3.890 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Transport af MC Transport af MC

Hiii...

Står og skal have hentet en motorcykel, her Torsdag og da jeg ikke har været ved køreprøve endnu mangler jeg en motorcykel trailer. Måske kan jeg nøjes med alm. trailer ?

Nogle der kender nogle som har en MC Trailer i Thy?.
Eller hvis i har fif til fastspænding af mc på alm. Trailer ?

Alt hjælp kan hjælpe smiley

Cyklen skal transporteres 2 timer og 30 min. Så den må gerne kunne stå godt uden at få ridser:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Transport af MC
  • #1   16. jun 2014 Ikke i Thy Men i Herning, Jeg har en Mc Trailer men det er sikkert for langt væk
    Er der nummerplade på den ? Så find en som kan køre den hjem,

Ellers en trailer og forhjulet ind i forreste hjørne, 2 stropper om styret, spænd den ned i støddæmperen
    1 strop i bag så den ikke hopper til siden så står den på hjulene, det kan ikke smutte nogle steder
    Ikke på støtteben det kan lave hul i trailer bund

• #2   16. jun 2014 høre også gerne fra en der har mc trailer på sjælland - skal også hente en
    og er ved at kigge efter trailer...

• #3   16. jun 2014 Kig på freetrailer.dk

Gratis lån af lukket trailer.

• #4   16. jun 2014 freetrailer har som regel ikke noget at spænde fast i

Her er min
    Den har været i Kroatien og det gik fint sagde min nabo smiley

profilbillede
  • #5   16. jun 2014 Der er kroge i bundpladen, man skal bare selv have stropper.

• #6   16. jun 2014 Jeg har brugt freetrailer.dk og så en lukket trailer! - Der var fine muligheder at spænde fast, man skal bare selv have noget tovværk at spænde fast med smiley

• #7   16. jun 2014 Herning er desværre kun halvvejs hjem. Så det går desværre ikke. Men tak for respons smiley

Regner med at tage den på alm. Trailer + en helt masse stropper smiley

• #8   16. jun 2014 Forhjulet op i forreste hjørne af taileren.
    Er der centralstøtteben fortrækker jeg det, da det er stærkere end sidestøttebenet.
    Hvis bunden i traileren er dårlig, kan man med fordel lægge en plade under støttebenet.

En båndstrammer over sædet eller endnu bedre gennem stellet. Husk at være opmærksom på ikke at klemme noget i stykker.

En styr holder eller end båndstrammer over styret så cyklen bliver trukket fremad.

Man kan med fordel sno båndet rundt om cyklen, så den ikke kan glide - gælder alle båndstrammere. Samme metode som når man transporterer rør.

Båndstrammerne skal kun trækkes til så cyklen ikke flytter sig, de skal ikke spændes i bund i affjedringen.

Sørg for at bruge ordentlige strammere og kontroller dem efter 5-10 km. og igen efter en times tid, når I skal køre så langt.

Nyttige links:
    (link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)
    (er ok - men der skal to til at spænde stropperne ordentligt. En til at presse på styret og en til at spænde)

(link fjernet)
    (kun de to stærkeste er reelt noget værd i mine øjne)

• #9   16. jun 2014 lej en trailer på tanken, gjorde jeg da jeg hentede mc i fredericia og bor i ringsted:) kostede ca en lille 1000kr i alt med trailer, bro og benzin

• #10   16. jun 2014 Har selv lige hentet en Savage i Holstebro, og kørt den til Fredericia, 2 gode stropper, så rykkede den sig ikke en centimeter. Hjulet helt op i hjørnet, og så en strop op omkring kronrøret, mere er faktisk ikke nødvendigt.

• #11   16. jun 2014 Man kan gratis låne trailere ved ikea, bilka og lignende steder. Mener også der er noget der hedder freetrailer. Husk det er en kæmpe fordel med lastøjer i en lukket trailer, når du skal bruge båndstrammere smiley

• #12   16. jun 2014 Der er et par stykker på mors ved jeg. Ellers kan du nemt bruge en flyttetrailer med stor bagklap, den er som lavet til det smiley

• #13   16. jun 2014 #2 - Smid evt. en PB - Du kender jo traileren fra sidst smiley

• #15   16. jun 2014 @#14 - helt enig: https://www.youtube.com/watch?v=mZWJPiCuA7c

• #16   16. jun 2014 Evt en strips om forbremsen og så båndstramme, så går den ingen steder:)

• #17   17. jun 2014 Kommer fra Thy så kan køre den hjem for dig hvis det er smiley

• #18   20. jun 2014 Cyklen blev hentet igår d.19-06-2014 :-D. Vi lånte en lille lukket trailer ved Statoil, vi anvendte 4 stropper. Helt op i det ene hjørne, Derefter 1 strop om gaflen + 2 stropper under sædet + 1 på baghjul.

Det holdt hele vejen :-).

Kommentér på:
Transport af MC

Annonce