1.583 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

DB og syn? DB og syn?

Hej
Har lige købt en gsxr-1100 fra '92, der er en ny potte på som larmer en del ;-p, hvordan er reglerne lige med syn? Er der en øvre grænse for hvor mange DB den må larme med eller hvordan?
Og lige en anden ting, nogen der kender til en synshal hvor de er mindre emsige end i andre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DB og syn?
  • #1   28. maj 2007 forskelligt fra model til model men som en tommel regel ikke over 90 db ved 6000 omdr. på fem meters afstand eller lign.

• #2   28. maj 2007 ok, så hvis jeg selv går hjem og måler på den, er den ikke overstiger 90 db v. 6000 rpm på 5m afstand, så mener du der er god chance for den for at passere synet?

• #3   28. maj 2007 Har du din org potte kan du da bare montere den til syn og montere den anden ige efter den er synet

• #4   28. maj 2007 Har original-potten. Ville bare høre om der ikke var en lettere løsning.. og om det er helt udelukket at den går igennem som det er.

• #5   28. maj 2007 Før jeg var til syn med min 1100 kørte jeg ned forbi dem og spurgte hvad reglerne var mht. musikken.. og der fik jeg af vide at den rent faktsik ikke må larme mere end hvad den org. fra fabrikken gør.. Jeg havde så også en Sebring synspotte liggende som jeg så kørte til syn med.. men den larmede med garanti også en del mere end det org. system gør på sådan en boldor.. men han tog det sq ikke så slemt.. Jeg har i øvrigt været til syn med ret mange biler dernede, og jeg kan kun anbefale dig at gøre ned til dem, end f.eks. hos FDM.. de ligger på Ermelundsvej i gentofte.. Applus..

• #6   28. maj 2007 Skal i øvrigt lige tilføje at min cykel BLEV synet.. smiley

Applus+ Bilsyn - Ermelundsvej 21 2820 Gentofte

• #7   28. maj 2007 Fik også min synes hos applus i gentofte, må indrømme at jeg synes det var lige lovligt useriøst; han hev den ind, rykkede lidt frem og tilbage og konstaterede forbremse, checkede lyset og checkede for slør i kronrøret, "normalt ville han køre en tur, men det regnede jo..." - that's it...

• #8   28. maj 2007 Min er lige blevet synet med en anden potte, fik bare sat en Db killer i og det var det...

• #9   28. maj 2007 okay.. underligt de ikke tog en køretur..
    Han var da ude og trille på min.. men det stod heller ikke ned i lårtykke stråler..

• #10   28. maj 2007 Mht synshaller, så syntes jeg dælme de skulle spænde hjelmen lidt, sys der går alt for meget lort igennem, at en mc larmer syntes jeg er helt fint, det er ikke noget sikkerheds mæssigt! Jeg købte fx en fzr600 og fik ejer til at syne den så jeg var sikker på at den var i orden, da jeg så senere for sjov kommer til at tjekke skiver på den, finder jeg ud af at de er 1mm mindre end det tilladte. Sådan noget burde de sq lige bruge 1 min på at tjekke ved syn...

• #11   28. maj 2007 ok, hva koster en db killer og hvor købes de?

• #12   28. maj 2007 Søren: Det er sku også mærkeligt hvis de lader det gå igennem. Men som jeg skrev i starten er der STOOR forskel på synshaller. Og der er altså nogen som er alt for emsige..

• #13   28. maj 2007 Michael L
    Ja, det regnede godt og grundigt og jeg var den første der om morgenen kl. 7...
    Egentlig meget heldigt - den kørte af h... til, kun på en cylinder store dele af tiden (det ene tændrør var løst fandt jeg ud af da jeg kom hjem)...

Asger L:
    Det undrer ikke mig Søren's gik igennem - som sagt, det eneste der nærmede sig kontrol af bremser på min var at han tog i forbremsen og rykkede lidt frem og tilbage...

• #14   28. maj 2007 Asger L ?!

tillykke med den, altid fedt med noget nyt og stort mellem benene..

