3.717 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Benzin rens ? ! Benzin rens ? !

Er benzin rens / tilsætning / additiv noget pjat at bruge penge på?

Bruger du det, eller er du af holdning at det er noget pjat?
Sæt igang ! smiley

https://www.biltema.dk/bilpleje/tilsatningsstoffer/brandstoftilsatning/benzintilsatning-2000032151

https://www.harald-nyborg.dk/p8402/branford-benzin-injektionsrens

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin rens ? !
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #1   23. jun 2019 Hvis der er brug for additiv for at holde motoren ren indvendig, skal man overveje at adskille og fejlfinde på den.

Højt olieforbrug er jo et symptom på slid, og det er oftest olieforbrug der er årsagen til sod og andet lort.

Fix fejlen - lad være med bare at fjerne symptomerne, for det er det samme som at pisse i bukserne for at holde varmen.

• #2   24. jun 2019 der behøver ikke være en fejl for at en motor skaber lidt koks , så køb da endelig en omgang og gi den

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #3   24. jun 2019 Under normale driftbetingelser, holder en motor sig selv ren.

Spild af penge.

• #4   24. jun 2019 Jeg hælder lidt belladd diesel addtiv i min Opel Astra 1,7cdti hver anden gang.. Det kan løsne lidt sod og er sundt nok til at forbygge mod fejl..

Vi hælder det i tanken til alle service på værksted.

på mc bruger jeg det ikke.. smiley

• #5   24. jun 2019 kør på w-power det renser også

• #6   24. jun 2019 At holde benzin/luft filteret rent/nyt.. smiley gør måske mere for en ældre bikes velbefindende smiley
    Hvis man skal dømme efter de mange indlæg herinde om ‘host og hark’ på det seneste smiley

Ellers..

Gør som folk i nord Norge ...
    Når de skal bruge en hest...?
    Tager de en Ren..!

• #7   28. jun 2019 Jeg bruger dyserens og er godt tilfreds...

• #8   28. jun 2019 Service er jo en vigtig del af at pleje sin mc, luftfilter, benzintilførsel, dæk osv. Er jo vigtig for en mc som kører godt...Jeg vil da mene man får noget mere ud af en mc som er velfungerende og ikke hopper afsted, man krydser fingre for at nå hjem....har prøvet det sidste. Ved den forrige mc var jeg ligeglad med udseende, bare den mekanisk var ok.

• #9   28. jun 2019 Har fra flere hørt, at tilsætninger til olie og benzin kan medføre et noget højere olieforbrug, da produkterne fjerner koks og afsætninger som er med til at holde motoren tæt. Især omkring ventilerne kan der komme utætheder.

• #10   28. jun 2019 Der står i manualen til min mc at de fraråder additiver og motorrens i OLIEN, men benzin additiver er tilrådet især ved stilstand og koldere/fugtigt vejr...Selv hos mc forhandlere står der benzin additiver, stilstands produkter olign.
    Det er vel et spørgsmål hvad man mener er rigtigt, se manualen igennem eller spørg producenten af din mc, det har jeg gjort og går stærkt ud fra at det er det rigtige. Additiver vil aldrig kunne "helbrede" din motor, det er jo nok nærmere en "vaccination" eller en del af vedligeholdelsen....tændrør er jo et godt sted at starte med at kigge hvis man vil have en indikation om hvordan det står til....olie tjek, luftfilter osv.

• #11   28. jun 2019 Det er da klart der står additiver hos forhandlerne. De vil tjene penge.
    Helt som hos købmanden. Han sælger cigaretter. Ikke for at du skal få det bedre, men for at tjene penge. smiley

• #12   29. jun 2019 Det er vel en selvfølge at forhandleren ikke kun tjener på at sælge en mc, men også har et varesortiment... det jeg mener er at de nok ikke ville tilbyde et produkt som ville være direkte skadeligt for din mc, men tværtimod. De fleste forhandlere "anbefaler" jo som regel et dækmærke, oliemærke eller andet produkt fordi de en aftale med fabrikanten. Nok ikke fordi de altid selv foretrækker det der står på hylderne...

• #13   29. jun 2019 @ #11
    Får folk det ikke bedre af at ryge..???? smiley
    Det troede jeg.. Hvorfor er der så mange der ryger..??? Hmmm..??

PS. Jeg har ikke forstand på rygning..
    jeg holdt selv op med at ryge som 14 årig..! smiley

Kommentér på:
Benzin rens ? !

Annonce