YAMAHA SZR 660

YAMAHA SZR 660

Medlemmer: 24
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
930 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

ove m
ove m
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25

Tøven i mellemgasområdet Tøven i mellemgasområdet

Hej SZR-kørere
Jeg har for nylig anskaffet en 98 årgang med 40000 km på bagen. Den var billig men skulle også istandsættes. Jeg har haft glæde af mange de forrige indlæg her, som måling af oliestand, værkstedsbog mm. Jeg har løst de fleste problemer men har et: Ved kørsel ved 80 km/h så kører den urent. Jeg har chekket kaburatorens instillinger (svømmer, gasspjæld justering). Egentlig vil jeg gerne vide om modellen generelt har et problem når den sekundære kaburator tager over.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Flytte haveaffald 833 kr.
  • Montere fatning 400 kr.
  • Komfur& kogepladen tilkobling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tøven i mellemgasområdet
  • #1   6. maj 2008 Må sige min køre fin ved alle hastigheder forudsagt jeg er i rigtig gear

• #2   8. maj 2008 Min kører også fint ved alle hastigheder - jeg mærker ikke noget til hvornår den anden karburator tager over.

Til gengæld er den ikke glad for at køre 50km/t, men det skyldes nu mere at den hastighed ligger lige mellem to gear, dvs. enten for høje eller for lave omdrejninger...

• #3   8. maj 2008 Har du set om slangen til vacum kabuen ikke slår et knæk eller sådan noget?

• #4   8. maj 2008 Hej Ove!

Drej håndtaget smiley

Hvis du kører i 5. gear ved 80 km/t, tændingsbanker den for sindssygt, og kan ikke trække overhovedet. Ved 80 skal den altså ligge i 4. gear, eller lavere.

Håber du kan bruge svaret!

Med venlig hilsen
    Michael

• ove m
    ove m Tilmeldt:
    feb 2008

#5   10. maj 2008 Jeg har nu løst problemet med den dårlige motoegang omkring 2500-3500 o/min. Det viste sig at Aaagesen har dysset den om da den fik original potte på. Man har købt et dynojet dysseset fra KN. den gode mekaniker har så skiftet nålen og dyssen i primærkakuratoren hvor de skulle haves skiftet i vakuum delen. Det betød at den har haft en helt forkert nål i. Den kan stadig rykke når den kører under 2500 o/min. i 5. gear og det er vist almindeligt.
    Jeg må sige at det er skuffende at dette kan ske hos er ellers dygtig forhandler.
    Jetkit og dynojetset er ellers et emne der kunne være interssant at få belyst. Tak til dem der ellers kom med gode råd.

• #6   11. maj 2008 Ove, ved du hvor meget det koster at få den omdysset? og får man noget synderligt ud af det?

• ove m
    ove m Tilmeldt:
    feb 2008

#7   13. maj 2008 Jeg må sige at udbyttet var meget begrænset for mit vedkommende, men Jan fra KN fortalte at det skulle give noget og specielt hvis du skifter luftfilter og har en udstødning med mere luft igennnem så skulle du ikke brænde ventilerne. Aagesen tog 2 timer for at skifte dysse samt nogle småting, dertil selve dyssesettet til er par hundrede.

• #8   13. maj 2008 Det mere om det "noget" kan mærkes smiley ellers gider jeg ikke bruge penge på det.. smiley

• ove m
    ove m Tilmeldt:
    feb 2008

#9   13. maj 2008 Jeg har ikke forsøgt at sætte nålen i vakuumdelen endnu, og dyssen skal bores op fra 165 til 180-185 (der følger to bor med). Tal eventuel med Jan fra KN, firmaet hedder DOT ingeneering tlf. 97492100. Nålen har vare nr. 81-1299.
    Når den kører fint som den skal er det muligt jeg skifter. Du kan godt overtage min nål med bor.
    PS Jeg har original potte og filter på.

• #10   13. maj 2008 Du sender bare en pm til den tid, så ser vi på det smiley

Kommentér på:
Tøven i mellemgasområdet

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce