10.210 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Kenneth H
Kenneth H
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066

Kassel bakker Kassel bakker

Har planer om at trille en tur til syd Frankrig i sommer, de der famøse bakker ved Kassel, ligger de før eller efter byen?

Har ikke rigtig bemærket det, de få gange jeg har været den vej over på MC, men denne gang er det med bil og CV.

Overvejer at lave et transitstop efter bakkerne, så rart nok at vide hvor de lå, så man kunne finde en campingplads i nabolaget. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kassel bakker
  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #1   1. feb 2012 Du sætter bare kursen imod Kassel og tager Ausfart ved "centrum" - vælg T.H. ved hovedvej 49. Efter 500m finder du Fulda-Camp Kassel - Giesenallee 7, 34121 Kassel. En fin plads med gode forhold. Nemt at køre til/fra Autobahn.

Mere info her: www.fulda-camp.de

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #2   1. feb 2012 Ahhh... måske ikke lige 500m som min hukommelse sagde (det går jo så hurtigt på MC) - måske nærmere 3km efter du er drejet TH. ved 49. smiley

Men... der er både plads til telt og campingvogne... forøvrigt er Kassel by faktisk et besøg værd.....

• #3   1. feb 2012 Bakkerne starter lige efter gotingen som ligger små 50 km før og bakkerne stopper ca 40 efter kassel

• #4   1. feb 2012 Jeg har siddet på bagsædet i en Caravelle hele vejen til Østrig. Kan huske at da vi passerede Kassel bakkerne, føltes det som om vi kørte nedaf selvom det gik opaf! Andre der har oplevet det og evt kan fortælle hvorfor det føltes sådan??? Og har nogen af jer evt oplevet det samme på mc? Kunne forestille mig det ville være helveds ubehageligt. Men måske det bare var fordi jeg var placeret bag i en 10 pers "bus" med skrigene spædbørn og uden mulighed for at åbne vinduer selvom man lige havde glemt at se om klimaanlægget virkede smiley Blev sq helt svimmel der i Kassel bakkerne!

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#5   1. feb 2012 smart, man kan på earth indtaste sin rute og så vælge ar se den i elevationsprofil
    Ser ret drastisk ud de 300 km gennem kassel smiley

• #6   1. feb 2012 Jeg æææælsker at køre i Kassel ;o) Se, det er rigtig ferie.. Hochalpenstrasse ved Grossglockner er også super...

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#7   1. feb 2012 Knap så sjovt med 1½ tons CV på krogen som på MC, tror jeg

• #8   1. feb 2012 Jeg gjorde det med en Campingvogn i sommers. Satte farpiloten på 90 km/t og det gik sg fint...

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#9   1. feb 2012 Frygter det nu heller ikke.
    Bare rart at komme på den anden side, så man ikke skal starte dagen op med det.

• #10   2. feb 2012 Den eneste del af 7'eren som er bare lidt underholdende på mc...

• #13   2. feb 2012 Hvis jeg var dig ville jeg hellere køre over luxemburg med campingvogn den er lidt længere men der ikke så meget trafik i frankrig som i tyskland.

• #14   2. feb 2012 Enig med jabbakot !!! Grossglocker er fucking fedt!

• #15   2. feb 2012 Ellers vil jeg kraftigt anbefale den gamle vej over St. Bernhard. Det blev fikset sidste år med ny asfalt over det hele, lige til at gå til.

Har man mod på det helt vilde så kig her:

http://artsonearth.com/2008/08/40-most-dangerous-roads-in-world.html

Is i maven og en god off-roader, så går det nok.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#16   2. feb 2012 Ronnie V

I Frankrig skal man betale for at bruge deres motorvej, modsat Tyskland
    Ved dog ikke hvad det koster med bil og campingvogn.
    Har kun betalt for MC smiley

Kommentér på:
Kassel bakker

Annonce