742 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

køb af motorcykel. køb af motorcykel.

går og overvejer om jeg skal købe mig en motorcykel skal lige siges at det er den første og tror at jeg gerne vil starte med ca 100 hk det er hvad jeg er blevet rådet til så man ikke syntes at den bliver langsom lige med det samme smiley
så hvad for en motorcykel vil folk råde mig til at købe?
max ca. 50.000
og gerne så ny som muligt jo smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb af motorcykel.
  • #1   21. jul 2007 så skal du kigge efter noget som min, en cbr600f2, en fzr600 eller noget helt fjerde. Men de tre jeg nævner ligger lige omkring de 100hk og kan fåes til omkring 50k. smid lidt ekstra og få min, den har kun gået 13xxx km

• #2   21. jul 2007 Se efter en Suzuki RF 600 R. Tror den opfylder de krav du har, og den kører super.

Du kan ofte erhverve dig en for under 50K, men undersøg lige forsikringen inden du køber :o)

• #3   21. jul 2007 Hej Erik

Du er 22 år, Jeg syntes at du burde starte med noget under 100 hk. og det er bestemt ikke kedeligt.
    En større mc er for vild, og du får det svært med at holde igen, for man vil jo gerne fyre den af en gang imellem.

Be safe.

• #4   21. jul 2007 hvad med en kawasaki zxr 750 der har kørt 37000km ville det være en fin en?

• #5   21. jul 2007 fra 93

• #6   21. jul 2007 det eneste rigtige svar til dit indlæg må være... Kawasaki ZZ-R 600. den ulrimativé maskine. også til en begynder. og lige nøjagtig med 100 hk.

• #7   21. jul 2007 Thomas H@ En ZZr 600 koster ofte mere end 50K som er grænsen.
    Hvis den skal erhverves for under grænsen, så er den ældre og har kørt flere km end en RF'ere.

Ellers er det en super maskine!!

• #8   21. jul 2007 Tror måske mere du skulle se på moment, det er som regel det folk bliver trætte af hvis der ikke er nok NM... Men kommer jo også an på hvor "tung" ( smiley ) din gashånd er, for kan du lide fart uden at skulle tænkte for meget over kontrol, så er 100hk pænt meget smiley

Af forslag ville jeg sige Suzuki RF600 (100hk), en ofte glemt perle (ifg. Bike) smiley

• #9   21. jul 2007 den ser okay ud sådan en Suzuki RF600 kan bare ikke så godt lide bagenden på den.
    er der nogen svagheder på den model man skal være opmærksom på?

• #10   21. jul 2007 fazer600

• #11   21. jul 2007 cbr 600 F2 fra 1991-1993 måske lidt mere kan fås for under 50K. det er honda. og honda har altid lavet kvlitet... men den koster kassen i kasko... ligesom alle andre cykler for os unge... hvis du vil have kasko på en cykel i din/vores alder skal du have suzuki...

• #13   21. jul 2007 hvad med en Kawasaki ZL1000 Eliminator, 120 hk som chopper og et kæmpemoment, min er til salg for 50k

• #14   21. jul 2007 Jeg selv har en gs 500 e, jeg har haft den i to måneder.
    Kan godt forstå dine venner når de siger du bliver træt af en langsom motorcykel, synes selv nu jeg vil gå en tand op, gerne købe en noget større maskine og så drosle den til 90 heste, når jeg så er klar kan jeg fjerne droslingen.

Jeg er glad for at jeg købte en maskine jeg ikke er bange for. Jeg kan give fuld spade og jeg har kontrol, kan komme op på 190 på klokken. Jeg gør som en masse andre, giver den gas en gang imellem, og der er jeg glad for at det er mig der bestemmer. Havde jeg købt en større maskine tror jeg ikke at jeg på den måde havde været tryg.
    Testede en gang en cbr 600 fra 93, og da jeg kørte igennem et sving med 70 i timen fik den lige pludselig kræfter og accelerede. Skræmmende, og fik mig til ikke at stole på maskinen.
    Har selvfølgelig sin charme at man bare kan fyre den af. Men jeg vil gerne blive dygtig til det jeg laver og synes er sjovt - så hellere lære det ordentligt, for selv ganske simple manøvrer kan sgu gå galt (bremsede ned med 50 i timen da der var lidt vådt, bremsen blokerede og jeg røg i vejen - regner med at det ikke er sidste gang jeg går ned, kan næsten ikke forklare hvor mange gange baghjulet er smuttet under mig på vejbane striber og kloak dæksler , endt i modsatte vejbane, og kørt med blokeret bagdæk mod dem foran mig fordi nu bremsede jeg altså for sent. men det koster bønner at spille skak og jeg lærer af de fejl jeg laver, og nu er det blevet bedre. selvfølgelig kunne samme være sket på en større/mindre maskine, men reparationerne for skaden har stået mig i under en plov, da jeg styrtede . Og det skal man måske også have i tankerne, det er ikke bare at fyre den af, for så slår man sig måske - og hvad vil det koste at reparere? Ved ikke om det er nogen hjælp det her. Men håber at jeg illustrerer en anden begynders valg og argumenterer for hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde og har en erfaring eller to. For jeg er selv startet for kort tid siden og jeg har i lang tid gået og sparet op og kigget på cykler, snakket med andre der rådede mig - og jeg føler at jeg gjorde det rigtige, tog styringen med maskinen og ikke omvendt. Men dermed ikke sagt at du ikke kan klare en større maskine end jeg, held og lykke - og stort tillykke med kortet herfra.

• #15   21. jul 2007 Thomas Christan K

ang cbr 600, og at den begyndte at trække helt vildt... så skyltes det at den kun har kræfterne til voldsom acc over de ca 7000 rpm og opefter... trækket derfra kommer meget pludseligt... men når man ved det så er det fanme en lækker maskine... det kan godt virke voldsomt første gang. men når man så har prøvet det så ved man at det kommer, og tager højde for det.. men sådan er det med alle 600 ccm's racere... der kommer trækket i de høje omdrejninger.. .ellers skal du jo op i flere ccm for at få mere bundtræk...

ang det med bagdækket og blokade... det er derfor jeg næsten aldrig bruger bagbremsen... og hvis jeg gør så er det kun i ½ sec før jeg tager forbremsen for at bremse bedre med denne

• #16   21. jul 2007 Jeg vil såmænd heller ikke længere være bange for at gå et par tænder op - men jeg synes stadigvæk at jeg for mit eget vedkommende startede forholdsvis fornuftigt op. Men jeg blev skræmt af den anden maskine og jeg fik virkelig pulsen op (det er charmen for nogen) derfor gik jeg lidt ned og tog noget jeg kendte - samme cykel jeg tog kortet på.

Bruger som regel begge bremser ved nedbremsning, da jeg har lært at "pumpe" den når hjulet blokerer, så har jeg max bremsning hvis det bliver nødvendigt. Og bagbremsen bruger jeg som regel ved sving da jeg så undgår overstyring (men det forekommer sjældent på suzukien) Det var bare for at fortælle at jeg lavede en masse fejl i starten, og at det jo kan forekomme da man ikke har hverken rutine eller speciel meget erfaring :S

Siger såmænd heller ikke at en CBR 600 er for meget - men det var for mig lidt for lumskt at have så voldsom acceleration, og hvorfor jeg gik ned i HK.

• #17   21. jul 2007 Jeg synes du skal kigge efter en SV650, de kan fås fra ca. 50 og opefter, den har 70hk, og de bliver bestemt ikke kedelige. Jeg har haft min et år, og jeg synes bestemt ikke den er kedelig. smiley

• #18   21. jul 2007 Dækkene er faktisk helt nye... skal til holland og springe en hel masse faldskærms spring, så $$$$ er ret så begrænsede? Det er sgu ikke sådan at jeg kører galt i sving eller sådanne, men da jeg fyrede den af i sin tid fordi jeg blev overmodig og kørte ræs endte jeg i modsatte vejbane. Blevet klogere siden.

• #19   22. jul 2007 Du kan få min RF600R til 52kg, og den er billig i fors. da nyprisen er under 100

• #20   2. dec 2007 smid 55k. så har du en zxr 750 fra 93 og det har været min begynder cykel og jeg må sige den har opfyldt de behov jeg har haft brug for.

Kommentér på:
køb af motorcykel.

Annonce