{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Borgerforslag om "lane split" fik ikke støtte
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   10. maj 2022 Det er ikke underligt.

    Det er formuleret af en 12 årig og efterlader en følelse af at MC folket er ret konfronterende og aggressivt i trafikken.


  • #2   10. maj 2022 #1: præcis, det var elendigt formuleret

  • #3   10. maj 2022 Ja det skal skræddersyes til den aktuelle trafikpolitik situation, (fangord som co2 reducerende, bedre parkeringsforhold uden investering og dermed X millioner i stats budgettet der kan gå til grønne områder og transkønnede religiøse minoriteters rettigheder, skal erstatte ord som vi ønsker og indsæt rationel logisk argument)

    Derudover skal der kampagne så underskriftindsamlingen kan nå de 50k.

    Dog er det umuligt med en transportminister der er slesk sælger. Eneste uddannelsesmæssige baggrund af relevans han havde i marketing....
    Han blev så smidt ud ved mistillidsvotum fordi han var for slesk. Men ført an af enhedslisten..

    Ergo

    Glem det, indtil næste valg. Blå regering kan gøre det.
    De røde er umulige at tale om andet end klimaalarmisme, kvinder og transkønnede med.


  • #4   10. maj 2022 Uanset hvilken regering vi får, så tror jeg aldrig forslaget bliver vedtaget. Det er efter min mening for farligt og det vil aldrig få min støtte.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   10. maj 2022 Min indgangsvinkel er at forslaget ikke repræsenterer min holdning til trafik, og at den person som stillede det, på ingen måde repræsenterer mig som motorcyklist.

    Jeg kender mange som sagde det samme, da de så det.


  • #6   10. maj 2022 Efter genlæsning må jeg sige at det er dumt at kalde det skrevet af en 12årig.

    Det er sådan set barnligt. At kalde det skrevet af en 12årig.

    Gamle damer synes nok heller ikke hastighedsgrænsen på motorvejen skulle højere end 110.

    Det kunne de nok ikke se sig selv i, og det kendte de nok mange der også syntes....

    Jeg ser det primære problem som et problem danskerne og dansie motorcyklister imellem.

    I en årrække arbejdede jeg på at få knallert regler som i england sverige norge osv.
    Den primære hindring var faktisk at selv dem der ønskede det mest, fandt det formålsløst at arbejde for da de vurderede at det ikke stod til at ændre....
    Selvopfyldende profeti....
    Som hvis orangutangen havde gået ud i 2016 og sagt, det ser sku sort ud, jeg vinder nok ikke. Så var folk blevet hjemme og hillary havde været præsident på sit 6. År den dag i dag.

    Problemet er primært hos os.
    Vi er for dumme. Mange af os smiley
    Ingen nævnt ingen glemt.
    Jeg er også selv ude af stand til at gøre det der skal til. Self evidently


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #7   10. maj 2022 Så du synes det er barnligt.

    Vent lige et øjeblik mens jeg ringer til følelsespolitiet - så kan du få afløb for dine frustrationer over os som har en mening, og står ved den.

    Resten af dit indlæg giver ikke videre mening... smiley

    Det virker som om det er skrevet af en 12 årig.... smiley


  • #8   10. maj 2022 Flot.

    Her er dit mål








    Her ramte du

    Du skal nok få udrettet noget mindeværdigt med din forbilledlige adfærd...
    smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   11. maj 2022 Det er sagt af personen som for et øjeblik siden, mente at han selv var skyld i at ingenting blev ændret.

    Projicering. Ukonstruktivt.

    Den 12-årige fortsætter bare ud af samme tangent.

    Det gør du bare. På et tidspunkt skal du nok opdage at det ikke hjælper at skrige af folk du ikke kender, på internettet. smiley


  • #11   11. maj 2022 #10: der er nu enkelte, fornuftige og velformuleret, borgerforslag som er blevet til ændringer i loven.

  • #12   11. maj 2022 Hvis sådan et forslag nogensinde kom igennem, så håber jeg da at motorcyklisten får fulde skyld skulle en bil overse vedkommende. 40 km/t går faktisk pænt stærkt når trafikken holder stille.

  • #13   11. maj 2022 40 kmt går stærkt hvis trafikken holder stille.

    80 kmt er for hurtigt hvis der er jord på landevejen.

    Skal vi sætte fartgrænsen til 30 kmt på motorvejen fordi der af og til er vejarbejde?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #14   11. maj 2022 #13 - Nej vi skal formulere borgerforslag på en voksen og moden facon - og ikke mindst skal man være fuldstændigt realistisk omkring de forskellige fartgrænser, man definerer i et lanesplitting scenarie.

    Hvorfor stiller du så tåbeligt et spørgsmål, når det slet ikke er det tråden handler om?

    Hold dig til emnet, i stedet for bare at skyde på den næste person, hvis udtalelser du kan blive forarget over. Det der er barnligt.


