Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politiets multitool??
  • #1   14. dec 2013 Leatherman wave og victorinox, har jeg set betjente have... Men om de har dem udleveret ved jeg ikke.. Jeg har et victorinox swisstool udleveret på mit arbejde.

• #2   14. dec 2013 Det er en leatherman. Men ikke wave. Det er en skrabet model, med plast håndtag. Der står også politi på?

• #3   14. dec 2013 Så er det nok fordi det har været nogle grejfreaks jeg har haft med på skydbanen, for kan huske at vi den ene gang snakkede om at jeg har et LM Wave liggende hjemme i skuffen som jeg ikke kan bruge mere grundet den er enhåndsbetjent og låsbar, mens betjenten havde et mage til i sit bælte.

• #4   14. dec 2013 Kim, politiet og andre må også godt, så længe det er til et anderkendelsesværdig formål etc. Men var bare nysgerrig for går selv og overveje at købe en nyt, men det er fandme efterhånden en jungle derude hvis at man vil have et godt allrounder etc.

Havde en XTI titanium på et tidspunkt og det var da meget lækkert, men det var lidt over the top. Men vil da gerne have et hvor at jeg kan bruge bits til, om det så er standard, eller bits de selv sælger er ret lige meget.

Og at det så har de der "standard" ting

• #5   14. dec 2013 Leatherman Kick

• #6   14. dec 2013 Og kan også godt bruge bits?

• #7   14. dec 2013 Nix

• #8   14. dec 2013 Så skal du vist have en Wave

• #9   14. dec 2013 Må bare ind på leatherman og kigge og så finde den på ebay efterfølgende så at jeg kan få brændt nogle af mine penge af på min paypal

• #10   14. dec 2013 I skal lge være klar ove at en del af de her Leatherman's er ulovlige!!! Knivsbladet er for langt!

• #11   14. dec 2013 Knud, der findes modeller som sælges i DK og som alle er lovlige.

• #12   14. dec 2013 Kig dem nu lige efter. Jeg kan sagtens købe en ulivlig kniv nede hos den nærmeste sømhandler!!!! Knivloven her i Danmark betinges jo af både knivens mål og den angivelige og bevisbare anvendelse:-)

• #13   14. dec 2013 JEg blev engang stoppet af politiet, der fandt min leatherman i rygsækken. De var efter en anden, så var ligeglade. De fortalte at de ikke engang selv måtte gå med en?!?
    Det var lige der hvor loven var ny og de havde straffet en fisker og en håndværker for at have en kniv på sig.
    Et par år siden så den lov er vel blevet rettet ind til højre?!

• #14   14. dec 2013 Per F:

Loven er som sådan som den altid har været, Dvs afleverer Policen en til domstolene ryger man ind. Det der skete den gang var at politifolkene ikke mente at det var deres opgave at udvise konduite. Løber man i dag i en betjent, der har startet dagen med en overtisset sukkermad skal man nok ikke have en kniv, der overhovedet kan betvivles på sig.

• #15   14. dec 2013 @Danger Dane

I følge min arbejdsgiver må jeg ikke bruge mit Leatherman Wave på mit arbejde, da det ikke er udleveret af dem, og er ulovligt civilt. Men tilgengæld her jeg fået et nyt Victorinox Swisstool af min dem så jeg er dækket ind der..

Vedr. formålet med at gå med kniv, så er det jo et fortolknings spørgsmål med masser af gråzoner. Jeg må måske godt bruge min leatherman på en fiske tur eller en tur i skoven..Men hvis jeg så vil ind og handle på turen hjem mod min bopæl så må det ikke engang ligge i min bil.. Det samme gælder mit udleverede arbejds tool, dette må jeg have med mig hvis jeg køre den lige vej hjem, ellers er det no go.

• #16   14. dec 2013 Så længe bladet er under 12cm og ikke låsbart må man bruge det under en del omstændigheder, men vil man gå med livrem og seler så er grænsen 7cm for man kan jo ikke skade eller slå andre ihjel med en 7cm kniv???

• #17   14. dec 2013 Bladet på en leatherman er låsbart, og den lovlige længder max 7cm, hele bladet måles her, ikke kun det slebne.

Er vi på job eller fisketur gælder der andre regler.

Jeg har en wave, og synes ikke den er bedre eller federe end den bacho jeg har i firmabilen som kun koster 1/3 del...

• #18   14. dec 2013 Det lækre ved waven var jo lige netop at den er enhåndsbetjent og låsbar.. victorinox er desvære kun låsbar.. og de to bacho jeg har haft har ikke holdt til soldaterbrug..

• #19   14. dec 2013 Har også selv en Bacho, men den har bare ikke de store udvidelsesmuligheder ud i bits mm.

• #20   19. dec 2013 Har bestilt en Wave med Bit Extender og bitspakke. Nu må jeg bare vente på at den dukker op.

• Som Og John H
    Som Og John H Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #21   3. aug 2014 Hos en dansk autoriseret forhandler, burde der slet ikke herske tvivl om multi-tools. Der er nemlig en mærke-ordning!

24/7 - Disse er lovlige at eje, bære og anvende 24 timer i døgnet - 7 dage om ugen

Proff - Disse tools er lovlige at bære og anvende i forbindelse med et anerkendelsesværdigt formål.

Det er derfor vigtigt at bemærke at disse tools er specielt udviklet og dermed beregnet til det danske marked.

• #22   3. aug 2014 Jeg har denne fra Freund, med knivblad på 6 cm og masser bits.

http://www.dachdecker-shop.de/Freund/02400000_Freund_Multitool_Dachdecker-Shop.jpg

• #23   3. aug 2014 Nu var jeg primært interesseret i den politiet havde og brugte officielt :P. Men har nu en Charge importeret fra USA.

• Som Og John H
    Som Og John H Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #24   4. aug 2014 Allright:)

Jeg hjælper gerne dem der måtte have interesse i multi-tools fra Leatherman.
    Husk at der medfølger 25 års garanti.

• #25   6. aug 2014 #: Kan godt lige at der på mit leatherman står "Domestic US sales only" :P. Altså på selve pappet.

Kommentér på:
Politiets multitool??

Annonce