{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

Jonathan M
Jonathan M
Tilmeldt:
17. aug 2023
Emner: 1

Kan man springe A1 kørekort over? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er snart 22 år og vil gerne have et kørekort. Jeg har forsøgt at finde ud af, om jeg kan tage et A2-kørekort direkte, eller om jeg skal tage A1 først og derefter tage en prøve. Jeg kan ikke finde meget information om det online, så jeg håber, I kan hjælpe.

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man springe A1 kørekort over?
  • #1   17. aug 2023 Der står intet om at du skal ha A1 først, men havde du A1 skal du ha en "opgradering" på en køreskole.


  • #2   17. aug 2023 Kan du godt med den alder du har.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #3   17. aug 2023 Hvorfor kontakter du ikke et par køreskoler?

    De er lige inde i din telefon, og de bider ikke.


  • #4   18. aug 2023 Det kan du

  • #5   18. aug 2023 Det kan du sagtens.
    Uddrag fra kørekortbekendtgørelsen, det du skal lægge mærke til fordi det er det, som har relevans for dig, er det lige efter 2)
    Så undervisning, teoriprøve og køreprøve, så må du køre en A2 cykel

    § 23. Kørekort til kategori A2 kan udstedes til en person, der er fyldt 20 år, jf. dog stk. 2 og 3, og
    1) har mindst 2 års erfaring som fører af lille motorcykel på baggrund af et kørekort til kategori A1 og
    herefter har bestået en praktisk prøve på en motorcykel, kategori A2, jf. bilag 5, eller
    2) uden tidligere at have erhvervet kørekort til kategori A1, har gennemført køreundervisning og bestået
    en køreprøve til kategori A2 på en motorcykel, kategori A2, jf. bilag 5.
    Stk. 2. Kørekort til kategori A2 kan udstedes til en person, der er fyldt 18 år, og har gennemført
    køreundervisning og bestået en køreprøve til kategori A2 på en motorcykel, kategori A2, jf. bilag 5,
    når vedkommende er ansat, værnepligtig eller frivillig i forsvaret, hjemmeværnet eller det statslige
    BEK nr 1843 af 22/09/2021 6
    redningsberedskab. Indtil den pågældende fylder 20 år, giver kørekortet alene ret til at føre køretøjer i
    tjenesten.
    Stk. 3. Kørekort til kategori A2 kan udstedes til en person, der er fyldt 18 år, og har gennemført
    køreundervisning og bestået en køreprøve til kategori A2 på en motorcykel, kategori A2, jf. bilag 5, når
    den pågældende er mekaniker eller lignende, eller kørekortet er til brug for en uddannelse som mekaniker
    eller lignende. Indtil den pågældende fylder 20 år, giver kørekortet alene ret til at føre køretøjer, der
    afprøves i forbindelse med reparation eller vedligeholdelse


  • #6   20. aug 2023 # 5: Det er sådanne svar vi har brug for på Galleriet, noget som kommer rundt om alle detaljer, og alle kan lære noget af...

Kommentér på:
Kan man springe A1 kørekort over?

Annonce