler du ikke !
    og SÅ er man jo allerede langt.. smiley smiley


  • #48   5. apr 2018 Bliver det mere, kommer du bare ned med den så skal jeg nok kigge på den..

  • #49   5. apr 2018 #45: Så hellere dø ved kølle.Hvis nogen skal ha noet suttet burde det sgu være mig... Lige nu hælder jeg kraftigt til at hente den. Og hyre et mekanisk geni til at komme forbi. Det ville jo være direkte idiotisk bare at gå af den, hvis manden tager fejl eller er ved at snyde mig,ikk.

  • #50   5. apr 2018 I er sgu herlige. Om ikke andet, har jeg ikke lyst til bare at give op længere smiley

  • #51   5. apr 2018 #43: Så fordi du har brændt nallerne pga valg af mekanikker, så får du aldrig MC igen? Skal man mon lige skrue ned for dramatikken.

    Hvis din MC kørte fint inden du kørte den til service, og efterfølgende ikke kører fint, så er det 100% din mekanikker der har skylden


  • #52   5. apr 2018 #51:Nej, nej...det var ikke fordi at jeg er en primadonna. Men jeg har været igennem ild og vand bare for at skaffe de oprindelige 20. Husk på, jeg er ikke i arbejde og sidder også i hus som jeg ikke kan komme af med. Hvis jeg fortalte dig, hvad mit rådighedsbeløb er pr måned, ville du sikkert ikke tro mig. Men det lød "pølset." Det kan jeg godt se nu...

  • #53   5. apr 2018 #52 Vrøvl, jeg er endt med en pension, har en gæld på den anden side af en million, men hvis man bare sidder og tuder i et hjørne, tja så dør man sgu nok i det hjørne!!!

  • #54   5. apr 2018 #52: Ja. Og det ved jeg. Og jeg HAR tendens til at lyde som så. Så den æder jeg igen. smiley

  • #55   5. apr 2018 Jeg tror at jeg lukker tråden. Jeg er helt rundtosset smiley
    Men i hører hvad der sker en af dagene. Mange tak allesammen!!!
    (Ok, det kan man så ikke....Og jeg vil ikke slette tråden, for jeg skal lige læse det hele igennem igen. Men havde jeg vidst det, havde den nok fået en anden titel.)


  • #56   5. apr 2018 Hvis der er gnist, kompression og benzin/luft skal den tænde. Hvis een eller flere af disse forhold mangler, tænder den ikke.

    Har din mekaniker foretaget en kompressionstest på alle cylindre? Hvis ikke burde han have sin røv ristet.

    Er der kompression skal der checkes for gnist. Nu er det jo nok med elektronisk tænding så det går nok ikke bare at skrue tændrøret ud og lægge det på blokken men enhver mekaniker burde have en gnist tester. Igen, har han ikke gjort det burde hans røv ristes og krydres med groft salt bagefter.

    Endelig bør han checke karburatorerne, ikke mindst fordi han selv har skilt dem ad og meget vel kan have samlet dem forkert eller ikke sikret korrekt montage - der kan give falsk luft og dermed forstyrre benzin/luftforholdet.

    Straffen for alle tre forseelser burde være en sejltur med madsen


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #57   5. apr 2018 Uanset hvor forkert olie der er hældt på, brænder motoren ikke af , efter et par småture, men hvis den ikke tænder på en cylinder kan det godt banke noget i sådan en motor der,
    det er sikkert en karburator der er løbet over, og har kvalt tændrøret,
    der er mange ældre motorer der sveder lidt ved toppakningen, det behøver ikke være alvorligt,
    Nej få lavet de karburatorer ordentligt, og monter 2 nye tændrør, så kører den sikkert igen.


  • #58   5. apr 2018 Motoren som jeg nævnte, at jeg har spurgt på, påstås at ha gået under 20000. Og prisen var ikke som jeg skrev 7xxx, men 3600kr(uden karbs.). Og jeg har spurgt efter en pris inkl montering, som jeg får senest mandag D 9 April. Hvis det hele kan ordnes for 7000kr plus transporten til nordjylland, findes der nok alligevel en mc gud, og nogen må holde på mit hoved så det ikke flækker.
    Men jeg får se...


  • #59   5. apr 2018 Har du spurgt din mekaniker hvad der helt nøjagtigt har fået ham til at erklære motoren for død?
    Hvis han ikke kan svare på det, er du nok bedst tjent med at få din MC hentet hjem og det hurtigst muligt.
    Mon ikke der er en hjælpsom læser her, som besidder de rette kompetencer til at hjælpe dig med at konstatere om der er noget om snakken. Et par timer i selskab med din MC og en håndbajer bør være rigeligt til at finde ud af om den er helt færdig. Hvis du skriver hvor i landet du bor, kan det være der er en, som melder sig på banen.
    Held og lykke med projektet


  • #60   5. apr 2018 hvor er du fra i østjylland, evt giv GT tuning et kald, han holder til i Hadsten

  • #61   5. apr 2018 Det er i jylland , så når du møder op med din mc spørger du forsigtig til om monteringen kan klares uden kvitering og så kan motoren nok også klares uden alt det unødige og fordyrende papirarbejde smiley

  • #62   5. apr 2018 Ja alt det papir arbejde,gider jyder ikke smiley

  • #63   5. apr 2018 #61: Jeg troede faktisk at jeg havde en lign aftale med den nuværende.
    #60: Jeg bor lige i midten af Djursland, så Hadsten er ikke udelukket.
    #59: Hans forklaring på, hvad problemet er, er: Der er sket noget i den motor...og jeg ved ikke hvad. Og det er ordret. Han mener at den lød underlig allerede inden han pillede karbsene af.
    Efter denne tråd idag, er jeg osse sikker på at den først og fremmest skal herhjem igen. Og så må jeg se derfra...


  • #64   5. apr 2018 En mekker skal sgu´ikke tvivle på hvad der sket med en motor.
    Hvis jeg kørte til eftersyn med min Mc og fik den tilbage, hvor den kun køre få kilometer inden den står af, ville jeg straks brokke mig. Og han siger at den også lød underlig inden han fik den, Så burde da han reagere inden han begynder at servicere den. og fortælle dig at, det kan ikke betale sig at give din Mc eftersyn fordi.. krumtaplejer er slidt ell stemelringe, ell noget hel tredje. Han ved da intet om hvad han laver.
    Få den ud til en der ved hvad han har med at gøre, tjek - gnist,benzintilførsel, kompression.

    Undre mig ved at, han allerede giver dig et tilbud på at købe den til sin søn.
    og som du skrev tidligere - Ang mekanikeren: Jeg ved, at han for nyligt havde lavet en fejl, som gjorde at en bilmotor gik i smadder.
    Allerede der ville jeg nok have en hvis portion mistro.
    Håber det bedste for dig .. Good luck.


  • #65   6. apr 2018 Funo: Ja, du har ret. Det som han siger skurrer imod det som han gør kan man vel sige. Og det er da også det, som gør at jeg har mistet tilliden til ham. Og han skal sgu og fanme ikke "stjæle" min mc for en slik for at give den til en anden. Så vil jeg hellere have den til at stå og rådne op herhjemme og betale lånet på den ud. Men han ville tænke over hvad han ville give for den. Og hvis han siger 2000kr, så ved jeg helt sikkert, at han er en løgnagtig svindler. Overfor mig ihvertfald. Og så tager jeg forbi hans værksted og siger, at jeg får den undersøgt af en mekaniker. Så er det spændene hvordan han reagerer på det...Men check tråden her ud om et par dage. Jeg skriver på den, når der er sket noget.

  • #66   6. apr 2018 Som jeg har forstået har du allerede lagt adskillige tusinde til omtalte mekaniker for hans "service"? De penge er jo mestendels hans egen timeløn da du selv leverede olien.

    Hvis du vil af med den kunne du jo foreslå ham at han køber den for det du gav minus hvad du har betalt ham for "service". Så kan han gøre med den hvad han vil, incl fixe den og så kan det jo være du vil købe den tilbage.

    Er han baggårdsmekaniker eller med i een eller anden form for forening? Hvis det sidste er tilfældet bør du ikke undgå at nævne du agter at kontakte hans organisation hvis han ikke makker ret


  • #67   6. apr 2018 66
    Du er da helt væk,,Tror du selv på den ?


  • #68   6. apr 2018 MW - tak for de søde ord skatter! som forhandlingsoplæg vil det da være et fair udgangspunkt ikk?

  • #69   6. apr 2018 Ja helt klart.. + ventepenge transportpenge osv smiley


  • #70   6. apr 2018 Ja hvorfor ikke? Men helt ærligt vil et EVT salg jo være en forhandling: Lad os sige "mekanikeren" byder 5000 fordi cyklen ikke virker... dvs MT skal acceptere et tab på 15000 plus hvad han betalte for at "mekanikeren" ødelagde maskinen.... så vil et passende modbud da være cyklens handelspris minus hvad "mekanikeren" tog for at ødelægge den. Og da "mekanikerens" regning primært er timeløn for hans (uduelige) arbejde blot betyde han har arbejdet gratis på at "servicere" maskinen.

    Om de bliver enige er et åbent spørgsmål. Men hvis sagen er som MT fortæller skal han sgu ikke bare vente på "mekanikeren" ringer og tilbyder en pris for derefter at se "mekanikerens" søn trille rundt på kværnen næste weekend


  • #71   6. apr 2018 Det der vil være rimeligt er mekanikeren finder den fejl som er skyld i problemet og er det mekanikerens fejl betaler han for det og hvis det er pga en dårlig motor ruller Taksameteret for MT desværre fra start til slut...

  • #72   6. apr 2018 Han er ene mand i firmaet og ikke del af en kæde...
    #71: Det kommer ikke til at ske. Han mener ikke at det kan være ham, som har ødelagt noget. Han har sagt igen og igen at motoren var istykker allerede inden han skilte den ad. Men det passer ikke.


  • #73   6. apr 2018 #70: Dit sidste afsnit er mit værste mareridt. Men jeg er bange for at det er det, som er ved at ske. Eller er hans intention. Derfor er det spændene at se hvordan han reagerer, når jeg siger at den ikke bliver solgt, men skal hjem til mig.

  • #74   6. apr 2018 Altså, jeg synes at per har ret. Og det tror jeg også at mw gør....i en bedre verden, hvor vi er mere ærlige overfor hindanden. men mw har desærre nok osse ret. Og jeg valgte den mekaniker fordi at jeg havde en god fornemmelse med ham. Men han opfører sig jo som mw beskriver.....

  • #75   6. apr 2018 @73 - synes nu for sjov du skal tilbyde ham at sælge for 20k minus hvad du har betalt ham for service.

    Alt er til salg, det er bare et spørgsmål om prisen og hvis han går med på at forhandle pris har du en god indikation af at cyklen faktisk er i ok stand.... og dem pris han lægger ud med at tilbyde dig er IKKE hans endelige pris hvis han bare er en smule handlesmand


  • #76   6. apr 2018 Per T: Jeg hører dig. Jeg har bare glædet mig sådan til at køre. Og det er slut med det, hvis jeg går af med mcen. På den anden side er det også slut som det ser ud lige nu.

  • #77   6. apr 2018 Nu vil jeg køre en tur (i min Twingo) ind til skødstrup og derefter lystrup. Måske hadsten på tilbagevejen. Det kunne jo være, at værkstederne har et forslag til hvad jeg skal gøre. Jeg vender tilbage i eftermiddag. Kan i ha en god dag allezusammen smiley

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #78   6. apr 2018 Hej MT,

    Føler med dig, og det du beskriver, er også min største frygt.
    Har lidt mekanisk viden, men sætter også min cykel hos mekker, og regner med han gør sit job godt.
    Hvis jeg havde mulig for at hjælpe dig, gjorde jeg det. Kender det kun alt for godt med at man har en fornemmelse af, at man er blevet kørt om hjørner med.

    God vind og håber det bedste for dig og din MC...... Og mange kilometer på vejen smiley


  • #79   6. apr 2018 Tvivler på den er død , har selv haft en gpz500 som ren brændercykel og den ville bare ikke dø og skiftede kun olien da den blev strippet , selv filteret blev sparet væk ??. Hvad med at komme herop med den , tjekker den gerne igennem imens du er her ! Den er ret simpelt i opbygning

  • #80   6. apr 2018 Er uddannet mekker , bil og mc

  • #81   6. apr 2018 Det er fandme god stil urbanviking!

  • #82   6. apr 2018 #79. Tommel op. smiley

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #83   6. apr 2018 Total god karma

  • #84   6. apr 2018 smiley Inden jeg modtager en shitstorm smiley : Jeg er enig i, at det er kæmpestort af Urbanviking...og jeg har skrevet til ham... Blot udenfor tråden.
    Jeg håber ikke at jeg har glemt at udtrykke hvor taknemmelig jeg er overfor ALLE jer "drenge." Bare den moralske støtte jeg har fået er uprissætteligdefinerbar(strup) for mig. Belive me... smiley


  • #85   6. apr 2018 Urbanviking: Det satme god stil.
    Trådstarter: Glæder mig til at høre diagnose.
    Go´weekend.,


  • #86   6. apr 2018 Kan problemet med manglende tænding skyldes knækket ledning eller lign i forbindelse til støttebenskontakten? Eller ville det betyde INGEN tænding overhovedet? Jeg kunne ikke starte en af dagene, og da jeg affedtede og rokkede lidt på kontakten dernede, startede den som en mis. Og den næste tur jeg kørte, opstod problemet som endte med, at den røg ud til mekanikeren igen. (Altså, at den fejltændte eller helt sprang over tænding....især når jeg tog gassen af...) Tanken skyldes en tråd jeg faldt over i forb med, at jeg ville se hvordan man kan checke for tænding.(uden måleapp.) Tråden er her: https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/teknik/202403-ingen_taending_periodisk
    Jeg kan oplyse, at Jeg får cyklen hjem imorgen....Og så prøver jeg selv at checke for gnist, kompression osv.


  • #87   6. apr 2018 Dælme go' stil UBV! smiley

    Jeg gir' popcorn til aftenkaffen...


    profilbillede
  • #88   6. apr 2018 #87 Hvis du giver popcorn, så kommer jeg med colaen! Vi får det smukkeste smil smiley smiley

    profilbillede
  • #89   6. apr 2018 Hyg jer!

  • #90   6. apr 2018 Jeg har jo fået en del links til eks Ebay. Og Jeg ville bytte min bedstemor for sådan en som denne her f.eks: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/kawasaki-er-5-motor-16tkm/818005665-306-8800
    Men for det første skriver de Tyskere intet om, hvornår de er fra.(Twister er vist en af modellerne efter 2000. ) Og for det andet, undrer jeg mig over, hvordan de selv ved hvor langt sådan en har gået? Kan de ikke bare skrive et tal, og så trække 100000km fra? Det kan man vel ikke gardere sig imod? Den ser ellers fin ud. Og så til pensionist-pris....Og den bruger ikke olie. Eller måske er det noget helt andet, manden skriver. Jeg fulgte ikke med i tysk i skolen....Måske står der: Bruger masser af olie smiley (Men der følger en tysker med...)
    Og for det sidste: En ny motor må da siges at være omkonstruktion af mcen, ikk. Sådan er det vist formuleret i reglerne for omregistrering smiley


  • #92   6. apr 2018 Orv , bliver helt overvældet , lad os nu kigge på mc'en inden du køber stort ind

  • #93   6. apr 2018 Djursland er ikke så langt på mc , men kender fornemmelsen af at ha en MC der ikke kører smiley

  • #94   6. apr 2018 Det er røvsygt...men bare vent til du hører hele historien.

  • #95   6. apr 2018 Har du fået den hjem igen? smiley

  • #96   7. apr 2018 Jacob: Ikke endnu, men min TIDLIGERE mekaniker kommer med den idag. Ha en god dag, ikke. Vh Morten.

