{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.382 visninger | Oprettet:

Køb af MC med "kilometerfusk" {{forumTopicSubject}}

Hej mcg.

Vil lige høre herinde.

Har besluttet mig for at ville have MC igen efter et par tørke år. Har meget lille budget.
Har så fået godt kig på en vfr 750 rc36.

Den ser rigtig fin ud på billeder (står på den anden side af den skide bro)
Men.. Den har i forbindelse med noget renovering fået nyt speedo så den er skruet tilbage fra 90k i 2012 til 87k i 2019.

Jeg er personligt lidt ligeglad. Kigger på stand.

Men med min MC historik ved jeg at nok ikke tager den med i graven.

Ville i købe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af MC med "kilometerfusk"
  • #1   10. okt 2020 Det er jo ikke noget der rigtigt rykker noget for dig - du er sikker på at den ikke bare har gået en omgang på de 7 år? så det er 187?

    Har sælger billeder af det gamle og nye speedo da de blev skiftet så der er "dokumentation" for hvor langt den har kørt?

    Det er under alle omstændigheder en MC der har kørt relativt langt, så det skal prisen selvfølgeligt afspejle - og du skal være opmærksom på at der er mange der er relativt kilometer forskrækkede, så den er ikke så nem at komme af med igen.


  • #2   10. okt 2020 den har kørt alt alt for langt find en anden
    min gamle Honda cbr 600 f1 fra 90 havde gået 52000 km
    da jeg købte den for 19 000 kr


  • #3   10. okt 2020 Der er nogen her der ikke kender noget til VFR. smiley
    En VFR kan i de fleste tilfælde køre langt over 200.000 km uden problemer.
    Et af de største problemer har været ensretteren, men den har flere andre Honda modeller også haft problemer med.
    Vær opmærksom på om modellen er model VFR 36/1 eller VFR 36/2
    Der er tydelig forskel på kåberne og 2-eren er der nok lettere at skaffe kåbedele til, hvis uheldet skulle være ude.
    Tag ud og prøv cyklen.


  • #4   10. okt 2020 Rc 36 er nok den stærkeste mc motor der nogensinde er lavet...

  • #5   10. okt 2020 Er ikke så bange for om cyklen kan holde. For det kan den uden tvivl.

    Er bare bange for om jeg bliver gift med den ?????


  • #6   10. okt 2020 Så forlang skilsmisse når du bliver træt af den. Men forvent at forelskelsen kan vare i mange år.
    Selv har jeg kørt VFR 800 og var meget meget glad for den, men blev dog nødt til at sælge da jeg ikke længere tåler at sidde foroverbøjet på grund af dårlig nakke.


  • #7   10. okt 2020 Bange for at blive gift med den ??

    Altså det er så billig en mc at kan du få et par gode sæsoner på den, så kan du bare smide den væk hvis ikke nogen vil købe den..


  • #8   10. okt 2020 Smide ud smiley

    Tager over og kigger på den. Så må mavsen bestemme..
    Tak for jeres feedback


  • #9   11. okt 2020 Hvis du får købt, så vil jeg anbefale dig at blive medlem af www.vfr.dk
    Her kan hentes en masse informationer og klubben arrangere mange gode ture og arrangementer for dens medlemmer.


  • #10   11. okt 2020 det er meget muligt jeg ville bare aldrig selv købe noget når jeg har mistanke om noget kilometer fusk som trådstarteren skriver og jeg ikke aner hvad har kørt af kilometer det er nent og let for jer at skrive det nærmest er en evigheds maskine det ved i jo godt det ikke er den kan gå i stykker som alle andre

  • #11   11. okt 2020 #10: Når man køber en mc som er oppe i alderen, så er det ofte svært at se hvad historikken er i forhold til synsrapporter.

    Vi kan jo tage udgangspunkt i din egen F1:

    Kørt 50.000 i 2007. 16 år gammel. (Eller 150.000?)
    Kørt 51.000 i 2018, dvs 1000 km yderligere på 11 år? Eller 101.000? Eller 201.000 som daglig pendler?

    Det aner man ikke, medmindre man får detaljeret service historik med fra forhandler eller lign.

    Til TS: Køb med maven og fornuften. smiley Km på i denne prisklasse er imo ligegyldige hvis standen og vedligehold er i orden smiley


  • #12   11. okt 2020 Den blev købt..
    Så nu er jeg fanget igen ??


  • #13   11. okt 2020 fanget igen smiley ?????

  • #14   11. okt 2020 Tillykke med handlen.

  • #15   13. okt 2020 Det største problem med gamle kåbecykler er - kåberne.

    Den første VFR er det umuligt at skaffe kåbedele til og modellen fra 90'erne er også begyndt at være svær at skaffe kåber til. Også derfor køber folket Kinakåber som ser godt ud på billederne. Men det er det eneste der er godt for kåberne passer AF H TIL !!!

    En gammel kåbecykel kan bliver rigtig dyr hvis der sker noget.

    Til VFR's fordel skal de nævnes, at ejerne normalt har været ældre ekvipager som behandler deres MC pænt smiley


  • #16   14. okt 2020 Når det er sådan en gammel cykel er det da ligemeget om den har gået 25000 eller 65000, lyder den sund, kører som den skal og er ellers pæn kan jeg ikke se problemet. KM fusk på en cykel fra hvad ´80erne? Nej det var nok mere tilgangen til reservedele der ville bekymre mig. Men david silver spares har nok stadig det meste smiley
    Men tillykke med cyklen smiley


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 2 Svar: 8
    #17   14. okt 2020 En vfr er en meget stærk cykel, har haft en til for 2 måneder siden, da jeg kørte et rådyr ned, ellers været ejer i 9 år og super glad for den. Der er jo nok en grund til at km tælleren så vfr kan tælle op til 999999km. Hvis ellers cyklen er pæn om 10 år så kan den sagtens koste mere end de fleste andre.

    Hvis du mangler så har jeg følgende som jeg ikke bruger.

    Led blink og baglys i røgfarvet glas E-mærket så lovlig

    Led blinkrelæ

    Top og sidetaske beslag til Givi

    Nye bremseklodser.

    Ensretter lavet af Schnabel discteknik.dk

    Hiflo oliefiltre

    Min var en rc36-2


Kommentér på:
Køb af MC med "kilometerfusk"

Annonce