742 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
19 Svar
køb af motorcykel. køb af motorcykel.
går og overvejer om jeg skal købe mig en motorcykel skal lige siges at det er den første og tror at jeg gerne vil starte med ca 100 hk det er hvad jeg er blevet rådet til så man ikke syntes at den bliver langsom lige med det samme
så hvad for en motorcykel vil folk råde mig til at købe?
max ca. 50.000
og gerne så ny som muligt jo
0 synes godt om
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 745
jul 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 103
Du kan ofte erhverve dig en for under 50K, men undersøg lige forsikringen inden du køber :o)
maj 2007
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 8 Emner: 16 Svar: 54
Du er 22 år, Jeg syntes at du burde starte med noget under 100 hk. og det er bestemt ikke kedeligt.
En større mc er for vild, og du får det svært med at holde igen, for man vil jo gerne fyre den af en gang imellem.
Be safe.
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 71
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 71
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 122
jul 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 103
Hvis den skal erhverves for under grænsen, så er den ældre og har kørt flere km end en RF'ere.
Ellers er det en super maskine!!
apr 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 28 Svar: 211
Af forslag ville jeg sige Suzuki RF600 (100hk), en ofte glemt perle (ifg. Bike)
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 71
er der nogen svagheder på den model man skal være opmærksom på?
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 960
dec 2005
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 1.846
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 38
Kan godt forstå dine venner når de siger du bliver træt af en langsom motorcykel, synes selv nu jeg vil gå en tand op, gerne købe en noget større maskine og så drosle den til 90 heste, når jeg så er klar kan jeg fjerne droslingen.
Jeg er glad for at jeg købte en maskine jeg ikke er bange for. Jeg kan give fuld spade og jeg har kontrol, kan komme op på 190 på klokken. Jeg gør som en masse andre, giver den gas en gang imellem, og der er jeg glad for at det er mig der bestemmer. Havde jeg købt en større maskine tror jeg ikke at jeg på den måde havde været tryg.
Testede en gang en cbr 600 fra 93, og da jeg kørte igennem et sving med 70 i timen fik den lige pludselig kræfter og accelerede. Skræmmende, og fik mig til ikke at stole på maskinen.
Har selvfølgelig sin charme at man bare kan fyre den af. Men jeg vil gerne blive dygtig til det jeg laver og synes er sjovt - så hellere lære det ordentligt, for selv ganske simple manøvrer kan sgu gå galt (bremsede ned med 50 i timen da der var lidt vådt, bremsen blokerede og jeg røg i vejen - regner med at det ikke er sidste gang jeg går ned, kan næsten ikke forklare hvor mange gange baghjulet er smuttet under mig på vejbane striber og kloak dæksler , endt i modsatte vejbane, og kørt med blokeret bagdæk mod dem foran mig fordi nu bremsede jeg altså for sent. men det koster bønner at spille skak og jeg lærer af de fejl jeg laver, og nu er det blevet bedre. selvfølgelig kunne samme være sket på en større/mindre maskine, men reparationerne for skaden har stået mig i under en plov, da jeg styrtede . Og det skal man måske også have i tankerne, det er ikke bare at fyre den af, for så slår man sig måske - og hvad vil det koste at reparere? Ved ikke om det er nogen hjælp det her. Men håber at jeg illustrerer en anden begynders valg og argumenterer for hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde og har en erfaring eller to. For jeg er selv startet for kort tid siden og jeg har i lang tid gået og sparet op og kigget på cykler, snakket med andre der rådede mig - og jeg føler at jeg gjorde det rigtige, tog styringen med maskinen og ikke omvendt. Men dermed ikke sagt at du ikke kan klare en større maskine end jeg, held og lykke - og stort tillykke med kortet herfra.
dec 2005
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 1.846
ang cbr 600, og at den begyndte at trække helt vildt... så skyltes det at den kun har kræfterne til voldsom acc over de ca 7000 rpm og opefter... trækket derfra kommer meget pludseligt... men når man ved det så er det fanme en lækker maskine... det kan godt virke voldsomt første gang. men når man så har prøvet det så ved man at det kommer, og tager højde for det.. men sådan er det med alle 600 ccm's racere... der kommer trækket i de høje omdrejninger.. .ellers skal du jo op i flere ccm for at få mere bundtræk...
ang det med bagdækket og blokade... det er derfor jeg næsten aldrig bruger bagbremsen... og hvis jeg gør så er det kun i ½ sec før jeg tager forbremsen for at bremse bedre med denne
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 38
Bruger som regel begge bremser ved nedbremsning, da jeg har lært at "pumpe" den når hjulet blokerer, så har jeg max bremsning hvis det bliver nødvendigt. Og bagbremsen bruger jeg som regel ved sving da jeg så undgår overstyring (men det forekommer sjældent på suzukien) Det var bare for at fortælle at jeg lavede en masse fejl i starten, og at det jo kan forekomme da man ikke har hverken rutine eller speciel meget erfaring :S
Siger såmænd heller ikke at en CBR 600 er for meget - men det var for mig lidt for lumskt at have så voldsom acceleration, og hvorfor jeg gik ned i HK.
sep 2004
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 119 Svar: 1.470
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 38
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 35 MC-er: 25 Emner: 74 Svar: 161
jan 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 7
køb af motorcykel.