4.599 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Øjenlaser operation, plus og minuser... Øjenlaser operation, plus og minuser...

Jeg har i nogle år drømt lidt om at kunne smide brillerne via sådan en behandling, og har nu hørt et radiospot, hvor godt syn reklamere med behandling til 12995kr

Men jer der har fået det lavet, hvordan har i oplevet det efterfølgende?

Det ville godt nok være fantastisk at slippe for de lorte briller inde under hjelmen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øjenlaser operation, plus og minuser...
  • #1   23. okt 2013 Konen var nærsynet og fik lavet det. Hun har ikke oplevet nogle komplikationer ved det, og er voldsomt glad ved det. Det var dog ikke den billigste af løsningerne hun valgte.
    De var også gennem godt syn. Det er Memira der udfører det.

• #2   23. okt 2013 Få det lavet et sted hvor de har noget erfaring, og hvor de laver mange hver dag, og hvor de har nye maskiner, altså ikke i DK

• #3   23. okt 2013 Du KAN opleve dårligere nattesyn og højere lysfølsomhed. Desuden bør du regne med læsebriller når du bliver 40-45 år.
    P.s Jeg skal have operationen lavet her i Malmö. Det bliver intralase lasik.

• #4   23. okt 2013 Læsebrillerne får jeg nok uanset, det ligger til samtlige familiemedlemmer på 45+

Det bliver i danmark, da alternativet ville være tyskland, så med mindre der er en dansk klinik dernede, kom det ikke til at ske.

• #5   23. okt 2013 Min kammerat fik det gjort for 2 år siden, han er godt tilfreds, men bruger stadig læsebriller han er +45 smiley og fik det ordnet hos en af de dyre klinikker...

• #6   23. okt 2013 Som jeg har oplevet det:

Perfekt syn, ingen bøvl om natten eller følsomhed overfor lys.

Operationen er ret nasty at opleve, da man jo kun er lokalbedøvet. Efter operationen svier det hele ret meget men efter et par dage mærker man det ikke. Øjnene bliver ret tørre, ved mig varede det næsten et halvt år hvor jeg dryppede med væske. Det var lidt træls at have dråber med hele tiden.

Super dejligt ikke at bøvle med brillerne mere, især når hjelmen skal af og på smiley

• #7   23. okt 2013 Har flere gange haft voldsom svejseøjne, så længe det ikke er lige så slemt som det, så går det smiley
    Hellere dråber i lommen, end briller i hovedet smiley

• #8   23. okt 2013 Jeg fik lavet det hos eyetravel i 2008, hvor vi rejste til Istanbul, og jeg mener klinikken hed noget med "World Eye Clinic."

Topprofessionelt, god service og dengang 1/3 af prisen i Dk/Se. Jeg kunne se fjernsyn efter 30 minutter og oplevede aldrig svien i øjnene, modsat nogle få andre fra gruppen. Jeg gik endda i byen med en kammerat om aftenen, uden nogen probs med øjnene.

I dag virker det bare, og rejsen er nærmest snart tjent ind på de 5 år der er gået. Har aldrig skullet bøvle med linser eller briller siden, så kan for mit vedkommende klart anbefale det!

I den anden ende af skalaen havde jeg en konstabel, som fik en fejloperation i DK og blev blind på det ene øje...

• #9   23. okt 2013 Har du overvejet kontaktlinser...?

• #10   23. okt 2013 Fik det lavet for 2 år siden og har været meget tilfreds.. ser dog kun omkring 110% nu, mens jeg så 160% med kontaktlinser.. fik jeg at vide af øjenlægen, dog ikke en forskelsom jeg bemærker i hverdagen.. men syntes jeg oplever mit nattesyn er blevet lidt dårligere efter operationen.. Men det er virkelig er dejlig fornemmelse, og jeg kan kun anbefale det.. Har tit tænkt på hvorfor jeg ikke fik det lavet noget før!
    Fik mit betalt af forsvaret/ det offentlige i forbindelse med mission..

• #11   23. okt 2013 Du skal gå efter det ny hvor de kun laver en lille åbning i øjet.

smile hedder den.

den er lidt dyre men også beder.