  • #97   7. apr 2018 Idag, Lørdag, en lille opdatering: Kværnen skulle komme hjem idag. Jeg har sagt ja tak til at få hjælp af dagens mand i skysovs smiley . Og alle i andre kan læse en ny opdatering når der sker mere, lige herunder. Hav en god dag, ALLESAMMEN! Der bliver rigtigt pænt vejr i Danmark idag! (Men kør koncentreret og husk snublekysen?!) smiley

  • #98   7. apr 2018 Opdate: Så har de været med min cykel. Det første overslag er kommet. 10000kr. Jeg talte med mekanikeren og på trods af hvordan virkeligheden ser ud, har jeg ikke på fornemmelsen, at han har slette intentioner. At det er hans fejl, som er ført til det her, det tror jeg. Men jeg tror at det er det. En fejl. Ligemeget nu. For jeg har lavet en løs aftale med en samaritaner smiley , som mange af jer ved. Og han roder ikke bare med cykler hveranden weekend. Hvis han erklærer motoren for afgået ved døden må der en ny(brugt) på. FOR JEG VIL UD AT KØRE. Og det på min fine røde ER5er!!!
    Opdatering følger senest på Mandag, hvor et andet overslag på arbejdet inkl motor skulle være her. Fokuser på kørslen og god weekend allesammen. smiley


  • #99   9. apr 2018 Updatering(opdatering?!): Nå, det er jo ikke et kursus i at lære mig at stave...
    Ny pris på motor. ER5 motor, ca 16000km. pæn kosmetisk. Inklusiv montering, indstilling, tændrør, ny olie og filter. Og med efterfølgene 3 måneders garanti: 8800kr.
    Det bliver bedre og bedre. Vores forumven fra det nordjyske kommer herned til mig på Onsdag og så undersøger han, hvordan det i virkeligheden står til med den. Måske, (please, please,please) skal der ikke en ny motor på, men nu ved jeg da prisklassen, hvis det er.
    Der er også dukket oplysninger fra lokalområdet op om mekanikeren, som måske er skyld i alt det her. Oplysninger som med al ønskelig tydelighed viser at jeg var rigtig,rigtig dum at stole på ham. Nu kunne jeg godt skrive om, at jeg fra tid til anden igennem nogle år har brugt ham, og været tilfreds.(Til at fixe forskellige biler) Og at jeg f.eks kunne betale min regning i rater. Men det er ligegyldigt nu. Og jeg lægger hans navn op herinde, hvis jeg efter på Onsdag er sikker i min sag mht Kawasakien. Fordi, at jeg meget gerne vil undgå at andre fattigrøve bliver bollet af ham. Så hold øje med tråden her, hvis du er interesseret. Der følger endnu en opdatering på Onsdag....senest på Torsdag. Håber at i har en god (Mandag ;-() allesammen.


  • #100   9. apr 2018 Hvis jeg var dig, ville jeg lige sørge for et par nye tændrør til onsdag, de kan godt stå af hvis den har været druknet. Og det viser jo så også at du selv er bare lidt forberedt på at der kommer en og hjælper, selv om du ikke har forstand på det selv smiley

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #101   9. apr 2018 Og frisk olie, hvis det du har på er fortyndet med benzin, banker den i lejerne.

  • #102   9. apr 2018 og en stang wienerbrød


  • #103   9. apr 2018 og en kasse bajere til at skylde efter med #102

  • #104   9. apr 2018 Jeg var ved at bestille alle mulige ting igår. Deriblandt olie og tændrør. Øl, sodavand og smørrebrød. Men så blev mit kort afvist... Jeg må hellere få fat i ihvertfald tændrør. Har øl. Bestiller smørrebrød Tirs. Men han skal altså stadig ha kørepenge og bet for sin tid. Osse selvom han ikke har bedt om det. Nu, vi har det på det rene, så kryds lige jeres små tykke mc-fingre for, at han kan spotte hvad der er problemet(erne). Og at det måske endda kan fixes. Tak smiley (olien er ligeså fin som da det kom ud af dunken.)

  • #105   9. apr 2018 Idag, Mandag D 9/4 har jeg fået et par udtalelser fra mennesker som har kendskab til den omtalte mekaniker. Og de tæller heller ikke ligefrem i det positive regnskab. Så mit håb om at komme på vejen uden at sku ha ny motor på, bliver stærkere. Og min tro på, at VAR ved at bo... mig i røven er heller ikke blevet svagere. Iblandt udtalelserne var en fyr som har kendt ham siden skoletiden. Og der forekommer endda ord, som går igen blandt de som jeg har talt med. Og det er ikke positivt ladede ord..."Ren sjæl"...som en nyfødt prinsesse er ikke et af dem... eller "ærlig" for den sags skyld.

  • #106   9. apr 2018 Svenskerne synes, danskerne er fordomsfulde og spekulerer for meget.

    Hvorfor det? Jo, fordi man kan... smiley


  • #107   10. apr 2018 #106: Ha! Ja... smiley

  • #108   11. apr 2018 Så blev det den store dag for mig. Hvis alt går som det skal, kommer den gode Jyde på besøg idag over middag, og kigger på min lille Kawasaki. Jeg har fået købt både de alm dele som tændrør, olie og filter mm. Og noget forplejning så vi ikke går i sukkerkold. Også chkolade, så manden kan få varmen i fingrene når han kommer. Han kører frivilligt et par hundrede km hver vej på mc for at hjælpe en total fremmed mcist med at få gang i sin cykel. Hvad? Tænkte du: Og hva så? Jamen så skulle vi alle tage ved lære af det, hvis vi ikke er hjælpsomme overfor andre i forvejen. Det syns jeg,- uanset udfaldet idag, er værd at stile efter. Nu er der næppe nogen som vil ønske sig, at jeg hjælper til med at pille ved nogens cykel. Men så finder jeg på at hjælpe andre på en anden måde. Og det er jeg ihvertfald helt sikkert mere bevist om, efter al det her. Erfaringen med det dumme svin til en abekat som har gjort et crappy job og sørget for, at jeg ikke kan køre endnu, to og en halv måned efter vi havde aftalt, at min cykel skulle være klar til sæsonstarten....Den ryger lige i glemmeren. Vær rar at krydse fingre for, at idag falder godt ud for min lille mc. Iaften er vi nok klogere, og så poster jeg selvfølgelig her. På forhånd tak.
    PS: Jeg er nødt til lige at tilføje, at jeg stadig har svært ved at tro, at der faktisk findes folk, som af deres hjertes godhed gider gøre sig så stor ulempe. At tage en hel dag ud af deres liv for at hjælpe et tilfældigt fjols fra en anden landsdel. Men det er altså det som er ved at ske. Vi har skrevet frem og tilbage og talt i tlf sammen for at aftale nærmere omkring idag, så den er god nok. Jeg håber sgu ikke at vedkommende Nordjyde læser det her, for så bliver han nok forlegen. Men Jeg kan ikke lade vær. Og det er med vanilje, at jeg ikke bruger hans profilnavn i flæng af den samme grund. Men selvom han ikke kan gøre noget ved cyklen, er han dagens mand i skysovs. Og jer som har bidraget til tråden her er heller ikke ligefrem dårlige mennesker i min bog. Jeg nåede på den første dag havariet var en realitet, at afbestille forsikring og pille pladen af cyklen. Og havde det ikke været for alle i gamle "fjolser", havde jeg givet op lige der, og måske endda solgt kawaen for en mars-bar til samme mand som i bedste fald er delvist skyld i at min cykel holder stille. Hvis det var sket, havde jeg kunne se ham eller en af hans venner fræse rundt i lokalområdet på en mc, som jeg stadig betaler af på, ud af mit meget begrænsede rådighedsbeløb. Og DET havde været en meget meget svær og gigantisk pille at skulle sluge for mig her....Og så bor jeg forøvrigt tæt på en mc camp, hvor alle mulige fede slags motorcykler kører lige forbi mit hus, i rå, fucking mængder hele foråret og sommeren. (Stor smiley)


  • #109   11. apr 2018 Træk vejret. Stille og roligt...
    Ind gennem næsen - helt ned i maven - og ud ad munden laaaangsomt....

    Whooooza!


  • #110   11. apr 2018 #109: Ja, det kunne jeg ha brug for lige nu. Jeg tror at jeg lige banker børnene og knalder konen. Og smutter en lille tur med hunden. Så er jeg i zen, eller hva det hedder smiley
    (Jeg er single, uden børn.)


  • #111   11. apr 2018 #110 Godt du lige fik med at du er single uden børn, men det er satme hårdt at være hund ved dig! Først knepper du den, så tæver du den, og så skal den også marchere en lang tur bagefter smiley smiley
    Det bliver spændende hvad i finder ud, håber at det bare er en bagatel smiley


  • #112   11. apr 2018 Mens vi venter i spænding vil jeg gerne komme med et vildt gæt: Falsk luft pga dårligt monterede karburatorer plus ujævn motorgang fordi karbs ikke er synkroniserede. Plus et par tændrør der er stået af?

    Evt. en løs forbindelse til tændspolen eller en tændspole der er stået af.

    Nogen bedre forslag?


  • #114   11. apr 2018 hva endte det så med

  • #115   11. apr 2018 okay først og fremmest har jeg prøvet næsten det samme med en gsxr .
    der skal sikkert en ny toppakning på..men prøv først lige at tjekke om chokerkablet sidder rigitgt på karburatoren.
    hvis det ikke er rigtigt monteret kan chokeren "skyde" sig selv lidt ud så den får så fed blanding at en eller flere af cylindrene ikke tænder...det kan faktisk være et så såre simpelt problem


  • #117   11. apr 2018 Meget nærved , dog var der meget lidt benzin i sumpen men hanen virker næsten defekt , startede den op uden tanken og lod den køre tør .... Pludselig gik den på begge propper , trænger dog til en ventil justering men ingen død motor ??

