{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rådet for Større Færdselssikkerhed
  • #1   29. maj 2007 Hendes udsagn er sikkert sandt nok, hvad angår overlegen teknisk kunnen.

    Jeg er selv af den opfattelse, at det handler meget mere om generel respekt for trafik og respekt for naturkræfter i al almindelighed.

    For mig er det mere åbent - hvordan får man folk til at have en mere afklaret opfattelse af betydningen af deres egne handlinger - ja, jeg ved det er abstrakt, men hvordan kan det være, at vi har en så elendig færdselskultur sammenlignet med vore nabolande - deres køreuddannelser er ikke mere omfattende end vores.


  • #2   29. maj 2007 Nu syntes jeg ikke man kan klantre kørelærene, de vil jo åbenbart gerne, at eleverne skal ha' flere timer, så de ikke skal gå på kompromi med sikkerheden, og er det ikke også lidt billigt at sige, der skal for mange motorcykelulykker, så nu skal der strammes op på uddannelsen, når man gang på gang høre at det var en bilist, der ikke overholdt sin vigepligt.
    Det er helt i orden der skal stramninger i uddannelsen til, MEN, så gælder det alle kørselsuddannelser.
    Det lyder for mig, som om at den person, der har skrevet det indlæg i Søndags BT, har et horn i siden på motorcyklister.
    Jeg ved da godt at der er nogle motorcyklister, der køre med hovedet under armen, men det har vel ikke noget med uddannelsen at gøre.....
    God vind derudaf.... og pas på jer selv...bilisterne gør det ikke.
    Mvh
    Lennart K


  • #3   29. maj 2007 Lennart:

    ... "man hører gang på gang.." skriver du.

    Ja især herinde! Det er helt uafviseligt at MC-isterne i halvdelen af ulykkerne selv bærer størstedelen eller hele ansvaret.

    Det er da rigtigt, at bilisterne skal se os bedre, men vi skal sandelig selv tage fat om vores del af problemerne


  • #4   29. maj 2007 Dan:

    Jeg tror, at du har fat i nogle helt grundlæggende forskelle. Svenskerne elsker atr komme her, på grund af den danske fandenivoldskhed; men de vil bestemt ikke have den på hjemmebane. Det er en af de ret mange meget store mentalitetsforskelle mellem broderfolkene.

    Övningskör -ordningen tror jeg er god, idet man har fat i den unge allerede fra 16 års alderen. Her er mange endnu så usikre på deres egen formåen, at de er modtagelige. Det skal lige nævnes, at de kun må køre bil, når en voksen med kørekort og gennemgået kursus sidder ved siden af og i øvrigt tager det juridiske ansvar.

    Fra 16 år må man også køre let MC (op til 125 cc). Efter min mening langt sikrere end nogen hjemmetunet scooter.

    Din observation af deres færdselskultur har jeg selv fornøjelse af flere gange månedligt. Jeg tror det hænger sammen med, at svenskerne opfatter deres autoriteter som nogen, der vil hjælpe dem. Her opfattes de som begrænsende faktor.


Kommentér på:
Rådet for Større Færdselssikkerhed

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce