{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

køre-teknik og sjov {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Der er tit snak om vi skal lave noget som gruppe her inde på forummet og jeg tror jeg har en god idé

Jeg er medlem af en gruppe på bil galleriet, som hedder RS-Driving som i bund og grund går ud på at blive en bedre og mere sikker bilist i hverdagen…
I denne sammenhæng tager man på køreteknisk anlæg og lære lidt omkring bremse/køre teknisk, og i det hele taget om at lære sit eget køretøj bedre af kende…
Jeg talte med en af instruktørerne sidst vi var der over, og vi snakkede lidt frem og tilbage om det måske var noget man også kunne lave for motorcyklister.

For at gøre en lang historie kort, så kommer jeg til sagen nu.
Jeg godt kunne tænke mig at høre, om der eventuelt var stemning for sådan et kursus her næste forår, for motorcykler?

Altså et køre teknisk kursus på en lukket bane (i Fredericia), hvor vi lære lidt om sving og bremse teknik, (og måske lidt ræs hvis det kan lade sig gøre) på egen motorcykel, det bliver ca. 150 kr. per mand, men alle de detaljer ved vi ikke, før jeg ved et ca. tal på, hvor mange der intereseret.
Jeg ville meget gerne høre fra jer alle sammen som gerne vil med, fordi jeg skal komme med et svar til instruktøren om 14 dages tid, så prøver vi at finde ud af noget der fra.

Så hvis der er nogen af jer der er interesseret, må i gerne give mig besked, så skal jeg nok gøre hvad jeg kan for at få et kursus op og stå


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køre-teknik og sjov
  • #1   5. aug 2008 Hvis det er det prisleje vi snakker om, bliver det ssgu svært at sige nej.

    Men i og med at, det er ens gadecykel man deltager på, er der vel et par ting der skal være på plads, førend man kan være sikker på ens forsikring dækker.
    -Alle deltagere skal køre på indregistrerede motorcykler.
    -Hvad skal der til for at køreteknisk kursus bliver godkendt af de forskellige forsikringsselskaber? Skal det være arrangeret af FDM eller lignende.

    Hvis dette falder på plads er jeg helt sikkert klar.


  • #2   6. aug 2008 det er en lukket bane så selvfølgelig behøves ens motorcykel ikke være registrert smiley men hvis vi kan undgå for mange ikke registrerde mc'er ser vi gerne det...
    hvad forsikring angår tager man selv ansvar for egne handlinger dvs. KTA ikke dækker... så "hvis" i vælter på jeres bikes står det på egen regning.(men hvis i har en kasko er der jo heller ikke noget at være nærvøs for)

    kursuset er ikke noget der kan give jer lavere forsikring elller noget i den dur, men det kan gøre jer til bedre køre og der ved bedre i trafikken.
    Det er det hele idéen med dette kursus er at vi ikke kommer galt afsted ude i den rigtige trafik, kursuset er for vores egen skyld og da vi lavede det med biler han man tydeligt kunne se en foreskel folk køre med sikkert og er mere OBS på alt i trafiken.

    og ja i skal da bare tage vennerne med det bliver en dag for alle mc'er ikke kun ZXR smiley jeg skal bare have et ca antal så hvis i ved i gerne vil så skriv


Kommentér på:
køre-teknik og sjov

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce