{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

Rådet for større færdselssikkerhed {{forumTopicSubject}}

For en lille måned siden skrev jeg til RFSF, for at hører om de havde en mc-kampagne i tankerne. Nu har jeg så endelig fået følgende svar:

Kære Christian Hempler.

Tak for din henvendelse til Rådet, og undskyld du tilsyneladende ikke har modtaget svar på din tidligere henvendelse. Vi modtager rigtig mange mails med forespørgsler og forslag til kampagner, og tilstræber så vidt muligt at svare på henvendelsen inden for ganske få dage.

For så vidt angår dit forslag om at lave en kampagne med henblik på at rette bilisternes opmærksomhed på motorcyklisterne, kan jeg oplyse dig om, at det alt for store antal alvorlige ulykker, hvor motorcyklister er blevet dræbt eller er kommet alvorligt til skade, bekymrer os meget her på Rådet.

Det er netop begrundelsen for, at Rådet, næsten med alle midler, har forsøgt at henlede pressens, og dermed trafikanternes, opmærksomhed på problemet. Jeg føler mig overbevist om, at du har set både mig, og andre af Rådets medarbejdere, i TV-indslag, radio og de trykte medier give gode råd til såvel motorcyklisterne både vedrørende hastighed og spiritus, men også med hensyn til sikkerhedsudstyr i form af beklædning og andet. Tilsvarende har vi faktisk haft meget held med at udbrede budskabet til bilisterne om, at de skal være opmærksomme, så de ikke overser motorcyklisterne.

Så grundlæggende er vi da fuldstændige enige. Om det så medfører, at vi senere vil lave en mc-kampagne, det kan jeg ikke svare dig på lige nu, for det spørgsmål vil indgå i Rådets kampagneplanlægning.


Med venlig hilsen
Mogens Wilbert
Vicedirektør
Rådet for Større Færdselssikkerhed

Ved ikke rigtig om vi så bare skal læne os tilbage og sige at vi ikke kan gøre mere??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rådet for større færdselssikkerhed
  • #1   3. okt 2007 Er jeg den eneste der har overset alle de gange der har været fokus på det i tv?

  • #2   3. okt 2007 Nej, jeg har heller ikke set ham. Kun set Rene Lacour Sell. Og jeg har heller ikke rigtig set noget i medierne, som han skriver de har "reklameret" i.

  • #3   3. okt 2007 hold kæft en klaphat , har ikke set en skid , til trods for at når jeg er på job kører fjernsynet i 12 timer. Christian godt initiativ

  • #4   3. okt 2007 Syntes det virker håbløst at skrive til rådet for størrer tosser og andre... det bedste vi kan gøre er at minde hinanden om at der ikke er andre end os selv til at passe på os i trafikken..

  • #5   3. okt 2007 Christian[Lyngby]H

    det er et rigtigt godt initiativ , den skal du have ros for

    jeg hæfter mig dog ved at han siger at de har gjort meget i " radio og de trykte medier give gode råd til såvel motorcyklisterne både vedrørende hastighed og spiritus" , i mine ører lyder det som om vi konstant kører for stærkt og vi er stive når vi gør det

    " Tilsvarende har vi faktisk haft meget held med at udbrede budskabet til bilisterne om, at de skal være opmærksomme, så de ikke overser motorcyklisterne."
    (er det mig der tager fejl ) men jeg husker det som at den overvejende del at dem der er blevet dræbt i år er blevet overset af billister , hvor heldigt det er vil jeg stille spørgsmålstegn ved.....

    "Om det så medfører, at vi senere vil lave en mc-kampagne, det kan jeg ikke svare dig på lige nu, for det spørgsmål vil indgå i Rådets kampagneplanlægning."
    Hvis der efter dette år ikke var grund til at tage ordentligt fat på uheldsstatistikken og få antallet bragt ned så er jeg bange for at der aldrig kommer et tidspunkt der er bedre


  • #6   3. okt 2007 Tror desværre heller ikke der sker noget. Sidste år skrev jeg også til dem, og fik bare at vide at de var glade for at få min mail og at de ville tage det med i deres overvejelser. Men det var selvfølgelig også en sekretær der svarede der. Det har altså hjulpet lidt og bede om et personligt svar fra RFSF. Men fra svar til handling er der jo, som altid ganske langt, desværre.....

  • #7   3. okt 2007 Det er en ganske let omskrivning af forårets standardsvar, hvor man også var meget bekymrede for situationen, men desvære ud fra et cost benefit synspunkt mente, at kune reddeflere liv ved at køre andre kampagner.

    BuuuuuH


  • #8   3. okt 2007 Knud, så tror jeg desværre der har været fejl i deres beregninger, for ét menneske liv er vel i realiteten ustatteligt, og kan derved ikke prissættes.....

  • #9   3. okt 2007 Christian:

    Dte var nogenlunde, hvad jeg skrev tilbage til dem. Det står stadig ubesvaret!


Kommentér på:
Rådet for større færdselssikkerhed

Annonce