1.031 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
650 vs 1100 650 vs 1100
Håber nogen kan hjælpe herinde, kigger og kigger på cykler hele tiden, er der meget forskel på en 650xvs vs en 1100xvs?
Bliver man træt af en 650 og de 40 hk frem for en 1100, ? Og er den meget langsom i forhold til ?
0 synes godt om
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Jeg ville ikke eje en xvs uanset str. Andre vil ikke leve uden
Skulle du få købt den forkerte, så må du bare købe en ny
jul 2023
Følger: 1 Følgere: 32 Emner: 6 Svar: 3
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
Jeg KAN ALDRIG blive gammel og kedelig nok til at køre på den slags. Ingen køredynamik, ingen spænding, ingen sug i maven når man giver gas og den tager sving som et rækkehus fyldt med mudder, og man sidder helt håbløst på den.
Men! Vi er ikke allesammen ens, så der skal være MC'er til alle slags mennesker.
Jeg tror heller ikke det vil gøre den store forskel om den har 40 eller mere hk. Den er lavet til at cruise i adstadigt tempo. Det kan man gøre med 20hk...
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.844
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
Køb 1100
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.036
Der er mange dommere over hvad er godt nok.
Men der er kun 1 der ved med sikkerhed hvad du vil synes. Og det er dig efter at have prøvet lidt af hvert
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 18 Annoncer: 1 Emner: 4 Svar: 711
40 HK er lige lidt nok til motorvej over længere stræk.
Til gengæld kan en stor cykel også være klodset i dagligdagen, især hvis man bor i byen.
Jeg har kørt Kawa ZRX 1200 S og gik fra den til en LS 650 (én cylinder med 31 Hk).
Og jeg hyggede mig med begge cykler - havde faktisk LS'eren i 8-10 år.
Men i den periode hvor jeg havde cyklerne passede de til behovet i den periode.
Nu er jeg flyttet på lander og har en R 1150 R, da der er 45km på arbejde.
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 18 Annoncer: 1 Emner: 4 Svar: 711
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Men der findes mange andre muligheder, hvis du kan lide stilen men det også skal være sjovt at køre.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Konstante problemer med med starterkoblinger du aldrig får løst (som nedstammer fra Virago 750 fra 80'erne (yamaha bevist viderefører med fejlbehæftet design).
Elnettet er også i ringe kvalitet med problemer på starter relæ og andet pis.
Dernæst en sindsyg kardan konstruktion hvor skidt bliver ledt ind igennem pakningen som ikke er tæt mod kardan akslen og samler skidt i kardan klumpen...
Bagsvinger konstruktionen er også ret ringe, da den sitrer når motoren arbejder. Det giver en irriterende summen i fødderne.
Jeg vil ikke gå efter yamaha'en 650 eller 1100. Køb en Honda Shadow 600/750 (med PGM-FI)/ 1100 istedet for, du finder ud af at Honda er yamaha overlegen på kvalitet og pålidelighed. Det dit valg, men Honda'en kører meget bedre og Honda motoren er state of art, til sammenligning med end yamahaen.
(Se priserne dengang, det forklarer også hvorfor en Shadow 1100 kostede 200.000 og en xvs 140.000 ca.)
650 vs 1100