{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nye regler ang scootere :)
  • #1   19. jan 2009 Hvordan kan de det når resten af EU landene kører uden plomberinger og nogen af dem 125 ccm? Utroligt at de strammer den hver gang.. Godt man ikke kører scooter mere..

  • #2   19. jan 2009 5 km/t mindre på lovlige maskiner ændrer jo ikke på alle de voldtunede maskiner der kører rundt som død og helvede uden lys og hjelm... Dem har vi mange af her på langeland, og har da personligt været ved at blive torpederet af sådan en flere gange... Hårdere straf for dem der kører ulovligt på dem ville være kanon..

  • #3   19. jan 2009 Jamen det er så også i orden.
    Men lad for pokker da de almindelige "Knallert 45" køre det de er bygget til fra fabrikken. 70-80 km/t. Så de reelt kan benyttes i trafikken. Jeg synes sgu det er livsfarligt at køre på landevejen med kun 45 km/t i morgentrafikken.

    Jeg personligt har skiftet 45'ren ud med en alm 30 og så ændret den til en 45. Ene og alene af den grund at det koster både klip og stor bøde i dag at blive snuppet på 45 hvis den kører for hurtigt, men du nøjes med en lille bøde på 500 på knallerten.

    Men det rigtige er jo nok at købe en mc'nr 2 til at transportere sig frem og tilbage på om vinteren i stedet for.


  • #4   19. jan 2009 Mere politi... Hvad kan man bruge en langsom knallert til? Det er de tunede og hensynsløse der trækker statistikken op. Det har Brian M ikke forstået.. Stiger bøden, vil flere holde sig til 30 km/t.

    Latterligt den skal ned på 25 nu.. Godt min gamle runner render 45 på speedometeret lovligt smiley


  • #5   19. jan 2009 Nederen at de sænker den lovlig fart på en 30 km/t knallert. Så er det godt at jeg ikke kører knallert og rykkede over til mc:D

    solgte min sidste scooter 30 peugeot speedfight 2 heldigvis i tide inden det skete. hehe:D godt at være i forkøbet.

    men det bedste for dem som har en 2 hjuler nr 2. vil det være at købe en til mc en lille 125 i stedet for en knallert nu hvor de sænker det.

    det vil stadig ikke ændre på at folk tuner dem og køre som død i helvede da mange mener at det går for langsomt.


  • #6   19. jan 2009 Hmmm... Jeg kom lige til at se på alderen på dem som har postet på denne debat her og tænkte så lige:

    Hvor mange af jer herinde kørte også rundt på borede Yamaha 4Gears, Kreidler, og Puch Monzaer i tidernes morgen.

    De rendte sgu da også allesammen 80-100 km/t og den gang kørte alle på knallert som 15 årige. Jeg gjorde det i hvert fald.

    Eller tager jeg fejl.??????

    Men som man bliver ældre så ændres ens synspunkter jo åbenbart.


  • #7   19. jan 2009 mange af os herinde har vidst kørt ulovligt på knallert er jeg bange for, tror problemet i dag er de små hjul de kører rundt med på scooterne ikke rigtigt kan være med til den fart mht bremser osv.. fair nok hvis folk kører pattestive rundt at give dem en ordentlig bøde men kører de fornuftigt på en scooter der er 110% i orden med 60 km/t det kan jeg sgu ikke få ondt i røven af.. det er sgu da til grin med 25 km/t godt nok, det er jo lige ved man kan løbe så stærkt, de burde nok overveje at gå ned i 30 ccm hvis ikke det må køre hurtigere alligevel..

  • #8   19. jan 2009 Martin >> Ahh, har både haft en monza og en scooter og vil sige jeg så meget hellere ville køre på scooteren.. Bremserne var meget bedre end på puchen..

  • #9   19. jan 2009 det er fandme til grin.
    giv nu de 16 årige ret til at køre 125 ccm. og sæt dem ind i færdsels reglerne for biler i stedet. og stram de kørekort op, når de skal igang, og så kan de samtidig smide de knallert 45 a h til .


  • #11   19. jan 2009 Jens E

    Jeg fik sgu skrevet en klausul ind i knægtens maxi police hvor der stod at de dækkede selvom den kørte over 40. En gammel tilkørt maxi, der aldrig havde været skildt ad...

    Men du har ret...


  • #12   19. jan 2009 Jeg synes det er noget pjat. Lad dem køre 50-60, så tror jeg ikke vi ser så mange vilde tun på gaden...

  • #13   19. jan 2009 Jeg synes det med at faten skal sættes ned er noget ævl.
    Men tilgængæld synes jeg at forslaget om at det skal koste udsættelse af kørekortet i 2 år at køre hensynsløst, over for rødt, stikke af fra politiet osv er en rigtig, rigtig god idé!


  • #15   19. jan 2009 Hvordan er situationen egentlig i sverige??? Antal dræbte kontra herhjemme. I sverige må man, så vidt jeg er orienteret køre på 125cm fra man er 16 år. Den danske stat plejer at sammenligne sig med storebror på andre områder. hvorfor så ikke på dette område. Sidst har vi jo fået svenske stærekasser.

  • stephan s
    stephan s Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #16   19. jan 2009 da jeg tog knallert kørekort sagde vores lære bare at vi skulle køre hurtiger når vi lå på 30. den ene af dem kunne komme op og runde de 60.

    Men hvis de ikke engang kan over holde hastigheden nu hvordan *** vil de så have de skal det nu. er glad for fart og har selv haft en speedfight 1 45 der gik 80 men er aldrig kørt uden hjelm og aldrig kørt meget hurtigt når der var andre på vejen.


  • #17   19. jan 2009 Har sku da selv haft en Yamaha 4gear som var voldtunet og kunne rende et godt stykke over de 100 km/t, og utallige puch maxi´er og sågar en vespa caio(sådan en er jeg ved at genopbygge lige pt) som kunne rende 70kmt+. Købt også en scooter som jeg også voldtunede. den kunne rende speedometeret ud. smiley tror den rendte ca 110 km/t



Kommentér på:
nye regler ang scootere :)

Annonce