453 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 1 Svar

Mindre choker problem Mindre choker problem

Min Honda CB500 fa 1998 starter fint med fuld choker, men så snart jeg efterhånden som den bliver varmere, justere den til mindre choker, hopper den op og ned i omdrejninger og motorgangen bliver ustabil.
Efter jeg har kørt ca 3-5min med fuld choker kommer den ofte meget højt op i omdrejninger(ca 3-4000 rpm.
) når jeg tager gassen af f.eks mod et lyskryds...

Håber det giver menning.
Min mekkaniker (augusta motor) sagde jeg skulle prøve at give den en ½ liter kaburator sprit på fuld tank.
Det har jeg prøvet to gange, uden det har hjulpet noget.

Nogen der har en ide om hvad det kan være ?
På forhånd tak !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mindre choker problem
  • #1   23. jul 2008 Det var da godt nok også længe du kører med choker.. Hvis jeg overhovedet bruger min, så er det kun lige til at få gang i den, og så bliver den slået fra med det samme igen..

Men til dit problem, så lyder det som om den får for mager blanding. Prøv i første omgang at splitte karburatorene ad og rens dem.. Sørg for at der er hul igennem alle dyserne og der ikke sidder snavs... Hvis det stadig ikke har hjulpet, så prøv at juster blandingsskruerne på karburatorene. Skrug dem først helt ind (uden at spænde dem), skrug så 2½ omgang ud. Er det ikke nok, så prøv med en ½ omgang mere... Tjek evt om karburatorene er røget ud af synkronisering...

Kommentér på:
Mindre choker problem

Annonce