• Glenn W
    Glenn W Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 57
    #13   23. okt 2013 Jeg har også overvejet at få det lavet, men er lidt betænkelig ved det nedsatte nattesyn. Jeg ser i forvejen ret dårligt om natten, så spørgsmålet er om jeg bliver totalt blind og skal være hjemme i seng efter klokken 22 smiley

• #14   23. okt 2013 Jeg skal have lavet mine her men pga små ridser på den ene hornhinde, vil han vente lidt

http://www.globenogonklinik.se

• #15   24. okt 2013 Kontaktlinser er prøvet fra forskellige steder og mærker, og det fungerer slet ikke.

Men jeg synes generelt at der er en go stemning omkring det, og overraskende mange der har fået det lavet

Jeg takker i hvert fald for de foreløbige inputs smiley

• #17   24. okt 2013 Hvis du har meget bygningsfejl, kan dit nattesyn endda blive bedre bagefter da de kan tage en hel del af den forkerte krumning ud af dine øjne.

• #18   24. okt 2013 Vil sq også gerne have mine øjne poleret. Er nærsynet med -1.75 og jeg har prøvet linser og det fungerer bare slet ikke i mine øjne. Jeg ligner en der har tudet hele natten og svømmet i klorvand efter 15 minutters kamp om at få det lort i.

Synes også det tørrer øjnene ufatteligt meget ud.

Hvad koster sådan noget laser egentligt??

• #20   24. okt 2013 Thomas det lyder meget som den følelse jeg os har, og øjnene bliver trætte osv. Og så har vi selv, og andre i familien brændeovn, så stikker det da helt af smiley

Det fåes fra 12995kr

• #21   24. okt 2013 At man kan finde få at gå efter et "slagtilbud" når det handler om ens krop og helbred er mig en gåde. Ville du også gå efter det billigste hvis du skulle betale for din egen kræft-behandling?

Faglitteraturen siger ret tydeligt, at der er en risiko forbundet med det, men at risikoen er lavere end den er ved at bruge linser (da disse kan føre til øjeninfektioner og andet der kan ødelægge synet). Jeg kender både læger der har fået det gjort, og læger der aldrig ville gøre det.

Tør du gå med linser bør du også turde dette, men betal da hvad det koster og få det lavet ordentligt. Modsat en MC er der altså ingen do-overs når det kommer til kroppen.

Fra en Bach.med.

• #22   24. okt 2013 så længe det er anerkendte firmaer, som udføre det, kan jeg ikke se et problem i det.
    Og det bliver vel ikke ringere bare fordi at de vælger at køre kampagne på skidtet.

Der er jo kommet et meget større marked, og dermed også mere konkurrence på prisen.

• #23   24. okt 2013 Jeg går også og "drømmer" om at få justeret øjnene..
    Jeg har haft lincer men det kan jeg ikke magte.. Så jeg smed det "lort" ud..
    Men fakta er, at den bygningsfejl jeg har er så gralt, at jeg snart må ta' mig sammen..
    (Jeg kan snart se om hjørner) smiley

Min søster fik ordnet sine øjne for ca. 2år siden.. Og hun er lykkelig over at hun nu kun skal bruge læsebriller en gang imellem..
    Hun kostede den gang ca.30klik på det..

Såå.. Det må snart være min tur.. Men jeg er sq lidt bange for, om det bliver være..
    Hvad er der af ricici??

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #25   24. okt 2013 Hej Johnny

Prøv engang at google Peter Brincker. Han virker I DEN GRAD som en dårlig læge med et dårligt ry.

Han har sågar fået kritik af Sundhedsvæsnets Disciplinærråd flere gange - han lyder altså temmelig afdanket!

• #26   24. okt 2013 Lægen, der skal operere mig, har nu udskudt min operation 3 gange pga små ridser på hornhinden kombineret med at jeg har tynde hornhinder..
    Det er dejligt ansvarligt, synes jeg smiley
    Jeg er i hvert fald helt tryg!

• #27   24. okt 2013 Jesper, han er jo uddannet øjenkirurg, bord i hovedstaden og koster mere end mange af de andre. Så han må være super dygtig.
    Jeg siger ikke at han er go eller dårlig, men blot at vi mennesker er nemme og manipulere med, i begge retninger.

• #28   24. okt 2013 Ironi og en masse andet lort kan forekomme smiley

Kommentér på:
Øjenlaser operation, plus og minuser...

Annonce