{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.270 visninger | Oprettet:

Rådet for større færselsikkerhed..... {{forumTopicSubject}}

var igen iaften i tv pga seneste ulykke på strandvejen ..
igen var det alder...hastighed ...påklædning der var på dagsordenen.
Ikke et ord om hvor stupide billister kan være, optaget af alt fra u-vendinger,mobiltelefoner,baberinger, sminke skrigende unger og spisning.
Sidste år var der også samme sang og en opfordring fra MCG til at sende kampanger om at nu er "cyklerne" på gaderne igen!
Var det en ide igen at prøve at opfordre til en kampange ???

mvh B-2


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rådet for større færselsikkerhed.....
  • #1   26. maj 2007 De har nævnt at de ikke har "resourcer" til en kampagne henrettet omkring mc´ister. Vores liv er ikke noget værd tror jeg de tænker, "vi er jo selv ude om det" syntes deres holdning at være.. Personligt kan jeg ikke se hvor stort et problem det er at kører en reklame ala den de kører i UK hvor ham i bilen ikke ser sig ordentlig for og en mc tordner ind i siden på ham. Nej hellere 30 dræbte mennesker iår.

  • #2   26. maj 2007 1: Jeg tror bestemt de får de henvendelser de skal have!
    2: så er jeg meget overbevist om at de har fokus på "os"!
    3: det er deres job at have fokus på ALLE .. men hvis de har X antal kroner til kampagnerm skal de jo smide dem i de kampagner hvor de "rammer" flest ..


  • #3   26. maj 2007 problemet er at rene karussel hellere vil lovgive end at at oplyse i form af kampagner mm.m.

    Han tror at lovgivning er vejen frem for at nedbringe antallet af dræbte i trafikken - han kender ikke andre løsninger


  • #4   26. maj 2007 Jeg er bare bange for at forsikringsselskaberne tager det som "card blanc" til lige at hæve priserne til det "rigtige niveau"....og jeg har for nylig hørt at man frem hæver kina cyklerne som sikre motorcykler pga den manglende topfart og acceleration, til trods for at jeg flere gange har oplevet en i morgen trafikken i KBH køre zigzag i mellem bilerne, så dem kan der bestemt også køres rådent på.
    jeg har idag været i odense på geden og måtte 4 gange nedbremse volsomt pga af vognbaneskift fra mobil snakkende,spisende billister....Tak for abs i regnvejr
    lidt hovederystende er jeg stadig!


  • #6   26. maj 2007 Hvad si'r I til følgende ide :

    Vi laver en landsdækkende kampagne via MCG hvor vi iklæder os gule sikkerhedsveste i en given periode.
    På disse veste kunne stå :

    1. Pas på OS.
    2. Har du nakket en motorcykelist idag - hvis ikke, kan du stadig nå det.
    3. Undskyld vi er her.

    etc. etc.

    Kunne det være en mulighed ?

    René la forkert-kurs har tydeligvis ikke meget til overs for os.... og så må vi jo selv gøre noget.



  • #7   26. maj 2007 smiley go humor christian!

    jeg tror bare jeg er træt af at høre:
    uha Hvor er de nogle bøller! og det er nok motorcyklens skyld blabla....på linie med at det er 4hjuls trækkerne der er skyld i den globale opvarmning.... gab!


  • Onkel Ray .
    Onkel Ray . Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39
    #8   26. maj 2007 B-2

    hvilken kanal blev de vist på

    personligt syntes jeg at forsikrings selskaberne ser hver en mulighed til at hæve deres ustyrlige priser op i vejert.
    skal skal man vel være 60 år for at få en forsikrings pris på under 12000..
    hader dette latterlige system vi har uden loft på pris af forsikringer. og den totale ligegyldighed fra folk der smiker sig, ryger, spiser, leger med børn, har dybe samtaler med veninden og så lige rådet for størrefærdselssikkerhed,

    jeg sad og kiggede på statistikker forleden dag. der dør ca. 10 cykelister om året ved højresvings ulykker med lastbiler. og hvor mange kampanger bliver der ikke lavet om det..

    Husk selen siger de osse, ja nu tror vidst folk osse har fattet den efterhånden, der har kørt reklamer de sidste 10 år om det.

    hvad med der snart kom noget om at holde øje en ekstra gang med motorcykelisterne der er trods alt 30 døde på et par måneder

    Måske skulle der være en politiker der dør på mc, så plejer de nok at kunne syntes det er for dårligt, der ikke bliver gjort noget ved kampangerne
    først når det havner i medierne pga. en kendt er tilskadekommet.

    lige hvad jeg havde på hjerte


  • #9   26. maj 2007 Hej onkel ray
    det var Lorry kbh
    jeg tror forsikringen styres af at det er atieselskaber og skal generere overskud, så et hver påskud er kærkomment for at hæve præmien!
    mht kampange hyppigheder er det vel nemmere (billigere) at kopiere sidste års program, så holder man jo også bugettet! smiley


  • #10   26. maj 2007 carsten ....Link please!

  • #11   27. maj 2007 Link til klippet i Lorry.

    Læg lige mærke til de vilde og uansvarlige MC'ister de har fundet frem til i klippet ;O)

    (link fjernet)

    /Pia


  • #12   27. maj 2007 tak pia

Kommentér på:
Rådet for større færselsikkerhed.....

Annonce