3.277 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Keld L
Keld L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

kørekort til 125cc kørekort til 125cc

Hej
Jeg er interesseeret i at tage et kørekort til en 125cc mc, så jeg kan køre en lille scooter på de mere trafikerede veje med hastighedsbegrænsning på 70kmt, uden at køre ulovligt som jeg ville gøre på en scooter 45!.
men kan man tage kørekort til en sådan og nøjes med at køre med automatgear?, jeg bryder mig ikke om at køre med manuelt gearskifte nemlig, tak for evt svar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kørekort til 125cc
  • #1   25. jan 2020 Er du ikke så gammel (24 eller mere) at du bare skal have et "normalt" A kort?

• Keld L
    Keld L Tilmeldt:
    jan 2020

#2   25. jan 2020 jeg er 48år , men har ikke lyst til at køre med manuelt gear, og heller ikke når jeg skal tage kørekortet, men det er nok slet ikke muligt tror jeg

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
    #3   25. jan 2020 Det er skam fint muligt. Du køber dig en MC med automatgear og registrerer den som skole MC og tager et MC kørekort.

Det burde en kørelærer kunne assistere med info om.

Men du tager fejl hvis du tror det bliver nemmere at tage kørekortet. Nogle af manøvrerne er en del mere besværlige med slyngkobling...

• Keld L
    Keld L Tilmeldt:
    jan 2020

#4   25. jan 2020 men er det virkelig den eneste mulighed?, lyder da lidt besværligt jeg skal købe en scooter og så bagefter indregistre den som en skole MC, tror jeg da heller ikke de går med på, hvad med forsikring osv, så skal skolen gå ind under der også?

• #5   25. jan 2020 På normal hvis kan du ikke, og jeg tror heller ikke du kan tage lille mc kort i din alder, men prøv at høre den lokale kørelærer efter mulighederne.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
    #6   25. jan 2020 #4 - Nej der er to muligheder. Enten finder du en køreskole som har MC'er med slyngkobling - eller også køber du den du har tænkt dig at køre på, og registrerer den som skolecykel og tager undervisning på den osv.
    Nummer 1 tror jeg der er meget lille chance for, men det kan du bedre selv fortælle noget om når du er færdig med at ringe rundt og høre dem ad...

Nummer 2 er simpel nok. Det er blot en smule papirnusseri du skal igennem, og det er nemt at ændre bagefter, når du så skal til at køre på den med kørekortet.
    Som jeg skrev højere oppe - kontakt en køreskole og se hvad de siger. Mulighed nummer 2 er fint lovlig, og der er jævnligt folk som bruger den. De tekniske detaljer har jeg ikke styr på, for jeg kan godt overskue at køre MC med gear, så det er ikke relevant for mig.

#5 - Hvilket kørekort man får, er afgjort af hvad man består køreprøven på. Er det en A1, så får man A1 kørekortet og så fremdeles. Der er en minimums alder, men ingen max alder på den slags.
    Det kan en kørelærer helt sikkert svare på.

• Keld L
    Keld L Tilmeldt:
    jan 2020

#7   25. jan 2020 Mange tak for de gode svar, jeg vil kontakte en kørelærer og høre hvad de foreslår

• #8   25. jan 2020 Hvis du har kørekort til bil kat. B. så kunne du jo få dig sådan en her.
    http://bruun-larsen.dk/nyheder-/42-yamaha-tricity-300---koer-mc-paa-bil-koerekort/

• Keld L
    Keld L Tilmeldt:
    jan 2020

#9   25. jan 2020 Wow den var jo lige det jeg søgte, fedt hvor kan man købe den og hvad er prisen ? Og tak for link

• #10   25. jan 2020 Du kan nok ikke få den endnu da den er helt ny, men kontakt de der bruun-larsen på mandag og spørg dem, du finder deres nummer og kontakt info på siden jeg har linket til smiley

• Keld L
    Keld L Tilmeldt:
    jan 2020

#11   25. jan 2020 tak det vil jeg prøve smiley

• #12   27. jan 2020 Det lyder underligt, for det har da før været kendt at man ikke kunne køre tricity med bilkørekort da akselafstanden ikke er over 46 cm. Men er der mon ændret i konstruktionen til 2020 modellen?

https://www.ugeavisen-aabenraa.dk/aabenraa/Salgs-succes-blev-skudt-ned-af-EU-regel/artikel/113826

Kommentér på:
kørekort til 125cc

Annonce