  • #118   11. apr 2018 Spændende....

  • #119   11. apr 2018 Nu er vi kommet langt i tråden. Men vil gerne tilføje, stol aldrig på en mekanike! Har selvt haft mc afsted og blev taget i røven.. Da jeg konfronterede dem med det fik jeg en lang sludder for en sladder. Har siden lavet ALT selv på min BMW r100 fra 1978. Der kan være meget i vejen med en mc, men at motor står af ved 60.000 km er helt forkert. Nogle har ødelagt den, og mekaniker vil aldrig stå ved det. Sæt dig ind i hvordan din mc fungere og spørg andre til råds der HAR forstand på det. Det er alle best tjent med. Held og lykke

  • martin h
    martin h Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Svar: 4
    #120   11. apr 2018 Håber på en god løsning

  • #121   11. apr 2018 Spændende læsning - Lorte mekker smiley

  • #122   11. apr 2018 Hvad med synkronisering af karburatorerne? Min går ad helvede til hvis de ikke åbner ens

  • #123   11. apr 2018 Så er det den 11-04-18. Klokken er 19.43 og der er Famely guy i TV....

    Hvornår høre vi noget i den efterhånden meget lange følgeton ?


  • #124   11. apr 2018 Læs et par stykker baglæns herfra ??

  • #125   11. apr 2018 MT, Hvis det var alt skylder du vist urbanviking den største pizza med ekstra pepperoni og hvidløg og et free pass til det lokale horehus.... har hørt det har nogle ok thaipiger i Vivild smiley smiley smiley

  • #127   11. apr 2018 Urbanviking, fik du så et blæs og en highfive? smiley

  • #128   11. apr 2018 Urbanviking. Jamen vil det sige den bare køre nu?? Ikke meget man hører til MT

  • #129   11. apr 2018 ja det er for ringe når vi har skullet høre den ene lange smøre efter den anden

  • #131   11. apr 2018 De har vel hygget sig med en kasse bajer, og sover rusen ud. smiley

  • #132   11. apr 2018 MT skriver på bind 2 af denne her... har lige haft en zen-oplevelse som forfatteren beskriver i starten hvor en uduelig mekaniker mejsler en topdækselbolt af og smadrer kølefinnerne på hans nye mc

    profilbillede
  • #133   11. apr 2018 @131.... eller også nøjedes de to gutter med den billigste børnepizza så der blev råd til to billetter til Thai-pigerne i Vivild smiley

  • #134   11. apr 2018 Opdatering på den endeløse saga om vikingen fra Koed og den ikke så ødelagte ER5 motor. Sagen er den, at hvis jeg var DIG. Og jeg skulle køre en tur i det dejlige danske sommervejr. Og jeg forvildede mig ud på danmarks snottede næse, Djursland. F.eks fordi jeg...altså dig, skulle på f.eks Mc Tourng camp i kolind. Og min cykel pludselig fik brug for mekanisk støtte. Eller endda hjælp. Så ville jeg overveje meget kraftigt om jeg...altså dig ville give mig....altså mig, et kald på mobilos for at høre (mig,) hvad det er for noget vrøvl med vikinger og folk som snyder mcister for penge. Tro mig:; Det er et godt råd. For jeg ved nemmerlig first hand at herude midt på Djursland bor en bager. Men her bor osse en røver hvis seneste bedrift du kan læse om i tråden her. Ikke engang chokkoblingen som jeg betalte over 700kr for, er blevet skiftet. Jeg har med andre ord betalt ca 3000kr for at få skiftet: Gaskabel og koblingskabel. Og mit eget indkøbte oliefilter og min indkøbte olie og tændrør. Og ikke nok med det. Han bildte mig også ind at min motor var kaput. Og det eneste som sandsynligvis var kaput, var indstillingen af den. Ok, nu ved jeg godt at nogle af jer allerede tænker: Den kloge narrer den mindre kloge. Og det er måske også sandt nok. Men tag lige det her med i den kyniske betragning: Hvor ussel ville du føle at du var, hvis du snyder en mand som har et rådighedsbeløb på 1500kr om måneden, for 3000kr... Skriver dyre dele på regningen, som ikke blev købt og monteret. Og ovenikøbet forsøger at franarre....og det er et meget gennemtænkt ord, jeg her bruger: Franarre den mindre kloge sin gamle, halvrustne, halvt værdiløse mc. Som han iøvrigt har gået gennem ild og (motherf......) vand for at spare pengene op til. Du behøver ikke at udtale hvor ussel du så synes du er. For det må, tror man min historie, være tydeligt for selv en idiot som jeg. HELDIGVIS reagerede en bruger her, ved at tilbyde at køre land og rige rundt for at se, om det nu osse kunne passe at min motor var finish. Finito. Over. Done for. Og det fulgte brugeren op på.(I ved, hvem det er, ellers læs tråden.) Og var på besøg hos mig idag. Og guess what?? Jeg gider ikke engang forsøge at gengive de tekniske forklaringer, han belærte mig med, mens han gik min motor efter. For så skaber jeg bare mere forvirring med mit lille bitte tekniske intellekt. Men den skal altså ha en ny benzinslange....Hvis du ikke kan regne ud, hvem røverhullet i historien er, og du får brug for assistance i omtalte område. Så giv mig et kald. For det her håber jeg sgu ikke at han får lov at gøre mod andre mcister. Og så siger manden at han er viking i fritiden. Så ussel en viking tror jeg altså ikke der nogensinde har eksisteret. Ihvertfald ikke i Koed. Måske er mit inlæg over stregen...men jeg har altså ikke fundet den bestemte regel jeg i så fald overtræder. Men: Reglerne på denne slags foraer er skrevet, så administratorerne kan tolke dem TEMMELIGT bredt. Så bryder en af dem sig ikke om mit irriterende, provokerende, infantile, sure selv...Så finder de nok et ord eller tre, som ikke er "tilladt". Men det var sgu(ups) en fornøjelse at stifte bekendtskab med en hel del af jer smiley . Og når jeres koner siger til jer, at i er værdiløse, så stik hende....mit nr: 26815127. For så skal jeg fortælle hende noet andet smiley

  • #136   11. apr 2018 #131: Det er genialt det der!!! smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley
    #127: Den kommetar der...det er bare totalt "den som fisen lugte kan."
    Jeg er blot sen, fordi jeg sku ud med hunden. Og forfatte ovenstående efter jeg har læst reglementet igennem...Sov godt!


  • #137   11. apr 2018 Hvis din forhenværende mekaniker har skrevet regning på dele der ikke er blevet skiftet har han begået en klar ulovlighed. Du burde ringe til ham i morgen og foreslå at han betaler pengene tilbage hvis han vil undgå en politianmeldelse

  • #138   11. apr 2018 #137 Eller måske bare tage køllen med når han skal "snakkes" med smiley
    Men godt at høre at det slet ikke var så slemt, jeg kunne så sige hvad sagde jeg, men så har du lært at ikke alle er lige rare, selv om de siger det! Men rigtige MC-nørder er dem du kan regne med smiley


  • #139   11. apr 2018 Hvis du ikke har nogen penge, så overvej at begynde at skrue selv. Det koster altid kassen hvis man skal have nogen andre til det.

    Køb en Haynes værkstedsmanual til din cykel og giv dig i kast med det. Kabler, olie og tændrørs kan enhver idiot sgu finde ud af at skifte.

    Hvis du bruger bare halvt så meget krudt på at læse sådan en manual som du bruger på at skrive alen lange indlæg, så burde du lære det hurtigt.


  • martin h
    martin h Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Svar: 4
    #141   12. apr 2018 Urbanviking respekt man

  • Mike N
    Mike N Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Svar: 7
    #143   12. apr 2018 Lyder ikke som om motoren er samlet ordentligt ( olie ved forrør). Selve det efterfølgende i historien, sammenholdt med det første, tyder på et forsøg på svindel.

  • #144   12. apr 2018 Læg hans firma og navn op. Her på siden og på Facebook. Og få stoppet hans svindel. Der er også noget der hedder trustpilot..

  • Mike N
    Mike N Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Svar: 7
    #145   12. apr 2018 Ja tak! Vil også mene navn skal slås op. Så kan han, og andre, lære det!

