3.255 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Bygge selv - "sengeskab" / "klap ud seng" Bygge selv - "sengeskab" / "klap ud seng"

Hej.

Håber der er nogle her inde, som har inputs / guides

Kunne godt tænke mig at få bygget en klap ud seng,
Noget ala denne http://smart-rooms.dk/blog/portfolio/poppi-enkeltseng/

Har et værelse med indbyggede skabe, hvor der er et hulrum i midten på 205cm bredt og 64cm dybt - og der ville en klap ud seng, være på sin plads.

Men kunne gerne tænke mig at se en irl eller have en guide til den bedste metode at lave den selv - behøver overhovedet ikke at være fancy på nogle måder - bare praktisk.

Har overvejet at hente den her artikel http://goerdetselv.dk/indretning/gem-sengen-i-vaeggen - men den jeg vil have, skal ikke stå på højkant som den, så ved ikke om det nytter noget overhovedet.

Er der nogle her inde, som er gode til den her slags håndværk, som måske havde lyst til at svare mig på nogle spørgsmål ?`

Mvh
Mikkel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bygge selv - "sengeskab" / "klap ud seng"
  • #1   3. mar 2015 Vi havde tidligere en, men den var mod en kold ydremur så der var nærmest et konstant træk. Konen var meget tit forkølet om vinteren. Dette havde nok også været et problem hvis det var en almidelig seng, men hovedenden ligger jo nærmest inden I et hul(skabet).

Sengen var designet af tidligere ejer af lejligheden og de mente at en elevationsseng var sagen så hele konstruktionen blev meget tung. Så der sad en spilmotor som trak sengen op. Det larmede en del. Så gå efter noget madras du selv kan skubbe op.

• #2   3. mar 2015 Altså hvad jeg tænker, er at købe en helt alm. boxxer madres 90x200 - få lagt den i en form af MDF plader (læst at MDF plader er en god løsning, men ved intet om det - så gerne andre typer hvis i kender nogle)

Og så på en eller anden måde få nogle hængsler sat på så den kan vippes op og så bare have en simpel lukkemekanisme så den bliver oppe.

• #3   3. mar 2015 De er populært kaldet en Murphy Bed så prøv at smid det in i google og se hvilke resultater du får

• #4   3. mar 2015 Okay tak Jesper - finder meget der på.
    Men stadig, finder ikke helt hvad jeg leder efter - og alle guides koster, og som sagt, gider ikke købe en guide, som alligevel ikke er til det jeg skal bruge smiley

• Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #5   3. mar 2015 Instructables.com er et godt sted at søge inspiration til sådan et projekt.
    Eks. http://www.instructables.com/id/Ikea-Hack-Murphy-Bed-with-Sliding-Doors

Kommentér på:
Bygge selv - "sengeskab" / "klap ud seng"

Annonce