{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Afgiftsberegning - Excel værktøj {{forumTopicSubject}}

Jeg har lavet et lille simpelt Excel værktøj til at beregne afgift med. Til fri afbenyttelse for dem, der måtte ønske det. Som altid uden ansvar, og med forbehold for taste/metode- og andre fejl. Hvis nogen ønsker flere funktionaliteter, så kom med dem, så ser jeg på det, men lover naturligvis ikke noget.... smiley


https://1drv.ms/x/s!AiR6QUmRYvP7gQQ9tGhp8qI4S5UL

(kan åbnes online med Excel online)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgiftsberegning - Excel værktøj
  • #1   22. mar 2019 god stil smiley

  • #2   22. mar 2019 Flot arbejde Michael, jeg har en Monster under kniven, er spændt på hvor tæt dit tool rammer.... krydser fingre

  • #3   22. mar 2019 #2

    Hvis du indsætter de samme værdier for nypris og vurderet handelspris, som SKAT kommer frem til, skulle afgiften også meget gerne ramme samme værdi (jeg har nemlig tjekket op mod SKAT's beregner, Jeg har dog ikke lagt fradraget ( 60 kr ved import) for toldsynet ind, ligesom der kan være en marginal afrundingsforskel - men som sagt uden ansvar) smiley . Finder nogen fejl/mangler, så retter jeg gerne.

    Det største problem i afgiftsberegning er at ramme samme handelsprisvurdering som SKAT, hvilket i nogle tilfælde er nemt (niveaulistemodeller), i andre nærmest et lotteri.

    I øvrigt har jeg suppleret med SKAT's nedskrivningsskala til de tilfælde, hvor man ikke kan finde (= estimere) en handelspris i markedet, niveaulister, DMR eller andet, fordi der er for få/ingen udbud af en given model - Det samme som SKAT benytter m.a.o.

    Ideen er/var lidt at samle informationen på en simpel måde, uden at det bliver alt for rodet/langt (for at spare tid), så man ikke skal søge forskellige steder.


  • #4   24. mar 2019 Genialt tiltag, godt set:)

  • #5   24. mar 2019 Jeg kan tilføje, at der nu er suppleret med beregning af veteranafgift. Dokumentet er dynamisk, får man brug for det, så anvend
    linket til at hente nyeste version. smiley


  • #7   5. apr 2019 Jeg fik brev fra SKAT i går med min afgift og kan bekræfte dit tool rammer "spot-on" med den angivne nypris og SKATs vurderede handelspris.

    Min cykel blev vurderet på baggrund af 3 salgsannoncer, een fra en forhandler og 2 private. Desværre var den ene private annonce ret dyr og jeg ved begge private cykler har været til salg i et års tid, så man kan jo spørge sig selv om de er prissat rigtigt?

    Jeg har dog betalt afgiften ind så jeg kan komme ud og køre. Og er de tre annoncerede cykler stadig til salg om 2½ måned kan jeg jo overveje om jeg vil klage over værdifastsættelsen smiley


  • #8   5. apr 2019 #7

    Godt med lidt feedback - Jeg har iøvrigt lavet en version 2, der er lidt mere "clean" end den første, begge er tilgængelige, men den nye ligger her -

    https://1drv.ms/x/s!AiR6QUmRYvP7gWvxllYomGeDQJG3

    Mht datagrundlaget, så kan vi måske få udryddet den misforståelse, at SKAT altid og udelukkende bruger forhandlerannoncer, hvad dit tilfælde jo illustrerer glimrende, ikke er tilfældet smiley

    I øvrigt så skal SKAT også inddrage, (hvis/når den info er tilgængelig) hvor gamle annoncerne er i deres vurdering af , om priserne er realistiske eller ej (men når datagrundlaget er lille, så kniber det undertiden), så vælger du at klage, er det en af de ting, man kan medtage. Når man har betalt afgiften, så står man jo ikke så godt med hensyn til en klage. På den anden side, så koster det jo ikke noget at forsøge, ikke for klager i hvert fald, men man bør nok kun gøre det, hvis man reelt føler, man har en sag, og ikke kun for forsøgets skyld.

    God fornøjelse med cyklen....


  • #9   5. apr 2019 Hej Michael tak, det koster faktisk 400kr at klage, dem får man dog tilbage hvis man får helt eller delvist ret.

    Nu mangler jeg så bare kvittering for betalt afgift for at hente pladen!!!! og de tager selfølgelig ikke tlf en fredag - surt show med sol i weekenden og ingen plade


  • #10   5. apr 2019 #9

    "Hej Michael tak, det koster faktisk 400kr at klage, dem får man dog tilbage hvis man får helt eller delvist ret."

    I stand corrected smiley

    OK - det har det så ikke gjort de gange, jeg har gjort det, men det er nu også frygtelig længe siden efterhånden smiley (jeg plejer også mest at importere niveaulistemodeller, hvor man ikke bliver overrasket over en handelsprisvurdering), så det er vel indført siden. Egentlig også fair nok, for at undgå alt for mange useriøse klagesager.


Kommentér på:
Afgiftsberegning - Excel værktøj

Annonce