  • #146   12. apr 2018 Ikke at jeg er uenig i, at sådan en svindler skal frem i lyset, men det er vist imod reglerne her på siden. Bare lige så man ikke risikerer hele tråden pludselig bliver slettet smiley

  • #147   12. apr 2018 Angående at "lægge ham op" her på galleriet er det eneste resultat at admin lukker tråden og giver MT karantæne. Jeg blev skidt behandlet i en bådhandel og lagde detaljerne op på bådgalleri tidligere i år så folk blev advaret... 2 timer, så var den taget ned!

    Mht stoppet benzintilførsel kunne den måske være en ide at rense tanken? Jeg havde det samme problem forrige år, den gik fint på fuld tank men ved halv tank begyndte den at prutte som om blandingen var mager. Nu er min guzzi jo luksusmodellen med TO benzinhaner men begge var stoppet i filtrene næsten halvt op!

    Hvis din MC har stået længe (vinteren over) kan der nemt have samlet sig skidt i bunden af tanken

    Jeg tømte tanken, købte 10liter eddike og fyldte det i tanken med en håndfuld møtrikker, så gik jeg og rystede tanken 4-5 gange om dagen i et 3-4 dage hvorefter den var jomfruelig blank indeni... og eddiken så ud som tyndskid fra Indien


  • #148   12. apr 2018 Det er jo meget nemt smid det på FB og link til din side så har du ikke
    lagt hans navn på MCG


  • #149   12. apr 2018 Jeg tror vi er mange der har brug for en advarsel om den såkaldte mekaniker.

    Synes at du skal melde dig ind i MC Portalen, hvor der ikke er cencur. Så fortæl din historie og hvem der handler om smiley

    https://www.facebook.com/groups/212649412452302/


  • #150   12. apr 2018 Hvor på næsen er han mc gutten fra? Jeg kommer selv fra Djursland smiley

  • #153   12. apr 2018 #152: Måske du skulle læse tråden igennem...

  • #154   12. apr 2018 Hanens membran skal såmænd bare have et hårfint hul/revne og er eneste der adskiller benzin og indsugningens vacuum , når den ankommer hertil mit værksted får den ligeledes ventiler , kaburatorer justeret korrekt når hanens membran er skiftet og alle vacuum og benzinslanger der er møre eller utætte bliver skiftet , så kører den ER5 igen måske endnu 60000km

  • #155   12. apr 2018 #154 Det er bare så fedt når en som dig kan hjælpe en anden der har brug for det! Men bare for en ordens skyld, mener du så at den "mekanikker" der havde rodet med den var ude på at svindle (købe en billig MC) eller bare er uduelig???

  • #156   12. apr 2018 en mekaniker af ældre årgang lærte at fejlsøge og reparere , nu om dage skifter man bare dele fra en side og når delene udgør køretøjets samlede værdi er det vel bare nyt køretøj (køb og smid væk) er vel det den yngre generation lærer smiley skal ikke dømme nogen , jeg er heller ikke fejlfri ?? endda langtfra

  • #157   12. apr 2018 Urban for helvede... du er 17 år på profilen du burde slet ikke kunne fejlfinde! smiley

  • #158   12. apr 2018 Det kun mit mentale ego ?? brænder og wheelies , er lige igang med at vende mit bagdæk , det ville hellere køre baglæns til Djurs ... mit nødhjul fik bare en sveske fra bunken , men der er sgu pile på lortet ?? men det ryger stadig fint .... Det må være røgen der får dækkene til at virke !!! for når der ikke er mere røg , så virker det ikke ??

  • #159   12. apr 2018 MT - nu må du sgu skifte avatar

    profilbillede
  • #160   13. apr 2018 Godt du kom væk fra den tosse af en mekaniker. Syntes nok det lød noget underligt.
    Fedt at i fandt ud af noget! smiley


  • #162   13. apr 2018 #161: Leif. Læg mærke til kommentar #152 er slettet, så det var ikke dig jeg skrev til. Så ingen grund til at føle sig trådt over tæerne.

  • #163   13. apr 2018 Er det kun mig der undrer mig over hvor MT er? I hvert fald kiggede jeg Århus Stiftstidende igennem her til formiddag og fandt denne artikel... jeg håber ikke MT er kommet i problemer smiley

    profilbillede
  • #164   13. apr 2018 Haha nej det kan ikke være vores ven , da hans mc jo har fået the magic fra Urbandit V. I.King smiley smiley


  • #165   13. apr 2018 Hvad mon UBV fik lov til som tak for hjælpen?

    Mu, ha, ha, ha! smiley



    profilbillede
  • #166   13. apr 2018 #163 Hold nu kæft, det er god værkstedshumor det der ??

  • #168   16. apr 2018 Hehe , i sgu sjove ??

  • #169   23. apr 2018 Opdatering fra idag, D24 April: Det ser lige nu ud til, at ER5eren kommer ud at køre D 5 Maj. Præcis en måned efter jeg startede tråden her. Og 2 måneder efter, at den skulle ha været klar...Så det er både til at grine og græde over. MEN rittige mænner hyler jo ikke, så jeg er døden nær af grin smiley
    Nu er det jo sådan, med "sådan noget", at intet er sikkert. Men fyren, som skal ordne den, mener at være sikker på, at problemet er en defekt hane til benz og defekt nåleventil i karbs. Alting var smurt ind i benzin, så det er nok rent held, at mcen ikke er brændt helt af. Sådan...brændt, ikk. Han afmonterer osse (egr!?) systemet. Så den ka få ordentlig luft når vi er oppe i fart. Altså hvis vi kommer op i fart. Tilsidst vil han stille den, så den spinder, og alt dette til en yderst rimelig pris. Så nu har jeg en ny dato. Selvfølgelig håber jeg, at jeg kommer til at køre inden D 5. Men hvis der ikke går mere istykker, og D 5 Maj "holder" vil jeg til den tid sikkert være lisså glad, som jeg er mut nu smiley
    Jeg vil bruge tiden indtil da(-kunne ligesågodt være et helt år lige nu), på at ordne haven og diverse rundt om huset, som jeg så ikke skal lave så meget af iløbet af sommeren. Gæt, hvad jeg så skal bruge min tid på istedet smiley
    Og alt i alt, står jeg jo et nogenlunde sted nu. I forhold til en utroværdig mekker, som snyder og bedrager, og en kværn med tilsyneladende ødelagt motor. Til en bedre og en troværdig mekaniker, som ovenikøbet virker somom at han elsker motorcykler. Og en cykel, som skal repareres for et "mindre" beløb, og som så er sommerklar. Jeg vender tilbage med en opdate, når der sker yderligere og senest D 5 Maj. smiley


  • #170   23. apr 2018 #149: Jeg hader fjæsbogen, og har aldrig været på. Men det vil jeg overveje, blot for at få "The word" ud, om den elendige grease-monkey, som stjæler fra de fattige og beholder pengene selv. Og ovenikøbet oplærer sin søn i det samme.
    #150: Jeg bor i Ryom.
    #159: Det har du nok ret i, ja. Men ikke før jeg har kørt en tur på kværnen. For har jeg lært noget af denne historie med svindleren, er det ikke at tage noget for pålydende. Også selv jeg stoler på vedkommende, som udfaldet afhænger af. Det andet jeg har lært er 10 gange mere positivt, og det drejer sig om jer her på Motorcykelgalleriet. Så en ornli høj til jer fra mig.
    #163: Det der...det er genialt. "Indlagt på rektal-afd indtil svensknøglen kan fjernes." (Og de finder mig aldrig via cyklen, da den står i en anden landsdel nu. He he.)


  • #172   23. apr 2018 Leif: Det er tænkeligt, at jeg bare har udeladt det. Men måske bliver dit forslag læst og hvis han finder at det ville være en god ide, er jeg sikker på, at han spør, om han skal by-passe vacum funktionen. Noget som også var iøjenfaldene var, at nogle slanger var mørnede. Så hvad er mon ellers også det, ikke... Jeg sender dit pøj videre, men tak!

  • #173   23. apr 2018 Og skulle du fare forvirret rundt i haven og ikke kunne finde på mere, så er du velkommen her, så er du beskæftiget i en måneds tid smiley

  • #174   23. apr 2018 tom: Tak for det. Jeg er nok nærmest altid forvirret....men der er ikke mangel på forbedringsmuligheder... Jeg forsøger nærmest bare at komme i bund derude, så der er nogen der gider kigge på huset igen.(Det er til salg...)
    #156: Vores "ven" er 10 plus et par år ældre end os. Og han har så vidt jeg ved, altid kaldt sig for en mekaniker.


  • #175   23. apr 2018 Svømmer ventilernes gummispids bliver hårde efter nogle års brug , samt svømmerhøjden var særdeles fejljusteret data :17mm +/- 2 og begge målte 13mm om der har været forsøgt noget med trykluft igennem fremløbet må forblive en teori ...begge indsugningen stod under flere centimeter benzin og hanens membran defekt ... Skifter olien , nye ventiler til svømmerne da de stadig var utætte efter justering , kaburatorer synkroniseres og egr systemet bliver bypasset , et par nye rør og udstødning tømmes for benzin - så triller den igen

  • #176   23. apr 2018 For et par år siden skulle "alle bikere" jo ud på de der ture med MC mod mobning, eller hvad det nu hed, jeg ved så at det ofte havde den modsatte effekt, når "rockerne" var kørt igen, tv kameraerne slukket, så blev mobningen 5 gange hvad den var før!! Men hvad nu hvis de samme mennesker kunne samles om at udstille en klamphugger??? Det er ikke sikkert at TV 2 står klar med mikrofonen, men var det ikke måske mere relevant, og mindst ligeså prisværdigt som at ødelægge unge menneskers liv mere end det er forvejen, bare for selv at stå som en stor "helt"???
    Sæt i gang!!!!


  • #177   23. apr 2018 Er vi så bedre selv?

  • #178   23. apr 2018 #169: Jeg er nu officielt lidt mindre dum: Nu ved jeg, at det kun er den 23ende...
    #175: smiley
    #176: Siger du, at når episoden med mig er glemt, og tråden her er væk....så nakker de mig???


  • #179   23. apr 2018 Den har da været en potentiel brandbombe med benzin allevegne? Stank den ikke langt væk?

    Angående at hænge "mekanikeren" ud tror jeg lokalsamfundet nok får besked, det er jo trods alt der han har sine kunder og ikke i Aalborg eller Sønderborg.

    MT, du kunne jo køre forbi ham når du får cyklen hjem igen og vise ham hvor fint den går. Ikke noget med svensknøgler og glidecreme men bare nøgtent fortælle ham hvad der var galt med maskinen og at du nu har fået en rigtig mekaniker til at fixe den. Og så ellers ønske ham god sommer med masser af arbejde på værkstedet.

    "Revenge is a dish best served cold"


  • #180   23. apr 2018 Nu går jeg sgu i seng, og vil da stærkt anbefale alle andre at holde sig fra flasken, bare en dags tid smiley Hvis i nu skal have en lille pind for at sove på, så ryg, men kun af medicinske årsager, alt andet er jo forbudt smiley

  • #181   23. apr 2018 Uden glidecreme??? Jeg er i chok!!!
    Det var en glimragende ide, såfaktisk. Men det er ikke engang nødvendigt. Når jeg får den hjem, skal den gøres ren og fin. Og så stiller jeg den i min forhave. For jeg ved at de kører forbi her fra tid til anden. Og ærligt taget: Hvis jeg taler med ham, og han nægter forløbet og dermed skyld og evt kompensation. Så har jeg været, og er så rasende på ham, at jeg måske ville gå abe-menneske på hans fjæs. Og det tror jeg ikke at jeg har lyst til at risikere. Men hvis kawaen kommer til at gå så fint, som Forstadsudviklingskrigeren tror, skal den måske stå i tomgang derude i forhaven... helt skinnende....cyklen smiley
    #180: Det er modtaget...


  • #182   23. apr 2018 #181 MASSER af glidecreme, og så parker din MC dybt i røven på ham smiley

  • #183   23. apr 2018 Ja! (Jeg troede, at du var gået iseng smiley )

  • #184   23. apr 2018 På vej. godnat smiley smiley

  • #185   2. maj 2018 Urban viking fik et kort besøg idag. Af mig, som skulle ha skiftet suttekluden ud, så jeg kan overleve de næste par dage. Men tidsplanen holder. Og som sagt i en eller anden tåbelig religion: På trediedagen blev der lys....
    Og hvis du ser mig komme kørende på Lørdag på min lille røde risgnasker.....så ville jeg bare hilse og trække lidt ud i siden....For I brake for nobody på Lørdag smiley (Altså hvis jeg kan få et lift, da jeg skal blaffe en 150kms penge smiley ) Men så på Lørdag når jeg er på vej hjem, gælder rådet ihvertfald smiley


  • #186   2. maj 2018 Mens jeg skrev ovenstående, har urban viking haft motoren startet, og han siger at den lyder fint! Yes! Så når han får tid, vil han finindstille blandingsforh, og køre en prøvetur. Men det lyder jo helt fantastisk, gør det....Billede følger senest Lørdag smiley

  • #187   2. maj 2018 Men havde du ikke en rigtig dygtig lokal mekanikker, som du stolede SÅ meget på?
    Jeg tror at det var ham her smiley


    profilbillede
  • #188   2. maj 2018 Er5eren tøffer som den nu bedst kan på begge propper , 2nye svømmer ventiler , 2tændrør og nye slanger på vacuum og benzintilførsel , samt justering og egr.system smidt væk .... og selvfølgelig frisk olie .... med lidt vedligehold så triller den sikkert 60000km mere

  • #189   2. maj 2018 Så er det jul på djursland i maj!... ho ho hoohhh

  • #190   2. maj 2018 Tid til at ryge det din signatur siger smiley

  • #191   2. maj 2018 Ryger pibe ??

  • #192   3. maj 2018 Ha, ha...ja, pibe...men Per rammer hovedet på sømmet. Tegnet skulle forstille hampplanter under et halvtag smiley
    Ja, der bliver jul, når den kommer kørende herhjem. Så er det på med Sante Claws kostumet inkl langt hvidt skæg, op på den lille røde med en lille person med alfehat på foran og en bagpå, og ellers rundt i området og "være kørende."
    Tom: Ja, jeg tror faktisk at det er den lokale reklame for det forp.... rø..ul.


  • #193   3. maj 2018 Det er da det kinesiske og japanske tegn for HAMP!

  • #194   3. maj 2018 Per: Ja, det var det, jeg forsøgte at formidle med #192 smiley
    (Tegnet for hamp. Men selve tegnet skulle forestille 2 planter(hamp) under et halvtag.)


  • #195   3. maj 2018 Hvad er tegnet for en kasse øl under trappen

  • #196   3. maj 2018 #195:

    profilbillede
  • #197   4. maj 2018 Idag, D4 Maj var dagen før den store dag for mig.
    Så jeg vil lige skrive tak til jer, som har fulgt tråden her, eller bidraget med stort eller småt. Jeg skylder osse det Mcgalleri her, en stor tak for at være grundlaget for at mange amatører og ikke amatører, som er i tvivl om det ene eller andet med deres mc. Eller som måske skal købe mc i fremtiden, kan dele spørgsmål og erfaringer på kryds og tværs og om alt (mc), imellem himmel og jord. Og i mit tilfælde som sagt både brugere og platformen selv, fordi så mange havde bud på, hvad problemerne med min mc var. Og iøvrigt sparede mig fra at nedsynke i en dyb depressiv tilstand.....OG at en vis Urbanviking så tråden, og tilbød at hjælpe. Og ham skylder jeg selvfølgelig den allerstørste tak for al hjælpen og guderne ved hvor meget tid af sit liv, han har brugt på at gøre en svinestreg som en kollega med tilsyneladene fuldt overlæg har disket ud, god igen... Svinehunden er vel at mærke ikke en person, som urbanviking kender eller har nogensomhelst tilknytning til, andet end de er uddannet i det samme fag. Og alt det møje og besvær har urbanviking taget på sig selv og gennemført(!!), uden at på noget tidspunkt at forlange nogetsomhelst til gengæld. Det er fanme sjældent set STORT!
    Se så mangler der jo bare en lille, men central "detalje" for mig at berette om, inden jeg ikke skriver mere på tråden her.(Promise;-)) Og detaljen hentede jeg idag, og kørte et par hundrede km hjem på. Og den kørte bare perfekt!!!!
    Billedet er taget af urbanviking, efter han var færdig med min lille røde mc. Og inden jeg hentede den og kørte den hjem idag. I et fantastisk vejr at køre på sin mc på ovenikøbet.
    Achtung!! -Det lillebette (meget omdiskuterede) røde lyn:


    profilbillede
  • #198   4. maj 2018 Mange tak for hjælpen, allesammen. Må i ha nogen rigtig gode køreture i sæsonen, som lige er startet smiley smiley smiley MT.

  • #199   4. maj 2018 Glæder mig SÅ meget over at det endte godt, så det var sgu da godt at du startede denne tråd, ellers havde platuglen jo nok haft en fin billig MC i dag!! Så tillykke med det, og hvis du ikke ved hvad du skal lave, så kunne du da lave en ny tråd, hvor du spørger om der er nogen der har erfaring med din tidligere "mekanikker", så er det vel ikke udhængning af nogen smiley smiley

  • #200   4. maj 2018 Tom: Ha-ha! Genialt tænkt. ikke nok med at han havde "stjålet" mcen.... Han har også taget en hamper pris for hvad-det-nu-er-han-har- (ikke)-lavet.
    Men tak for kommentaren, jeg er sgu lykkens Pamfletticus(?!) lige nu, for det har været lidt svært at tro på, at den kom til at køre igen....på trods af urbanvikings forsikringer....Lidt underlig følelse, at man bliver tørret og skuffet helt vildt af en person, og umiddelbart derefter render ind i en, som gør en indsats, som er....af mangel på passende ord, som ikke skal være for overstrømmende,- langt udover hvad man kan forvente af selv venner. Og en (frivillig) indsats, som jo efterlader mig her ved tasterne med en følelse af....ikke noget negativt, ihvertfald. Og med en,- måske større,- tillid til at vi (Er du klar til kvalme...:) -kan hjælpe hindanden istedet for at lyve og snyde osv osv. Og jeg har ovenikøbet pådraget mig lysten til at gi denne følelse videre, ved selv at træde til, hvis jeg ser eller hører at nogensomhelst har brug for en hånd som jeg kan gi...Det kan man da kalde en så lykkelig slutning på historien, at man er lige ved at hurle smiley Du må ha en god weekend!


  • #201   4. maj 2018 Jeg elsker historier der ender lykkelig , en fin cykel du har dig der ,og med den fantastiske urbanske viking s hjælp også en god en af slaksen.

  • #202   5. maj 2018 "her er London, vi afbryder udsendelsen med en vigtig meddelse: Det meddeles netop nu at .... "
    Og resten er historie.

    Tillykke med den lille røde er hjemme igen. Det må næsten være som at finde sammen med en gammel kæreste igen...


  • #203   5. maj 2018 #201/202: Ja...Og ja, men nej. For det med den gamle kæreste har jeg aldrig haft meget held med smiley Ha en god w-end, begge to smiley

  • #204   5. maj 2018 Meget få ting, føles bedre end en lang tur på MC i godt vejr smiley
    Specielt efter sådan en tur du har været igennem! Lækkert at det endte godt! smiley


  • #206   5. maj 2018 Johan: Det er ihvertfald en glimrende ide, og hvad det røverhul som det allermindste har fortjent....Eller det er faktisk en del under, som han har fortjent.
    Jeg har mest lyst til aldrig at se hans fjæs, høre hans navn eller spilde en tanke mere på den fuc.... narrøv, hvis jeg skal være helt ærlig. Men det er muligt at jeg selv kører derud på et tidspunkt når der lige er gået lidt tid. Jeg har nogle andre ting, som prioriteres højere lige nu. Men han er ikke så langt nede på listen...Men vi kan godt gå ud fra, at allerede er klar over, at han ikke selv er den eneste, som ved at han er en bedrager. Jeg har skrevet på mail til ham om et par af tingene....chokkoblingen, som ikke var. Og motoren som ikke var istykker. Pænt og næsten høfligt. Plus at det er et lille lokalområde herude, og jeg tror at alle ved, hvad alle laver, til hver en tid....ihvertfald når der sker noget ud over det sædvanelige...Men igen: Jeg skal ha snakket med ham om det skete på et tidspunkt. Bare sådan for min egen skyld. For pengene har jeg skudt en hvid pil efter. Og selvom du opridsede et køligt scenarie, bliver det næppe sådan det kommer til at udspille sig....Fordi: Han ville aldrig selv spørge på den måde. Han VED godt, hvad han har (ikke)lavet. Men det kommer han nok ikke til at indrømme. Så når han hører lyden af min cykel, er han allerede i forsvarsposition....belive me. Men det, at cyklen kører, er osse det superfedeste lige nu smiley


  • #207   5. maj 2018 Jeg synes også du skal konfrontere svindelmekanikeren og gøre et sikkert forgæves forsøg på at få i det mindste nogle af dine penge tilbage.
    Men prøv at holde en sober tone og tag en kammerat med.


  • #208   5. maj 2018 #207
    og så bare lige et godt råd i den forbindelse.
    før du går ind og taler med ham ...starter du din diktafon i din mobilos ..og lader den løbe gennem HELE samtalen..så han ikke melder dig for trusler og du står der med håret i postkassen.
    det er set før og kan være mægtig svært at modbevise (forudsat at du ikke har Truet ham ) smiley


  • #209   5. maj 2018 #207: Modtaget. Det er osse det som jeg har lyst til. Der kommer en gammel ven og besøger mig næste uge. Han ville være perfekt at tage med derud. Han er "skideligeglad" og 120 kg let. Men det er en ven fra barndommen, som jeg nok ikke ville kunne kontrollere i en situation, hvor vi diskuterer med en, som har givet mig den behandling, som jeg har fået...Faktisk tror jeg ikke at han ville gide at høre hvad Kent har at sige til enten forsvar, eller af benægtelse. Så ved nærmere eftertanke, ville han nok ikke være perfekt alligevel. jo, hvis jeg bare tog derud for at ydmyge det røvhul lidt, og måske stikke ham et par lussinger. Men det er bare så kort en fornøjelse og på en eller anden måde neanderthal-agtigt. Jeg ville meget hellere blive kvit med ham, ved at enten snyde ham. Eller få nogle af pengene tilbage. Det ville på den anden side være rigtigt lækkert, at knalde ham een med hjelmen med det samme jeg træder ind af døren...Vi får at se, hvad der sker. God weekend!

  • #210   5. maj 2018 Kim: Jeg går ud fra, at det er mig, du mener smiley Tak for rådet. Jeg tror dog ikke, at jeg har lyst til at dokumentere lige DET besøg...Men jeg er osse ret sikker på, at mekanikeren ikke har lyst til at ha politiet rendene ude hos ham. For de kunne MEGET nemt falde over ting og sager som ikke ligefrem er Kosher, derude. Mildest taget.
    Men der bliver heller ikke tale om trusler fra min side af. Hvis jeg bliver så sur når jeg står overfor ham, kommer jeg ikke af med min vrede ved at true ham med flade. Flade, som han jo udmærket ved, at han fortjener.


  • #211   5. maj 2018 vold løser ingen problemer ...medmindre man slår hårdt nok smiley

  • #212   5. maj 2018 Rigtigt...Men der er kun 2 måder, jeg kan få oplevelsen ud af kroppen på. Og jeg får næppe penge tilbage. Men jeg dyrker heller ikke på nogen måder vold. Jeg er osse en lille skid. Men jeg kan dog blive så hidsig, at folk omkring mig holder op med at more sig. Så igen: Vi får se, hvad der sker. men ender det med noget fysisk, skal jeg nok få ram på ham i en fart. For hvis han fik overtaget ville det bare føje spot til skade. Og det...kan man jo ikke acceptere,vel.

  • #213   5. maj 2018 Hvis du gerne vil tage en snak med "ham" kan du prøve at skrive til mig. Arbejder i Randers , så det ville ikke være en lang omvej. Men som det er sagt før, løser vold intet. Der er ikke for 5 øre vold i mig men har vel lidt talegaver at gøre godt med. Og det er meget vigtigt at være 2 personer som kan bevidne en samtale, hvis det udvikler sig i systemet (udover at optage samtalen, da viften med et jernrør generelt ikke larmer særlig meget).
    Og så har jeg samme størrelse som din ven, hvilket måske kan bidrage til en rolig stemning.


  • #214   5. maj 2018 Kennt Z: Tak for tilbuddet. Flere af jer mener at jeg skal tage mine forholdsregler mht, hvis han finder på at melde mig eller hvad der kan ske. Men det kan jeg simpelthen ikke forestille mig. Jo, hvis jeg smadrer ham...men det gør jeg heller ikke. Jeg er sgu i syv sind omkring det. Og kan ikke rigtig få tænkt det ordentligt igennem. Og før jeg har gjort det, foretager jeg mig ikke noget. Men at bede dig og/eller min gamle ven tage med ud og snakke med ham, tror jeg ville skræmme ham. Og så ville det nok være smart at jeg optager samtalen eller har et par ekstra ører og øjne med. Men igen, så overreagerer han sikkert ikke, hvis jeg bare kommer alene. Og så er spørgsmålet bare om jeg ville få noget ud af det. Igen, tak for tilbuddet, det var pænt af dig, men jeg benytter mig sikkert ikke af det. Du er selvf alligevel velkommen til at stikke hovedet ind, hvis du er midt på djursland og kan drikke en kop kaffe.

