{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Afmelding af køretøj {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens

Trods at søge lidt på google, er jeg ikke blevet klogere.
Måske en har erfaring og kan gøre mig klogere.

Hvis man afleverer nummerpladerne på en motorcykel

1. Så spare man vægtafgiften

2. Så spare man forsikringen

3. Hvad sker der med registreringsafgiften?
3.1. I hvilke tilfælde får man registreringsafgift tilbage?

4. Hvis den skal have plader igen:
- Blot betaling for nummerplader og syn?
- Eller er det så ny afgift?



På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afmelding af køretøj
  • #1   5. jan 2021 Det gør intet ved registreringsafgiften.
    Du kan evt spare lidt forsikring, og vægtafgift. Sidstnævnte er på 520kr/år. Så du sparer 43kr/mdr i vægtafgift.
    Når den skal indregistreres igen, skal du have den synet, betale for en ny nummerplade samt en prøvenummeeplade til synet.
    Ved min lokale synshals koster er syn 300kr, ny nummerplade 800kr og et prøvemærke til dagen koster 100kr. Så ialt omkostninger for 1.200kr


  • #2   5. jan 2021 Punkt 3.1: Hvis du vil have afgift retur, så skal maskinen sælges og eksporteres ud af landet og alt det papirarbejde der er forbundet med det. Og så er der noget med, at SKAT holder 15% af afgiften.

  • #3   5. jan 2021 Hvis der er gået rigtig-rigtig-rigtig mange år...VETERAN...--husker ikke--- SÅ ER DET NY AFGIFT og måske kan cyklen slet ikke indreg. , hvis det f.eks de der stjålne harley motorer på NYT ULOVLIGT custom stel = intet fra original 1948 harley= Så er reg. attest ugyldig og DE smider den i skraldespanden..... (Husk altid ved harley køb at tage cyklen med ud til HARLEY FORHANDLER INDEN KØB)... og husk at selv om Du NU idag , har nummerplade --papirer i orden-og tror alt er ok.............. Vent og se hvis Du skal gen indregistrere "Gammel" f.eks. Harley... Kender et par stykker der er blevet røvpulet....

  • #4   5. jan 2021 Det er mange år siden vægtafgiften var 530 kr. I dag koster en ikke veteran 730 kr årligt. Undskyld jeg blander mig. smiley

  • #5   5. jan 2021 Tusind tak for Jeres ord, jeg blev helt sikkert klogere :o)

Kommentér på:
Afmelding af køretøj

Annonce