{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støt at motorcykler må køre mellem rækkerne
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   23. maj 2018 Nej.

    Sorry, men det der makværk støtter jeg ikke.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
  • #4   23. maj 2018 Nej....

  • #5   23. maj 2018 Bestemt et stort nej herfra.
    Makværk.


  • #6   23. maj 2018 "Det gøres hermed lovligt for motorcykeliser"

    Hva' fa'en er det for nogen???


  • #8   23. maj 2018 Stadig et nej

  • #10   24. maj 2018 Nej så begynder alle på det, og så er der ikke plads til mig. smiley

  • #11   24. maj 2018 Off topic men Hold kæft nogle hjernedøde forslag der ligger på den hjemmeside... alle har stort set tema "flere penge til XXX som det er så synd for".... tror folk at "det offentlige" bare er en stor pengemaskine??

  • #12   24. maj 2018 Det kommer aldrig igennem, heldigvis.
    Lanesplitting med +80km/t ??

    Vælger ikke at kommentere på sprog/grammatikken smiley


  • #13   24. maj 2018 Idéen er god.
    Udførelsen er elendig.

    Får ikke min stemme.


  • #14   24. maj 2018 @ # 11
    Enig - jeg har dog lige været inde og stemme ja til forslaget...
    smiley
    smiley
    smiley
    smiley
    Om at nedlægge, - muligheden for borgerforslag..! smiley
    smiley


  • #15   24. maj 2018 borger forslagene er jo ikke lig med ændring. Det sikre bare at emnet bliver taget op til afstemning. INGEN partier vil stemme for det forslag.

  • #16   24. maj 2018 @Rene, næeh, jeg syntes ellers ideen var god, så kunne "folket" for en gangs skyld blive hørt. Og hvad er det så folket efterspørger? stop for uddannelsesloft, fri statsborgerskab til alle født i danmark, fri hash, mere tilskud, gratis busser, tandlæge, kondomer og kønsskifteoperationer....

    Joeh, folket har sandelig fået et talerør


  • #18   30. maj 2018 Bestemt nej som det er udformet, vanvid med Lanesplitting med +80km/t ??

  • #19   30. maj 2018 Stødt hellere færdselsloven, bilen skal køre i højre side, en motorcykle må overhale når der er plads

  • #20   30. maj 2018 Jeg har skrevet til ham der har lavet forslaget før, at vi havde en chance og den valgte han fuldstændigt at brænde med sådan et latterligt forslag.

    1) Grammatik...
    2) Totalt ikke realistiske fartgrænser, 80 km/t på motorvej, og 40 km/t i byen. ?? Useriøst
    3) Fyren der har lavet det er ikke engang selv motorcyklist, men har bare set lanesplitting videoer på youtube, ellers var han ikke kommet op med så dumme forslag.


  • #22   30. maj 2018 Kan godt være det bare er mig, men læser I ikke alle sammen forslaget forkert? Okay grammatikken gør det heller ikke nemt at gennemskue, må jeg indrømme.

    Jeg ser dog flere herinde der nævner fartgrænserne og mener det er helt absurd. Hvad præcis er der absurd ved det? Det jo ikke fordi der står det er tilladt at filtre med 80 på motorvejen uanset hvad den generelle trafikhastighed er. Der står at den generelle trafikhastighed skal være 80km/t eller mindre, før man må splitte mellem vognbanerne - og dette må kun gøres med 25km/t over den eksisterende trafikhastighed. Altså hvis motorvejstrafikken kører med 80km/t, må man filtre med max 105km/t. Hvis trafikken kører med 30km/t på motorvejen må man filtre med 55km/t - IKKE med 80km/t. Uanset hvilket scenarie man snakker om, så vil de mc'er der filtrer aldrig køre mere end 25km/t hurtigere end den generelle trafik.

    Jeg synes faktisk det er et meget fint tiltag (bortset for det grammatiske), og kan ikke se hvorfor alle herinde er så meget imod det. Giv da i det mindste en begrundelse for hvorfor I står på bagbenene over forslaget, i stedet for bare at kalde det dumt.

    Og så lad os da lige slappe lidt af, ud af den danske persontransport udgør motorcykler lidt over 6 procent (kilde: Danmark's Statistik 2018). Det jo ikke fordi der vil ske fuldkommen kaos i trafikken bare fordi mc'er må filtre med maks +25km/t under tættere trafik / kø.


  • Godsejeren
    Godsejeren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 2 MC-er: 1 Svar: 15
    #23   30. maj 2018 Det bliver et nej tak herfra. smiley

    Jeg klarer mig glimrende med den nuværende færdselslov - især hvis den samtidigt kombineres med en god portion sund fornuft.. smiley


  • #24   30. maj 2018 Ikke at jeg aldrig har kørt mellem biler før.. men hvad så hvis der kører to motorcykler ved siden af hinanden; må bilerne så også køre imellem dem?

  • #25   30. maj 2018 #24 Trafikreglen henvender sig udelukkende til motorcyklister, da de har størrelsen til at kunne slippe lettere igennem trafik og efterlader sig plads til alle andre bag dem - i stedet for at optage lige så meget plads som en alm. bil.

    Det handler ikke så meget om at kunne passere den næste person i rækken, men nærmere konceptet om at små adrætte køretøjer der kan udnytte små huller i trafikken, skal kunne benytte dem så der bliver mere plads til alle.
    En bil der fysisk kan klemme sig forbi to motorcyklister vil stadig ikke kunne komme frem i resten af trafikken, så her er der bare tale om egocentrisk overhaling da man ikke skaber mere plads generelt. Derfor må biler ikke filtre selvom der er fysisk plads, da de ikke har størrelsen til at kunne fortsætte med at filtre resten af trafikken foran dem.


  • #26   30. maj 2018 #25 hvad så hvis vi antager at alle de andre holder den den afstand de føler er sikkerhedsmæssigt forsvarligt, hvor de føler de kan nå at bremse hvis den forankørende bremser fuldstændig op og eller på anden vis kommer til et stop. Nu er der så lige en motorcykel mellem de to.

    Jeg giver dig ret i at det vil løse rigtigt mange problemer ift kø osv. Lige indtil det går galt og vejen skal afspærres pga uheld.

    Derudover så synes jeg i forvejen det er problematisk med alt for smalle veje ( og parkeringsbåse) til nutidens biler.

    Det her lovforslag vil gøre os til de nye cyklister. Hvor vi nærmest kan tillade os hvad som helst i trafikken.i


  • je58
    je58 Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 2 Svar: 22
    #27   30. maj 2018 Jeg synes det ville være rart når der var kø eller trafikken kørte meget langsom at man så gerne måtte kører mellem rækkerne og jeg har gjort det mange gange man skal bare tænke sig om og holde øje jeg har kørt motorcykel i 42år også i udlandet der er ikke noget bedre når trafikken stå stille på autobahnenen at man så stille og roligt kan luske sig op i mellem rækkerne og syntes mange gange at bilisterne er gode til at give plads så med omtanke ville det være rart hvis det blev lovligt men selvfølgelig ikke noget med at kører 80 km op mellem rækkerne




  • #28   30. maj 2018 #26 Det skal selvfølgelig gøres med omtanke, som man altid skal i trafikken. Men når der er kø-kørsel / tæt trafik, så det heller ikke fordi motorcykler fletter ind mellem biler og så pludselig ligger sig ud midt i vognbanen igen for at blive der. Man fortsætter jo med at flette, og bliver derfor mellem vognbanerne så det burde ikke være det store problem at undgå at køre op i bagenden på en mc hvis trafikken pludselig brat standser. Folk kører alligevel tæt i røven på hinanden når trafikken er tæt, så jeg tror ikke at trafiksikkerheden ville ændre sig af den grund smiley

  • #30   31. maj 2018 #29 Jeg forstår godt at hastigheden kan virke skræmmende, da et uheld med denne fart har større risiko for at ende galt. Men det gode ved forslaget er jo, at det er valgfrit om man vil flette eller ej - og det må jo stadig kun gøres når det er forsvarligt og der er rigelig plads til det. Og man kører jo stadig ikke med mere end 25 km/t hurtigere end den generelle trafik. I sidste ende tror jeg ikke man skal tage alle tallene i forslaget alt for bogstaveligt. Det jo bare et udkast på, hvordan en sådan lov kunne struktureres. I sidste ende vil det være et hold teknikere og ekperter der vil sætte de præcise fartgrænser og bestemmelser for hvordan og hvorledes man må flette - hvis tiltaget skulle tages til overvejelse i regeringen.

    Det grundlæggende spørgsmål er jo bare, om der er villighed til at støtte op om, at man må flette i trafikken når den er tæt. Og så længe det er valgfrit om man vil benytte sig af det, så ser jeg ikke den store problemstilling som så mange herinde føler sig stødt af.

    Eksempelvis i Paris har de mange flere mc'er og scootere pr bil, end vi har noget sted i DK, og her fungerer det helt fint med at man må flette ved motorvejshastigheder. Det fungerer også i England, og Italien, Belgien, mm. Og i alle lande er der langt flere mc'er end i DK så enhver negativ effekt vil være minimal her.


  • #31   31. maj 2018 Uanset hvad tror jeg ikke vi skal regne "borgerforslag" som andet end en narresut politikerne har stukket ud til folket for at simulere de lytter til befolkningen.

    At et forslag opnår "valg" betyder kun det tages op i folketinget, ikke at det bliver vedtaget. I realiteten vil man nok have større succes ved at melde sig ind i et parti til højre for socialdemokraterne og udføre noget lobbyarbejde ved det pågældende partis trafikordfører.


  • #32   31. maj 2018 At lovliggøre at man KAN lanesplitte med 100 km/t vil unægteligt medføre at rigtig mange vil gøre det. Derfor vil det aldrig bliver en realitet af den simple årsag at det vil medføre mange flere uheld.

  • #33   31. maj 2018 Fremkørsel ved kø i byzone må ske med 25 km/t bare man ikke overskrider 50 km/t
    haha.. hold da kæft, eller fatter jeg ikke en brik..?

    Som det er nu kan de modige trille op foran i feltet, når man holder i opmarch båse..
    hvis det sker efter de faste regler..

    Det må da være rigelig..
    Vi andre snupper al trafik med et vrid i håndtaget....!
    Det er da også dejligt at slå visiret op og kigge lidt på nabobilens kone gennem solvisiret..

    smiley


  • #34   31. maj 2018 #33... tror ikke du slipper godt fra at trille op foran i opmarchbåsene hvis det er forbi en nidkær politimand

  • #35   4. jun 2018 Lanesplitting er altid en risiko. Når du kommer kørende med 105 km/t og en bil overser dig som køre 80 km/t, er risikoen meget større for skader end hvis du køre 45 km/t hvor bilen køre 30. Du kan simpelthen ikke nå at reagere ved den hurtige tid ift. den langsomme

Kommentér på:
Støt at motorcykler må køre mellem rækkerne

Annonce