  • #215   6. maj 2018 Dejligt at høre du kan fortsætte som mc-ist. Håber du får en mega god sæson.
    Stor respekt til urbanviking.

    smiley smiley smiley


  • #216   6. maj 2018 Funo: Du får lige et privat svar, så jeg ikke sætter nogen i forlegenhed smiley
    Jeg havde ellers skrevet komm her, men bestemte mig for lige at copy/paste istedet.


  • #217   6. maj 2018 Glæd dig/jer over som det er gået , ville lade den ligge der ... Set ud i fremtiden har du sparet penge ved ikke at handle der mere så ser ingen grund til flere udfordringer med vedkommende ... Lader den ligge der , god sæson til alle mand ??

  • #218   6. maj 2018 #217: Det har du ret i. Jeg har hørt ad omveje, at han ikke er bleg for at betale "unge" for at "fucke" med folk han ikke bryder sig om, eller whatever. Og at jeg skal forberede mig på en sten igennem vindue eller en ridset bil, hvis jeg forsøger at få skovlen under ham. Men det gør nærmest bare, at man får endnu mere lyst til at gøre et eller andet. Ham som jeg besøgte, da jeg hentede cyklen, kommer herned næste uge. Så snakker vi nok lige om det. Men du ved godt, at jeg ihvertfald glæder mig over at tingene er, som de er lige nu. Og det eneste som nager lidt, er at han næsten slap afsted med det. Men jeg er glad! Og jeg ved ikke om jeg vil kunne styre en situation, hvor jeg diskuterer "sagen" med ham. Så ved man sgu aldrig hvad der sker. Og det er jo ikke givent at det så falder ud til min fordel...Og jeg mener ikke, hvis vi kommer i håndgemæng, for så vil han ikke engang opdage hvad der ramte ham, før han vågner op igen. Og det er jeg til gengæld sikker nok på. (Så sikker som man nu kan være når man involverer sig i kamp som utrænet.) Skønt vejr, hva. Har du tid til at køre lidt? Nej? smiley

  • #219   6. maj 2018 helt enig med Urban Viking.
    ud på vejene og nyd det gode vejr.
    det blir squ ikke bedre end det er i dag smiley smiley


  • #220   6. maj 2018 Næ , ikke tid til at køre , men nyder da vejret med Helmut ... roder 80er mcer i den kommende uge så må hellere rydde op på skrotplafsen ??. må tage aftentur eller noget nat -kørsel er for varmt til svinehud

  • #221   6. maj 2018 Helmut , er nyeste i familien og han trives fint i værkstedet .... Billedet her er taget da vi var færdige med den røde er5 og han ville vel egentlig bare vide hvorfor vi spilder tiden i haven når værkstedet er køligt smiley

    profilbillede
  • #222   6. maj 2018 MT- jeg tror personligt ikke du er en hævngerrig person og du bør ikke lade dig presse ud i at spille "stærk mand" af forumet her.

    Nyd det gode vejr og din fine MC. HVIS du endelig vil give din tidligere mekaniker en hilsen så kør forbi ham og sig hej. Uden at sige noget om MC'en, bare et høflighedsvisit. Han vil have øjne så store som thekopper og vil bide tungen af sig selv for at spørge til MC'en.... og du siger bare god sommer og kører ud mod solnedgangen


  • #223   6. maj 2018 Alt det med at "spille stærk mand, trusler og hvad der ellers er", er vel ikke det det handler om her! MT har klart fortalt at han er på røven, og så er det da mere surt at betale for en vare man ikke får, end hvis man har et par millioner på kontoen! Nu kender jeg ikke beløbet, men alt over 5 (fem!) kr. er for meget, for det "arbejde" der ikke er lavet! Måske hvis der var noget retshjælp i nærheden, og ellers er der jo aviser, det er snart agurketid smiley
    Men jeg havde ikke fyldt mønt i en snyder, specielt ikke hvis jeg var, eller rettere som jeg er, ludfattig! Så hellere et par måneder hvor man boede på et af statens hoteller, tre måltider om dagen er der jo incl. så man sparer faktisk penge smiley


  • #224   7. maj 2018 I forhold til mig, har i jo begge to ret. (sidste 2 komm) Her kommer der altså en smøre, så smiley :
    Tom, at hvis der skal være en slags....retfærdighed i forhold til min(vores smiley ) elendige økonomiske situation, skulle den kreiler som har tørret mig, betale mindst noget af beløbet tilbage. Men jeg har grublet og læst de sidste dage...og osse talt med bekendte. Og jeg kan ikke risikere gratis kost og logi...ikke engang en måned. Af forskellige grunde, men måske mest fordi, at hvis jeg voldboller idioten med en af hans Langkier-lifte eller en donkraft, er det en vej, som jeg ikke tror vil give mig oprejsningen som bla folk her på mcgall synes at jeg burde søge. Jeg ville jo ikke få noget økonomisk ud af det....Det ville være rart at se røvhullet betale med lidt smerte eller ydmygelse, ja. Men jeg tror ikke at jeg synes at det er en kort tid i skyggen værd....Med tanker på det bøvl et ophold vil medføre.
    Og Per: Der er ikke noget at sige til, at brugere som har fulgt tråden her, synes at manden fortjener en afklapsning. Men jeg NYDER at se kværnen stå herude. Og jeg nyder i fulde drag at køre en tur på den i dette fantastiske sommervejr. Og jeg har heller aldrig før....Jo, een gang i min spæde ungdom søgt fysisk hævn over en person. Men ikke med særligt meget større følelse af oprejsning, end hvis jeg havde vist vedkommende, at jeg var kommet videre på en "overskuds-agtig" måde.
    Jeg kan sagtens følge, at nogle synes at det er kyllingens vej: At snyderen på en måde vinder.....Og ja, han har lettet mig for ca 3000kr. Og, ja, det er rundt regnet 2 mndrs forbrug for mig...MEN jeg har min mc og på trods af ham, kører den bedre end før. OG oveni det, har jeg (ærligt) været vildt positivt overrasket og meget glad for alt det støtte som alle mulige fra mcgall har ydet mig. Og hvis jeg udelader det røvhul og hans ynkelige personlighed fra det regnestykke. Jamen så føler jeg, at alt ialt er jeg kommet ud af det med overskud på kontoen. Altså ikke økonomisk, vel smiley Og det ville jeg sætte over styr, både moralsk og hvis samfundet bagefter ville straffe mig for det. Og skulle det ende med et kort ophold i gitterly, ved jeg bare, at jeg ville føle at han alligevel vandt en smule udover pengene han har snydt mig for. Og jeg under ham altså bare INTET. Hverken tilfredsstillelse eller penge. Men selvom han fortjener en røvfuld, Tom. Tror jeg, at jeg skal holde mig fra at gøre noget...HELLER ikke, Per, at tage forbi ham og vise hvor glad mig og den lille røde er...på trods af ham. Fordi, at hvis situationen så udvikler sig eksplosivt, vil jeg ikke have tid til at tænke over hvad jeg skulle gøre...Og i sådanne situationer har jeg før i tiden taget nogle virkeligt dårlige valg som har haft effekt på mit liv fremadrettet. Og aldrig postive effekter....Jeg håber det giver mening. Men vigtigst er, at det gør det i mit lille hovede.
    Udover alt det bavl jeg lige har skrevet om moral og følelser og blar, blar. Jamen så kan man se i en af de sidste kommentarer ovenover, fra en urbanviking, at han råder mig til, at lade det fare nu. Og det vejer tungt for mig at respektere den mands mening, det må jeg sige...Det er trods alt hans fortjeneste, at jeg er blevet tørret op og ned...og alligevel sidder med en følelse af, at jeg er ovenpå. Ja, og at jeg har min kværn i det hele taget. For jeg var på nippet til at gå af med den også, skal jeg huske....
    'Hvad angår de, som vil drille mig med at jeg er en kujon eller whatever. Det går jo over igen, og jeg kan godt klare at blive drillet lidt en tid, det ville ikke være første gang, at halvdelen af alle, er uenige i en given beslutning, vel. Kan i begge have en god Mandag. Og en go uge smiley


  • #225   12. maj 2018 Betragt det som lærepenge og kom videre.

  • #226   26. maj 2018 Der kan jo aldrig ske noget ved at køre ud og sige man har penge til gode, eller lægge sag an mod ham for svindel.

Kommentér på:
Av, min røv!

Annonce