{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.598 visninger | Oprettet:

Enduro typer {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet interesseret i en ny mc a'la Aprilia Pegaso, Kawasaki KLE500, Cagiva Elephant, Suzuki Freewind el.lign.
Er der nogen her inde der kan fortælle mig om der findes andre modeller end ovennævnte.
Det skal ikke være Off roadere med høj forskærm.
Vil også meget gerne høre erfaringer fra mc'ister der har eller har haft mc'er af den type

Mvh
Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Enduro typer
  • #1   22. okt 2007 Prøv at kigge lidt her: http://www.tenere.dk/off-road-revy/

  • #2   22. okt 2007 Honda Transalp 650 - African Tween 750......

  • #3   22. okt 2007 Hej Søren, Hvad med en BMW R 1200 GS Adventure !!!

    http://www.bmw-motorrad.dk/dk/da/index.html


  • #4   22. okt 2007 I den lidt tungere ende:

    Yamaha TDM (se min), Honda Varadero, Triumph Tiger, Suzuki V-Strom og hvis du søger på nettet kan du finde et smugkig af Moto Guzzis Stelvio 2008.


  • #5   22. okt 2007 Jeg har en 99'er Pegaso der både har bragt mig gennem Sahara på en tur til Dakar samt en kortere tur til Nord Kap. jeg har tilbragt 19 timer i træk kun afbrudt af tankning og spisning uden at få ondt i r.... Det er en fremragende rejse cykel og en meget overset model som jeg klart vil anbefale

  • #6   22. okt 2007 Henrik S: Måske har jeg misforstået hvad en Enduro maskine er. Men det er den type som jeg har beskrevet jeg søger. Det er til sjov og fornøjelse og ikke som primær transportmidlet.
    Aprilia Pegaso ligge meget højt på ønskelisten sammen med Gagiva Elephant, men jeg vil da kigge på nogle af dem der anbefales her


  • #7   22. okt 2007 Til Ralfi: Tak for linket til Teneré.dk. Der er noget at se efter.
    Men Aprilia og cagiva ligger stadig højt på min ønskeliste


  • #8   22. okt 2007 Tjaeee.
    Honda African Twin
    Honda Trans Alp
    Yamaha TDM

    Den øverste er den der er mest offroad orienteres, men fantastisk på langturen på asfalten.
    Tdm er mest asfalt. Nærmest en stor motard.
    Trans Alp er midt imellem.


  • #9   22. okt 2007 Hvis du skal købe brugt så kig lidt på mc-revyen, jeg ved at der blev lavet en stor opdatering af Aprilla Pegaso på 97' modellen, så det er værd at tage med...!
    Har selv lige købt en Kawa KLE 500 93' - den virker som en god rejsepartner, men har dog kun kørt en enkelt tur på den..! Kan godt anbefales - det er en 2-cyl.


  • #12   22. okt 2007 Her i sommers var jeg i grækenland kørte på suki freewind, den kørte skam fint nok, tror det var bagdækket der var helt af helvedes til i hvert fald kørte jeg mere sidlens end forlens.

  • #13   22. okt 2007 Havde en Pegaso fra 94' Den første udgave. Den havde en masse børnesygdomme. Eks. gik startmotoren ligefør en tur til Frankrig. Kom dog afsted alligevel, men en DYR rep. var det. Den deler rotaxmotor med BMW F 650, der blev produceret i Italien indtil BMW flyttede produktionen til Tyskland, så ellers dyre reservedele kommer lidt ned i pris. De er dyre da det er TMP på Mors der har monopol på DK og det svenske marked. Der er ofte lang ventetid på dele til den, hvis de skal op fra Italien.

    Der bliver ikke lavet meget eftermarkeddele til den, heller ikke ved Louis. Mine erfaringer bygger på 1. model, men den er nok blevet bedre med årene.
    Hvis jeg skulle råde vil jeg anbefale en Honda Transalp eller den BMW GS 650 fra 2000 og frem, den har godt nok hævet skærm.


  • #14   22. okt 2007 er lige med på en lytter, mht. hvad andre mener.

  • #15   22. okt 2007 Enig med at Pegaso og Gs motoren ikke er helt identisk. Da min startermotor gik ned fik jeg faktisk dele fra en BMW forhandler (hurtigere leveringstid og billigere) Det eneste der ikke passede var toppakning og et tandhjul der var mindre på den 1 generation af Pegasoer. Men til prissammenligning: 5500 i dele hos BMW. Hvis alt skulle komme fra TMP ville det være over 10.000.

Kommentér på:
Enduro typer

Annonce