581 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
volt på tændspolen volt på tændspolen
hey mer jer
i dette sommervejr ville det jo være dejligt at kunne køre på motorcyklen..
men nej...
den vil ikk starte specielt ikk med elstart.. volten på spolerne falder til imellem 6 og 8 når elstarteren køre... får den så nok strøm til at kunne smide en fornuftig gnist ?
hvis man løber den igang køre den underligt og lyder helt forkert...
har prøvet det med at pille et tændkabel af en af gangen når den løbet igang.. men den gnister på alle 4
0 synes godt om
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 130
sep 2006
men min far har lige skiftet alle tændrørshætter og tændkabler...
har skiftet olien til en dyr kvalitetsolie da jeg tænkte den anden evt blev for sej når den var kold.. men hjalp ikke...
nu har han dog lavet en fusker løsning som får den til at starte på elstarteren...
han har sat en stump ledning fra tændspolerne og direkte på batteriet og så starter den med elstarten... :?
så der må være en eller anden elektrisk fejl et sted... nogen som har en anelse om hvor den kan være ?
sep 2006
sep 2006
køre den oki i tomgang eller hvordan ?
Det med at den skyder kan skyldes dine tændkabler ellers tændrørerne..
men du kan tjekke kablerne ved at stikke en skruetrækker i kablet og lægge den på noget jern se om det knister...
hvis du nu kan løbe den igang kan du prøve at sprøjte vand på udstødningerne og se om alle 4 er ca lige varme.. for ellers fungere et tændrør ikke... men hvis du kan få den igang med elstarten så prøv uden tanken på at pil en tændrørshætte af af gangen og se om den ændre motorgang.. hvis den gør det virker alle tændrør.. hvis den ikke gør det ved et tændrør virker det nok ikke...
hvis den derimod køre oki i tomgang men ikke køre ordentligt når du vil køre på den så er det formentlig noget i kaburatoren.. prøv at pil luftfilteret af og se om de der åbner ved vakum (2 runde ting som bliver løftet op) bliver løftet op sammen... den fejl havde min og var nemt lavet
det med at min dog ikke ville starte har vi dog ikke lavte ved den der fusker løsning...
volt på tændspolen
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside