{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.792 visninger | Oprettet:

Ktm duke 790 vs street triple 765 rs som næste bike ? {{forumTopicSubject}}

Hej Gutter smiley

Jeg er brændt meget varm på de to ovenstående modeller - jeg mangler stadig at testkører dem og dette bliver forhåbentlig gjort inden for de næste par uger.
Jeg er ikke i tvivl om at funfactoren er i top på begge modeller smiley

Jeg vil gerne høre fra nogen der har erfaring med holdbarhed, køreregenskaber og hvordan de er at leve med til daglig brug.
Jeg kommer til at bruge den til og fra arbejde når vejret tillader det og det er ca. 75 km hver vej med blandet landevej, motorvej og by kørsel.
Begge vil være som lettere brugte køb, altså 2017-2020 modeller.
Jeg er brændt meget varm på disse to men alternativer kunne også være bmw s1000 eller aprilia tuono v4, men de er stadig lidt dyrere end de to andre som brugte.

kom meget gerne med jeres erfaringer med ovenstående så jeg kan danne mig et indtryk af hvordan de vil fungere for mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ktm duke 790 vs street triple 765 rs som næste bike ?
  • #1   22. jul 2021 Jeg har bla en s1000r. Den er en super All runder. Den er komfortabel super letkørt og har kæmpe overskud. Fun factor er måske lidt mindre end dine forslag (jeg for længe siden kørt en 675 aldrig en duke) fun factor på bmw'en er dog sammenlignet med min tuono v4 smiley

  • #2   22. jul 2021 Andreas:
    Du har så de to badejern jeg også går med tanker om smiley
    Er apriliaen virkelig så god som den får ros for i hele verden?
    og nu er det jo svært at sammenligne helt da det så er den gamle street triple du har prøvet, men tænker du at det kan mærkes meget om vi snakker 160 hk i bmw-en, eller 123 hk i den nye street triple?

    Jeg kører selv Hornet 600 fra 2009 lige nu, men har kørt alt muligt forskelligt, og jeg har virkelig erfaret nu med denne hornet, hvor meget lav vægt betyder i forhold til at alt bare drejer sig om hk hele tiden smiley
    det er også derfor jeg overvejer den Duke og street triple da de begge har utrolig lav vægt og rigeligt med hk umiddelbart smiley
    en 890r duke ville være lykken, men de er stadig for dyre desværre.


  • #3   22. jul 2021 Tuonoen har sjæl, flair og er meget italiensk. Men den er håbløs under 4000 omdrejninger, så bykørsel er en pinsel. Men den er super fed, det er bare hulens svært at køre bare nogenlunde ordentligt på den. Som sagt bmw'en kan alt. Og hvis man er lidt forsigtig og holder den under 6000 så er den så nem og høflig så den kunne gå for en begyndercykel. Jeg plejer at kalde den vanvittig hurtig uden at gøre noget særligt ud af det, hvor tuonoen gerne vil råbe højt med store armbevægelser.
    Men hvis man ikke har prøvet noget med mere end 150 hk så bliver man meget overrasket over hvor hurtigt det går.
    De to cykler gik det op for mig at jeg næsten aldrig nærmer mig fulde omdrejninger, for det er simpelthen ikke nødvendigt for at det går rigelig hurtigt.
    Så kort sagt, hvis du vil kører frem og tilbage på job, så er tuonoen et dårligt valg, hvor bmw'en sagtens kan bruges til alt.


  • #4   22. jul 2021 Jeg tænkte faktisk at jeg ville sælge bmw'en da jeg købte tuonoen, men jeg vil ikke undvære den. Og hvis jeg skulle sælge en af de to, så blev det Apriliaen fordi den kun duer til to ting, og det er drengerøvskørsel og race.
    Det siger også lidt, at de eneste ride modes den har en sport, track og race smiley


  • #5   22. jul 2021 Købte mig en STTRS i februar! Hvis du er til lyden af en triple så er den kanon:)! De er super letkørte, vejer ikke det store og når det skal være lidt sjov så kan TC/wheeliecontrol slås fra :D. Har kørt knap 9000km siden købet og er godt tilfreds.. (det er første gang trangen til en ny er faldet lidt til ro:P)

  • #6   22. jul 2021 Duke 790 er SKØN på små snoede veje. Har ALT det elektronik du kunne drømme om. Og rigelig med street power... MEN det er IKKE en touring maskine.
    Den er mega sjov. Men det kræver det er en sjov cykel du ønsker for at det bliver et lykkeligt ægteskab smiley


  • #7   22. jul 2021 Tuono kan monteres med PowerCommander og MAPPES så den kører bedre under 4.000 omdr, måske kan den endda flashes i den originale ECU.
    FV Motor er manden du spørger om det.


  • #8   22. jul 2021 #7 man kan selv mappe den, der er værktøj til det på nettet smiley

  • #9   22. jul 2021 Nej, man kan ikke selv MAPPE, det kræver rullefelt og ekspertice.

  • #10   23. jul 2021 #9 man kan godt, det er bare ret sikkert det ikke går godt, de jeg mente er at man kan selv uploade maps smiley

  • #11   23. jul 2021 Det med den lave vægt kontra hk kan jeg nikke genkendende til. Har i de sidste 9 år kørt 100.000 km på to forskellige Kawasaki Z1000 SX med ca. 140 hk. For nogle år siden købte jeg en KTM 640 Supermoto som helårsmaskine, så jeg også kunne køre lidt om vinteren. Den blev jeg efterhånden så glad for, at den tit blev valgt til de små hyggeture med gutterne. Her i foråret købte jeg en spritny Husqvarna 701 Supermoto, og det er KTM'en på steroider. Samme vægt, men 50% flere hk. Har lige haft den med i Alperne, på en tur hvor der bla. var en BMW S1000R og en Triumph Street Triple med, og jeg havde ingen problemer med at følge med, tværtimod. Min Kawasaki står nu mest i mit værksted og keder sig.
    Men en motard egner sig nok ikke til 75 km pendling. Det var kun for at give min mening om vægt kontra hk.


  • #12   25. jul 2021 De MAPS der ligger på nettet er ikke noget der passer præcist til en hvilken som helst MC, andet end den det er lavet til.
    Men man kan godt downloade MAPS fra internettet, det har du ret i.


  • #13   25. jul 2021 #12 det er jeg helt indforstået med, men hvis nogen har lagt et MAP op med en udstødning magen til min, så passer det MAP sikkert lang bedre end standard smiley

  • #14   25. jul 2021 Bedre, ja, godt, måske.

  • #15   29. jul 2021 Det er nemt….ud og prøve alle 4…vinderen er der hvor smilet er størst efter prøvetur. smiley

  • #16   6. aug 2021 til info kan jeg sige at nu er street triple RS og KTM duke 790 prøvet.
    der er ingen tvivl om at jeg finder mig bedst tilpas med ktm's kørerstilling og maskinen føles perfekt sammensat, så den går jeg efter smiley
    Street triple RS er bestemt ikke en dårlig maskine på nogen måde! jeg sad bare ikke ret godt på den smiley
    der er bare desværre ikke ret mange dukes til salg, så jeg skal slå til når de bliver udbudt kan jeg se smiley


  • #17   6. aug 2021 Prøv for din egen skyld også en S10000R hvis du kan finde en, hvis du er på Sjælland er der vist et par stykker til salg hos winther i Roskilde.

  • #18   7. aug 2021 Andreas: ja winther har to til salg som jeg så på da jeg var deroppe, jeg prøvede dem godt nok ikke, men jeg syntes bare de var ret dyre taget kørte km i betragtning i forhold til at få en næsten helt ny ktm.
    Men er den så meget bedre sådan en bmw end ktm'en? smiley


  • #19   7. aug 2021 Aner jeg ikke jeg har ikke prøvet en ktm smiley jeg synes bare det er en hamrende fed cykel, hvis den både skal være gadedreng, hurtig og behagelig til transport smiley

  • #20   9. aug 2021 Som bølleknallert slår Duken bimmeren… Bmw’en er lækker, men ikke en ubehøvlet slagsbror smiley

Kommentér på:
Ktm duke 790 vs street triple 765 rs som næste bike ?

Annonce