Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  650 vs 1100
  • #1   24. jul 2023 Det kommer an på chaufføren….
    Jeg ville ikke eje en xvs uanset str. Andre vil ikke leve uden smiley

Skulle du få købt den forkerte, så må du bare købe en ny smiley

• #2   24. jul 2023 Hvorfor ikke Brian ?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
    #3   24. jul 2023 Jeg tror Brian deler min mening om den slags cykler. smiley

Jeg KAN ALDRIG blive gammel og kedelig nok til at køre på den slags. Ingen køredynamik, ingen spænding, ingen sug i maven når man giver gas og den tager sving som et rækkehus fyldt med mudder, og man sidder helt håbløst på den.

Men! Vi er ikke allesammen ens, så der skal være MC'er til alle slags mennesker.

Jeg tror heller ikke det vil gøre den store forskel om den har 40 eller mere hk. Den er lavet til at cruise i adstadigt tempo. Det kan man gøre med 20hk...

• #4   24. jul 2023 Jeg melder mig under fanerne, det er heller ikke for mig, men for at svare på dit spørgsmål, så synes jeg personligt at det der passer en cruiser bedst er, en stor momentstærk motor. Men det siger mig heller intet at køre på sådan en cykel smiley

• #5   25. jul 2023 Større er altid bedre ...
    Køb 1100

• #6   25. jul 2023 Vil anbefale at få lusket dig til nogen prøveture.

Der er mange dommere over hvad er godt nok.
    Men der er kun 1 der ved med sikkerhed hvad du vil synes. Og det er dig efter at have prøvet lidt af hvert

• #7   25. jul 2023 Hvis du planlægger at skulle køre lange ture på tværs af landet eller sydpå ville jeg tage den store. Hvis du skal køre lidt på arbejde og ned og hente en is, og imponere kæresten lidt ville jeg tage den lille.
    40 HK er lige lidt nok til motorvej over længere stræk.
    Til gengæld kan en stor cykel også være klodset i dagligdagen, især hvis man bor i byen.
    Jeg har kørt Kawa ZRX 1200 S og gik fra den til en LS 650 (én cylinder med 31 Hk).
    Og jeg hyggede mig med begge cykler - havde faktisk LS'eren i 8-10 år.
    Men i den periode hvor jeg havde cyklerne passede de til behovet i den periode.
    Nu er jeg flyttet på lander og har en R 1150 R, da der er 45km på arbejde.

• #8   25. jul 2023 ...det skal dog siges at jeg flere gange kørte til min hytte i Sverige på LS'eren og hvis man holder nålen på 100 - 110 gik det fint nok.....

• #9   25. jul 2023 Skal du køre sammen med andre eller med passager, så vælg 1100. 650’eren er fin til hyggertyre, men den er også meget sløv. Selv en XV535 er friskere.
    Men der findes mange andre muligheder, hvis du kan lide stilen men det også skal være sjovt at køre.

• #10   8. aug 2023 XVS 1100 har mange sygdomme (jeg har selv haft en og kom hurtigt af med den igen)

Konstante problemer med med starterkoblinger du aldrig får løst (som nedstammer fra Virago 750 fra 80'erne (yamaha bevist viderefører med fejlbehæftet design).
    Elnettet er også i ringe kvalitet med problemer på starter relæ og andet pis.

Dernæst en sindsyg kardan konstruktion hvor skidt bliver ledt ind igennem pakningen som ikke er tæt mod kardan akslen og samler skidt i kardan klumpen...

Bagsvinger konstruktionen er også ret ringe, da den sitrer når motoren arbejder. Det giver en irriterende summen i fødderne.

Jeg vil ikke gå efter yamaha'en 650 eller 1100. Køb en Honda Shadow 600/750 (med PGM-FI)/ 1100 istedet for, du finder ud af at Honda er yamaha overlegen på kvalitet og pålidelighed. Det dit valg, men Honda'en kører meget bedre og Honda motoren er state of art, til sammenligning med end yamahaen.

(Se priserne dengang, det forklarer også hvorfor en Shadow 1100 kostede 200.000 og en xvs 140.000 ca.)

Kommentér på:
650 vs 1100

Annonce