955 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Jacob B
Jacob B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Første cykel Første cykel

Hej drenge og piger smiley
Har det sidste stykke tid gået og overvejet at anskaffe mig en motorcykel. Men ved ikke hvad jeg skal vælge!

Nogen der kan anbefale en god begyndercykel. Har slet ikke forstand på mekanik (endnu) smiley Så er ligeglad med om det er ducatti, kawa eller hvad det nu måtte være. Har kigget lidt på en Honda CBR600RR, men ved ikke om det er fornuftigt. Ville gerne have en med noget skub i, men det skal heller ikke for voldsomt, da det jo som sagt er den første cykel og ikke er ude på at slå mig selv ihjel!!!

Som nævnt er jeg meget ny i faget. Så sig til hvis jeg er helt gal på den. Men er der noget med et "stort" og "lille" kørekort. I så fald, hvordan fungerer det?

Håber der er nogen som vil hjælpe!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første cykel
  • #1   19. apr 2008 Jeg har lige købt en Honda CMX 450 Rebel i dag som min begynder MC, kg det er til det lille kørekort.. men får den så lige droslet ned til de 34 heste som en "lille" mc max må have

• #2   19. apr 2008 hvis du ikke har kørekort til mc så kan du sagtens tage den til stor maskine... og så er der jo fritvalg på alle hyller....

• #3   19. apr 2008 suzuki gs500e er en utrolig fin cykel.. bare find en med fuld kåbe.. den er også rimlig kvik

• Jacob B
    Jacob B Tilmeldt:
    apr 2008

#4   19. apr 2008 Hehe... Fuld kåbe?? smiley Er jo som sagt helt blank mht motorcykler. Hvad betyder det?

• #5   19. apr 2008 For at vi bedre kan hjælpe ville følgende info være nyttigt:
    - Prisleje (har du 30.000 eller 300.000 at købe for)
    - Skal den være ny eller brugt
    - Hvad skal den bruges til (weekendture, kørsel til/fra arbejde, begge dele)

Lille motorcykel er til folk, der tager kørekort når de er under 21, og som får det opgraderet enten når de fylder 21 eller har kørt i 2 år.
    En lille motorcykel må højst have 34hk (en større Mc kan begrænses, og "låses op" igen når man må få en stor), samt motorkraften divideret med vægten må højst være 0.16 kW/kg

En CBR600RR er uden tvivl en fin cykel, men nogle vil mene den er lidt for vildt at starte på.. Jeg mener selv det mest kommer an på hvordan man kører. Dog skal du huske at når du er under 25 og køber noget med et R i navnet (og især 2), kommer du af med en del i forsikring..

• #6   19. apr 2008 En kåbe er det stykke "plastik", der sidder foran dig og dækker for vinden. En fuldkåbe er en, der dækker dine ben helt, groft sagt.

• #7   19. apr 2008 Suzuki gs500e med kåbe hedder gs500 F, en rigtig god og billig begyndercykel. smiley

• #8   19. apr 2008 Jeg kan anbefale at du lige sætter dig ind i de forskellige "typer" MC, hvis du ikke allerede har det på det rene. Der er Mczonen et godt sted.
    http://www.mczonen.dk/index.php?secID=130

• #9   19. apr 2008 jackob du kan se forskel mellem fuld kåbe på en gs 500 og uden ved at se forskel men min og lene c's der har skrevet et indlæg lidt længer oppe....

men ja jeg syntes da også at sådan en gs er en fin maskine.... smiley

og den er billige i drift

• #10   25. apr 2008 Altså jeg kan skrive under på at en Honda rebel 450 ccm er en god begyndercykel. Jeg har i hvert fald været utroligt glad for mit valg. Har en med fremflyttersæt som passer til min højde på 180 cm.

Men jeg må dog sige at man skal se sig godt for når man køber. For den er 20 år gammel når der er tale om en 450 ccm. Men delene er let tilgængelige. Motoren er brugt igennem ufatteligt mange år på flere modeller fra honda så du får stor pålidelighed. Hvis det er en lille cruiser du kigger efter med et fedt udseende og en god accelleration kontra vægt så er det et godt bud. Og taber du den på vejen så samler du den let op igen også hvis du er en splejs som jeg selv er. Jeg har nørde arme men har ikke tabt min endnu selvom jeg har haft nogle uheldige hændelser med close calls. Cyklen er meget lav og nem at rette op igen. Sæt en fod på jorden og så var den reddet.

Fik kortet juni sidste år. Regner med at køre minumum denne sæson før jeg overvejer at rykke op på en honda vt600 eller vt750.

Mange vil aldrig skille sig af med en rebel når først de har kørt den. Den er sjov og let kørt. Og superbillig.

Jeg er 29 år og giver 1500 i forsikring ved fair. Den kører op til 25 km. pr. liter benzin. Den kostede mig 35000 i anskaffelse og havde kørt 5000 miles.

Forvent dog lidt vedligehold. Køb den ved forhandler hvis du kan finde en. Så har du en vis garanti for fejl.

• #11   25. apr 2008 Thomas J.
    Nej jeg havde vist ikke lige set at manden havde kigget på en CBR 600 hvilket også er en rigtig fed cykel. Jeg prøvede sådan en og så var jeg hooked på at køre mc.

Men du ved jo også at folk anbefaler for og imod at drosle 600 ccm maskiner kontra at købe en 250 ccm ikke droslet.

Mange ville anbefale en kawasaki Nija 250 som en god starter cykel hvad jeg hører andre steder i forum.

Der er også latterlige priser på at få forsikret en CBR600

Suzuki GS er en fin begynder men jeg har læst mange steder herinde at den holder maks 1-2 sæsoner og så vil man rykke op.

Men igen. Det er bedst at ligge sig fast på en bestemt type mc og så gå efter den man nu synes ser bedst ud og passer til ens behov.

Du vil nok have svært ved at overbevise ejere af en rebel 450 om at det er noget skrammel. Om den er klam er så en smagssag.

• Jacob B
    Jacob B Tilmeldt:
    apr 2008

#12   25. apr 2008 Havde tænkt på en cykel mellem 100.000 og 150.000. Den må godt være brugt, men den skal ikke have kørt meget over 15.000km. Skal mest bruge den til kørsel til og fra arbejde, men også nogle ture en gang i mellem!

Men som sagt skal det også være en sjov cykel med lidt skub i...

Har kigget lidt rundt, og balancerer meget mellem honda cbr600rr og yamaha YZF-R1. Nogle med gode erfaringer??

Kommentér på:
Første cykel

Annonce