Har i andre glemt dét? smiley

• #15   28. maj 2007 Rasmus V: takker er også super glad. Skal først hente den på onsdag, men har prøvekørt den. Glæder mig som et lille barn til at gense/ prøve den igen smiley

• #16   28. maj 2007 Asger L

Kan jeg sku godt forstå.. For sadan da !

Jeg har hørt noget om at den ikke rigtig har noget bundtræk eller moment... Er det rigtigt?? :D:D

• #17   28. maj 2007 Tillykke med den.... c",)

Min gamle CB500 blev synet med komplet Vampire system på.... Der var bare stoppet en hel pakke grydesvampe ind i mellemrøret - og så et stykke hønsetråd for, så de ikke røg ind i potten.....GGGG.

Det er i øvrigt også en fin neddrosling, da den ikke ville en streg over 110.....

Tulle.

• #18   28. maj 2007 Tullebach - Go start dér smiley

• #19   28. maj 2007 rasmus V:
    det var en nødvendighed... den larmede voldsomt meget.
    Jeg ejede ikke en standard potte - kendte heller ikke én der gjorde.
    Så valget var mellem at bruge 2500 kr på et originalt udstødningssystem, eller grydesvampene...
    De kære svampe røg ud igen 10 min. efter synet.

Kører til gengæld med standard udst. på min nuværende CBR.....

Tulle

• #20   28. maj 2007 Tullebach - Det er så i orden... Men stadig, god start smiley

• #21   28. maj 2007 Jeps...

Var også glad for den lille CB500. Men den blev hurtigt for lille.
    Skiftede efter et ½ år til CBR´en jeg har nu.
    Hvis ellers banken vil være med til det, må der gerne stå CBR 600 RR på reg. attesten istedet....... c",)

Tulle

• #22   28. maj 2007 hehe.. meget snedigt tulle smiley

• #23   28. maj 2007 Hehe ja, det kan jeg godt forstå smiley

Har du prøvet sådan en?

• #24   28. maj 2007 Nej, havde godt overvejet man ku stoppe noget i den.. men har ikke prøvet noget endnu

• #25   28. maj 2007 Asger L:
    Synshallen i Skive godtog den. Han kiggede godt nok lidt på potten, men sagde ingenting. Den sagde jo heller ikke en kvidder...
    Bortset fra at mine øre kunne høre alle svampene skrige: LUK OS UD....

rasmus V:
    nej, den nye CBR 600 RR har jeg ikke haft fornøjelsen af at køre på endnu. Fik lov til at sidde på en, til mc messe i Herning, for at afgøre om jeg overhovedet kunne nå jorden. Det kunne jeg, så nu skal jeg bare vinde i Lotto...*GG*

Tulle.

• #26   28. maj 2007 Asger L:
    stålulds grydesvampe kan anbefales. En hel pakke af slagsen, og så et stykke hønsetråd. Klippet til og sat ind mellem mellemrør og potte. Eller risikere man jo at svampene ryger ind i potten - og så bliver de ski ikke nemme at få ud igen.
    Afsted til Brugsen med dig.... c",)

Tulle

• #27   28. maj 2007 Tulle, tak for de fantasifulde råd. yes, afsted til brugsen med mig smiley

• #28   28. maj 2007 Hopper med på den med grydesvampene - prøvet et paaar gange - og det virker:-)....Mht til synshaller - sidst jeg var til syn..UDEN grydesvampe...og min LARMER...tog den på chancen - han gad ikk engang måle den - vidste jo sådan een skal larme...såååå....kørte nu heller ikke en tur...En anden gang,en anden synshal.. anden HD - med grydesvampe..satte han måleapperatet HEEELT op i udstødningen, og bad mig gi fuld gas....smidt hjem;-/....så måtte ha de originale på...STOR forskel på de synshaller...

• #29   29. maj 2007 Rikke M:
    Mht. HD'ere, ham i Gentofte sagde at han konsekvent sendte HD'ere til en anden synshal, uden undtagelse, for at undgå vrøvlet med godkendelser af ombygninger, osv osv...

Kommentér på:
DB og syn?

Annonce