  • #15   11. maj 2022 Med dette forslag ønsker jeg at få det gjort lovligt for motorcyklister at kører mellem kørebanerne i trafik, når det er under 40 km/t.

    Andet står der ikke om det færdsels tekniske.

    Det er ikke umodent.
    Det er til gengæld ukonkret.

    Jeg antager Ronnie havde tænkt at lovteknikaliteterne kan konkretiseres længe inden fremsættelse og 1. Behandling.

    Jeg stiller det tåbelige spørgsmål, i håb om useriøsiteterne kan ende der.

    40 kmt ér for hurtigt når biler holder stille men foreslaget skriver ikke at det skal være lovligt

    Lavt at rakke ned på personen der har stillet et foreslag vi ikke synes er godt nok, uden at bidrage med noget som helst konstruktivt.

    Lad mig gætte, er du typen hvis første indskydelse når du ser et får fanget i et elektrisk hegn, er at hive telefonen frem og filme det....
    Eller skal vi stoppe den der og i stedet prøve at opføre os anstændigt


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #16   11. maj 2022 #15 - Mht fåret, så henviser jeg til de første 3 linjer i dit EGET indlæg #8..... smiley
    jeg kan kun gætte på hvor den ide kommer fra, kva din projicering højere oppe. Det siger en del om dig, at du tror andre opfører sig sådan.

    Og lad mig da LIGE træde til side, så alle dine konstruktive ideer står mere tydeligt frem her i tråden...... Nååååååå nej du havde ikke en eneste, men kritiserer bare hvad andre skriver ENDNU en gang?!?

    Jamen så er der jo intet nyt under solen der...

    Læs venligst #14 igen. Det er første skridt. Det er mere konstruktivt end dine samlede bidrag. smiley

    Og godt nok kører MC'er i visse tilfælde langt på literen, men de udleder en del mere CO2 end moderne biler - specielt i DK hvor den gennemsnitlige MC's alder er ret høj. Og de transporterer kun EN person ad gangen, og halvdelen af året kører de fleste af dem slet ikke.
    Der er slet ikke nok salgsargumenter for ideen, i det forslag.

    Ja jeg synes også du skal stoppe med at kommentere, hvis du kun evner at kritisere andres kommentarer.


  • #17   12. maj 2022 Dit indlæg #14 er meget konstruktivt ja.
    Vær realitsikte mht fartgrænserne. Godt foreslag!
    Ja det er mere end mit samlede bidrag.

    Jeg påstår ikke motorcykler udleder mindre co2.
    At du slutter dertil... amen.

    Jaja, jeg ved godt du ikke er vor frelser, og ej heller bliver det.
    Fred være med det.

    Forhåbentlig er det tydeligt for andre der læser med, hvad der skal til for at ændre noget i dk.
    Man skal lukke munden på haderne med forebyggende arbejde. Ellers bliver debatten overdøvet af skringre utilfredse bedre mennesker


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #18   13. maj 2022 Dit indlæg #14 er meget konstruktivt ja.
    Vær realitsikte mht fartgrænserne. Godt foreslag!
    Ja det er mere end mit samlede bidrag.


    Det hedder "realistiske" og "forslag" - og ja det var mere end du havde kommet med. ENDNU en gang kritiserer du noget som andre skriver, i stedet for at komme med noget selv.

    Jeg påstår ikke motorcykler udleder mindre co2.
    At du slutter dertil... amen.


    Hvor skriver jeg du har foreslået det?
    Det gør borgerforslaget............. Det står der i teksten...... Som du tydeligvis ikke har brugt tid på at læse....... smiley

    Jaja, jeg ved godt du ikke er vor frelser, og ej heller bliver det.
    Fred være med det.


    Hvor har jeg skrevet jeg er det?
    Igen projicerer du.

    Forhåbentlig er det tydeligt for andre der læser med, hvad der skal til for at ændre noget i dk.

    Ja - de fleste kan sikkert godt gennemskue, at det kræver noget tankevirksomhed at stille et borgerforslag, før folk tager det alvorligt. I det her tilfælde var stilleren alt for kvik på aftrækkeren. Det kan man sagtens gøre bedre.

    Man skal lukke munden på haderne med forebyggende arbejde. Ellers bliver debatten overdøvet af skringre utilfredse bedre mennesker

    "skingre utilfredse bedre mennesker" - som dig..... Spøjst du ikke selv kan se det. smiley


  • Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 33
    #19   13. maj 2022 Nu ser de på at nedsætte hastighedsgrænsen til 100 på motorvej, for at spare x,x parts pr million på CO2-udledningen i Danmark.
    Hvad med at tillade lane split for elektriske motorcykler med under 10kW nominel effekt?


  • #20   13. maj 2022 Keder i jer ? smiley

Kommentér på:
Borgerforslag om "lane split" fik ikke støtte

Annonce