{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

Bertil A
Bertil A
Online Tilmeldt:
29. nov 2008
Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108

Slingren {{forumTopicSubject}}

Hvis en mc slingre ud af svingene hvad skyldes det så ?
Altså hvis der holdes på i lavt gear og høje omdrejninger er problemet ikke udtalt, men hvis man kører i højt gear og ligesom tøver på gassen kan det tydeligt mærkes ?
Er det dæk, affjedring, stel eller noget helt andet ?
Og mc’en er min rd 350


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slingren
  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
    #1   9. jun 2018 Dæk er næsten nye og mc har ikke kørt ret meget, har mistanke til dæmperen bagpå da den virker noget blød i røven, men jeg er ikke sikker ?

  • #2   9. jun 2018 Der er sikkert et par hurtigere landbyknejte herinde der kan den tekniske forklaring, jeg ved ikke hvad der sker rent teknisk, men jeg er som brumbassen der ikke ved den ikke burde kunne lette og kører derfor ofte/daglig med fuld rulle ud af sving, eller fuld motor bremse i nedlægningen ind i sving..
    Og i begge tilfælde slår havelågen lidt med halen, hvilket i sin tid tog mig et par svinger eller bane kurser at blive tryg ved..

    Nu føles det som en super lækker fornemmelse at man kan mærke bagdækket søger bid hele tiden.. og det på trods af jeg endda nu om stunder kun har 50 HK tilrådighed så det er ikke alene et spørgsmål om poowwweeeerrr.. som Jeremy Clarkson siger smiley

    Jeg håber ikke du mener din MC wobbler ind og ud af sving, så er der jo decideret noget galt du skal have rettet, start med at checke dæktryk og afbalancering af fordækket og få tjekket den bløde bagdæmper..!!
    smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   9. jun 2018 RD350 er notorisk kendt for at være underbemandet på affjedring.

    Første sted man leder er bagdæmperen.


  • #4   9. jun 2018 En RD350'er skal da ikke køre i højt gear og motor bremse ud af sving... smiley

    Har den altid gjort som du beskriver? Tror måske blot det er "forkert" kørestil i forhold til det er en sportsmaskine med en lille men meget omdrejningsvillig totakter


  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
    #5   9. jun 2018 Sajmon, ja også hvad jeg har hørt og jeg kan se at man kan købe en masse forskellige bagdæmpere til sådan en, hvad skal man gå efter ?


  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
    #6   9. jun 2018 Per T, ja klart nok, ikke at jeg skal gøre mig til køre ekspert overhovedet, men nu har jeg endelig fået den til at gå helt godt, så nu er det kørslen jeg roder lidt med smiley

  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
    #7   9. jun 2018 Men helt klart kører den bedst hvis man går ind i svinget i højt gear og ud igen med godt med gas på smiley
    Hvis man tøver kommer den der underlige sejlende fornemmelse ?


  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
    #8   9. jun 2018 Henrik, dæktryk har jeg styr på og min har ca.60 HK og de kommer ret prompte smiley

  • #9   10. jun 2018 Forslag til dæmper: https://www.ohlins.com/product-item/54177/

    Nu er det mange år siden jeg selv havde fornøjelsen at prøve en RD350, men mener at huske at den,og totaktere generelt, skal holdes til ilden for at have træk nok på baghjulet for at få den der glidende kørsel smiley


  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
    #10   10. jun 2018 Klaus: godt forslag, den er garanteret god den der.

    Og ja, altså en rd skal køres med mange omdrejninger på og som du nævner træk på og det er skide skægt jo, den er sgu på sin egen måde lidt ekstrem synes jeg, jo mere råddent man kører jo bedre lader det til den har det smiley


  • #11   10. jun 2018 Så vidt jeg husker kan dæmperen justeres..

    Så du kunne prøve at gøre bagenden hårdere eller blødere smiley


  • #12   10. jun 2018 https://pic2url.dk/CaptureJPG

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #13   10. jun 2018 Standard dæmperen kan ikke justeres. Den er med al sandsynlighed færdig.

  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
    #14   10. jun 2018 Ja Okaey, den der sidder på min er rød, men ellers ligner den meget godt.
    Jeg har aldrig prøvet at justere på den ?



  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
    #15   10. jun 2018 Jeg vil ha’ en ny..dæmper altså smiley

Kommentér på:
Slingren

Annonce