1.321 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Nogle der kan svejse i alu i nærheden af Roskilde Nogle der kan svejse i alu i nærheden af Roskilde

Hey..

Skal ha svejst et alu beslag til min mc. Det er lavet at støbe aluminium.

Så mangler en der kan svejse det for mig, gerne i nærheden af Roskilde

Ved godt der er masser af smede i området men vil hellere selv "være med" da det er en lidt speciel opgave

Nogle der kan??

Takker

/Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.
  • Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Fejlkode E9 på Siemens opvaskemaskine 1.500 kr.
  • klippe hæk og nogle buske 1.150 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogle der kan svejse i alu i nærheden af Roskilde
  • #1   24. feb 2012 Nogle slags støbt alu ( bla silumin) er så fuld af urenheder at man ikke kan svejse i det. Det krakelere og smelter helt væk hvis man prøver.

Det kan være en god ide at høre forhandleren hvad deres erfaring er inden man ødelægger en dyr stump.desuden så er meget støbt alu lakeret med klar lak. Dette skal blæses af før svejsning.

Bor ikke nær Roskilde desværre smiley

Held og lykke med projektet.

• #2   24. feb 2012 Ja har godt hørt at det ikke er det nemmeste at svejse i...

og mht til lak, så de den sandblæst så skulle ikke være et problem

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #3   24. feb 2012 Kan du tage et billede af det du skal have svejset eller måske forklare hvad det er...?

Hvis man kan svejse i det, så kan jeg.

Men hvis det er støbe alu, så skal du ikke regne med man kan.

• #4   24. feb 2012 Kan godt prøve at tage et billed i morgen.. kommer selv fra roskilde så det kan da være du kan kikke på det hvis du har tid er det nok nemmere..

Det er beslaget til bagcaliberen der skal svejses på. det er støbe alu med garenti.. mente da bare godt man kan svejse i det?

• #5   24. feb 2012 Det kan man ikke ;-(( man kan måske få det til at hænge sammen,men det vil knække når det bliver hårdt belastet.

Jeg turde ikke køre med det. Kan man ikke finde et billigt hos en ophugger ? Det er jo som regel fronten der er bøjet på skadede cykler ;-/

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #6   24. feb 2012 Hvis du er 100% sikker på det er støbegods, så gider jeg ikke engang prøve, for det kan man ikke.

Men som Brian siger, er det stort set aldrig den del der fejler noget fra ophuggede cykler, så det burde være til at få...

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 454
    #7   24. feb 2012 Hvis det er selve kaliberen der skal svejses i er projektet dømt til ikke at lykkedes uanset hvad materiale det er lavet af.
    Jeg er ret sikker på at det hele trækker sig så skævt at du aldrig får det tæt igen.

Iøvrigt synes jeg det er skræmmende at du overhovedet overvejer at svejse i så vital en del. Især når en ny brugt kan købes for 3-400kr på ebay.

• #8   24. feb 2012 Hehe nej det er ikke selve kaliberen der skal svejses på, lyder ikke som den bedste ide.. Jeg har et ganske udemærket virkende beslag jeg skal ha tilføjet lidt til. så der er hverken tale om reperation eller nødløsninger. Du har ret at det er en vital del man ikke skal fucke med, og det har jeg så sandelig heller ikke tænkt mig

Har i øvrigt fundet produktet Durafix og det skulle kunne klare hvad jeg har brug for

• #9   24. feb 2012 jeg har en komplet bagbremse liggende , hvad er den knækkede til ?

• #10   24. feb 2012 Jeg så durafix på forewer2wheels sidste år. Og må desværre sige at jeg ikke er imponeret.

Det viste sig dog også at det kun havde vedheftnings evne på nogle få støbte legeringer.

Må man spørge præcis hvad du skal have limet på dit beslag ?

Kommentér på:
Nogle der kan svejse i alu i nærheden af Roskilde

Annonce