1.273 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Politiker hæv farten fra 80 til 100 km/h Politiker hæv farten fra 80 til 100 km/h

Der er et bredt flertal i folketinget for, at vi hæver hastigheden fra 80 km/h til 90 km/h på landevejen på udvalgte strækninger. Nogle politiker forslår noget endnu bedre, nemlig 100 km/h på udvalgte strækninger.. smiley

Men lad os nu se om det sker. For det er desværre nok bare snak igen. smiley

I Tyskland, er hastigheden på landevej 100 km/h, hvis ikke andet er skiltet. Når de kan, hvorfor fuck kan vi i Danmark så ikke?

http://www.fdm.dk/nyheder/bredt-flertal-hoejere-hastighedsgraense-paa-landeveje


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Handyman 1.400 kr.
  • Sæt et skab fast mod vægen 799 kr.
  • Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Klippe hæk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politiker hæv farten fra 80 til 100 km/h
  • #1   13. mar 2015 En pudsig ting jeg hørte nævnt i debatten - var grænsen 90, så kørte folk generelt langsommere og vist endda omkring 80 i gennemsnit. Var grænsen 80, så kørte folk 90.

  • #2   13. mar 2015 Det er som om danmark og danskere har komplekser med socialisme / liberalisme.

    Af hensyn til folks personlige velfærd, hæmmer vi den enkelte.

    Det er helt misforstået. Det er meningen man skal give folk velfærd, under hensyn til deres hæmninger.
    Og så ellers sikre så vid personlig frihed som muligt.


  • #3   13. mar 2015 ikke minimere personlig frihed for at stabilisere velfærden

  • #5   13. mar 2015 hmm.

    det vil så betyde færre penge i deres bla 100stk fotovogne -pengemaskiner, det har jeg svært ved at tro,at de vil gå med til, nu de tjener kassen.



    mvh


  • #6   13. mar 2015 Ja, det er da lidt paradoksalt - jo hurtigere man må køre, jo langsommere kører man. Dertil hører selvfølgelig også, at biler i dag er langt mere sikker end for 20 år siden og det er også en del af forklaringen på, at der historisk set er meget få trafikdræbte (ethvert trafikdrab er naturligvis ét for meget).

    Indtil et eller andet fjols kommer og forpludrer debatten og påstår, at fart dræber.


  • #8   13. mar 2015 #7 .


    he he .

    godt med en hobby .

    mvh


  • #9   13. mar 2015 Grunden til at vi FUCKING ikke kan i DK, er måske fordi at vores veje er mere usikre, snoede, og har masser af bakker osv.

    I Tyskland er de lidt større og har meget lange lige strækninger osv. Du kan jo køre 300 på det lort uden det skader.


  • #10   13. mar 2015 #9

    Har du nogensinde været nord for Limfjorden? smiley


  • #11   13. mar 2015 Eller vest for ^^ ??

  • #12   13. mar 2015 #9

    du har da vist ikke været af motorvejen i Tyskland


  • #13   13. mar 2015 kunne de nu godt havde sat fra i lørdags så min rittersport ikke havde kostet 5000

  • #14   13. mar 2015 Bo: Jo det har jeg da. Synes du at det er nogenlunde det samme?

  • #15   13. mar 2015 Nej synes ikke det er nogenlunde det samme, Tyskland har med sikkerhed flere "bakker" og snoede veje end i dk

  • #16   13. mar 2015 Det har jeg heller ikke skrevet noget om.

  • #17   13. mar 2015 i Tyskland har de ikke blot snoede landeveje - de har vejtræer - så der er det MEGET farligere..

    Hørte direktøren for Sikker Trafik i radioen imorges - han ævlede også om at DET var en dårlig idé, da det er farten der dræber! - og vores fine danske statistik (en af de fineste i VERDEN) vill blive fuldstændig ødelagt, hvis det blev realiseret. Så han ville på det kraftigste advare imod sådan noget pjat! - Tænk bare på hvor mange flere, der vil mangle om juletræet i år, hvis det bliver indført.. (fedt argument ikke?)

    At 10 km/t betød MEGET understregede han med eksemplet, hvor han nævner standselængderne fra 50-60 km/t (en procentvis stigning på 20%), hvilket er helt hen i hegnet, når der her er tale om 80-90 km/t (en procentvis stigning på 12,5%)


  • #18   13. mar 2015 #17
    Bremselængede stiger ikke lineært med hastigheden, så det kan han sådan set have ret i. Almindeligvis sætter man bremselængden i sammenhæng med den kinetiske energi i det legeme der er i bevægelse. KinetiskEnergi=1/2*m*v^2
    m=masse og v=hastighed.

    Derfor er hans udtalelse ikke helt ved siden af.

    At bremser på moderne køretøjer så er MEGET bedre end antaget, er en helt anden sag.


  • #19   13. mar 2015 Den skal sq ikke op på 100 på landevejen alle steder.. kun nogle... held og lykke med at nå at bremse når der køres i gribskov på gillelejevej som er en af danmarks mest befærdet veje af rådyr.

  • #20   13. mar 2015 Det er stadig fartforskellen der dræber, ikke farten. Bloodhound SSC kørte 1600 km/t, og det omkom "piloten" da ikke af. Farten op på de danske veje, og straf hensynsløs kørsel. Og nej, det er ikke hensynsløst at køre hurtigt på en øde vej, det er hensynsløst at være til fare eller unødig gene for andre.

  • #22   13. mar 2015 Er lige kommet hjem. efter en tur på en yamaha dragstar 650. den kan godt nøjes 80. men fik den da også op på 90, der hvor man må det.
    Men i dag hvor alle børn, fødes uden ben, så de skal køres af mor og far, så er der heller ikke, mange cykler på vejen mere (Hvis vi se bort fra dem, der køre 3 ved siden af hinanden i ens tøj), så der hvor der er lavet 90, ser jeg ikke noget problem i at man kunne køre 100


  • #23   13. mar 2015 jeg kører 120 km hverdag på landevej så den politiker der får hævet fartgrænsen, vil jeg stemme på, uanset trosretning, især hvis man også får love til at skyde dem der ligger med en konstant hastighed på fem km under grænsen uanset fartgrænse.

  • #24   13. mar 2015 Grunden til at folk kan køre hurtigere på vejen i Tyskland er jo også at deres biler generelt er nyere.

    I Danmark er biler jo så dyre at de fleste køre rundt i et eller andet rustent oldtidslævn med dårlig sikkerhed og elendige bremser.

    Sådan forholder det sig ikke i Tyskland, hvor bilparken er mere moderne og sikker. Derfor kan man også køre hurtigere. Din gamle ford æskelort fra 1991 bremser jo afhelvedes til i forhold til en ny Audi

    mvh
    en der bor i Tyskland.


  • #25   13. mar 2015 Nikolaj, kommer du nogensinde tilbage til Danmark, eller har du fået smag for det billige gejl og den udbgrænset hastighed dernede? smiley

    Men ja, på det område vil jeg give dig ret. Men tvivler på, at det er sådan politikerne tænker. Hvis de overhovedet kan finde ud af det efterhånden.....


  • #26   13. mar 2015 Mads. Det er sgu fedt at bo i Tyskland, men savner sgu stadig min familie og venner der hjemme....og så naturen i min hjemstavn Vendsyssel smiley . Det er det eneste jeg ville vende hjem for.

    Så er det også lidt trælst at man ikke så nemt kan drøne en tur på stranden med kværnen her smiley
    Den danske formynder stat og kolonihave mentalitet savner jeg tilgengæld overhovedet ikke.

    Og så er jeg helt enig med dig i at politikerne tænker ikke selv over tingene. Nu om dage har de folk ansat til den slags. smiley

    I øvrigt har jeg lige læst at RV som ellers støttede forslaget nu har trukket i land. Transportordføreren er åbenbart blevet fortalt af partitoppen hvad han skal mene...ynkeligt.


  • #27   13. mar 2015 Okay, det overrasker mig sgu ikke... smiley

    Det forstår jeg godt. smiley

    Hvad har du købt af ny kværn dernede?

    Er det mere risikabelt, at overtræde færdseloven dernede i Tyskland, end det er her i Danmark? smiley


  • #28   13. mar 2015 Købte en 2013 Yamaha XT660X med 7500km på klokken for lidt over en uge siden. Har dog haft Influenza siden i mandags så har ikke haft mulighed for at komme på motorkontoret og få plader på den endnu smiley

    Den står også hos min kærestes forældre så jeg har heller ikke fået taget nogen billeder af den, derfor er den ikke oprettet. Håber det kommer snart smiley

    Hvorvidt det er mere risikabelt ved jeg ikke. De har jo permanente fotofæller rundt omkring hernede så man skal nok passe på med at give for meget gas på landevejen...eller i hvertfald køre med GPS hvor de er kodet ind på. Men nu har Danmark jo også lige fået en ny røvfuld mobile kamera så mon ikke det går lige op? Skal lige siges jeg aldrig har fået en trafik bøde hverken i DK eller i Tyskland. Plejede mest at give den gas på de helt små veje hvor der ikke er kamera.


  • #29   13. mar 2015 Nice hvor fedt! smiley Hvad koster sådan en i Tyskland? smiley

    Jeg glæder mig til, at se nogle billeder. smiley Men fuck hvor nedern, at du er blevet syg..

    Ja, det har de desværre. Forbandet pengemaskiner! smiley


  • #30   13. mar 2015 Gav 35k for den, men det kan også gøres billigere, så også en 2007 model(som er identisk med 2013 modellen) med samme antal kilometer til 25k. Desværre blev den solgt før jeg kunne slå til.

    Og ja, glæder mig til at komme ud og køre på den, men frygter lidt jeg kommer til at savne min gamle cykel. Tror jeg skal have en lille let offroader igen som cykel nummer 2 på et tidspunkt. Synes egentlig det er sjovere at køre på løst underlag end på asfalt...


  • #31   13. mar 2015 Okay, billigt. Fra ny i Danmark kan jeg se den koster 110.000 kr.. smiley

    Kan jeg godt forstå. smiley Det er sgu også en dejlig maskine! Hvis jeg skifter den ud på et tidspunkt, så skifter jeg til Kawasaki KLX 450r. smiley

    Jeg har lige haft min til service og installeret Garmin zumo 590lm. smiley Så jeg er sommerklar her! smiley


    profilbillede
  • #32   13. mar 2015 Kan man overhovedet få plader på KLX450r? Troede den var off-road only.

  • #33   13. mar 2015 Ja, det tror jeg. Det ser da sådan ud.

  • #34   13. mar 2015 Mjaah er nu ikke helt sikker, den er født uden blink osv tror jeg nok smiley

  • #35   13. mar 2015 Fint nok at hæve fartgrænserne til hvad folk nu alligevel kører og altid har gjort, men hvad med bøder ?
    De skal jo have noget i kassen og det får de jo ikke hvis folk overholder hastighedsgrænserne.


  • #36   14. mar 2015 #17
    Den direktør hørte jeg også godt, sådan en klaphat, havde jo slet ikke fattet meningen med lovforslaget. Selvfølgelig dør folk, der hopper ud foran en bil der kører 60km/t inde i byen, oftere end hvis bilen kører 50..... Det var hans argument for ikke at må køre 10km/t hurtigere på landet (hvor folk iøvrigt kører 110 i forvejen)

    Men som andre også er inde på, så har det en preventiv effekt at hæve fart grænserne, som det er nu så, så tænker fartsyndere ikke på om de kører 90 eller 110km/t, de er igang med noget ulovligt, så de kan ligesågodt få noget ud af det. Hvis grænsen bliver sat op så vil de fleste ikke føle nødvendighed for at køre hurtigere, men der vil nok altid være nogen der er uden for rækkevidde, dog.

    Desuden er 80km/t er for langsomt for vores moderne biler med abs og skiver hele vejen rundt.

    #23 Bøderne starter ved 84km/t det er svært at sidde og kigge på speedometeret hele tiden og tilpasse farten imellem 81 og 83km/t så når jeg ikke har travlt så kører jeg bare så jeg synes det passer med at jeg ikke kører for stærkt, det resulteret ofte med at speedometeret står på omkring 80 hvilket er 73km/t i min bil. Det er jeg ligeglad med, grænserne er "trukket kraftigt op" og jeg ikke gider have en bøde for at behage andre. Man kan jo ikke lave andet end at glo på speedometeret hvis farten skal holdes på 81-83km/t hvis jeg skal det, så vil jeg ikke opdage hvis der stiger en fodgænger ud på vejen foran mig, og hvor bliver trafiksikkerheden så af. Så kan det godtvære at du bander og svovler og siger at jeg bare kan skaffe en bil med fartpilot, men nej det vil jeg ikke bruge penge på. jeg har ikke mere travlt end at jeg godt kan køre hjemmefra 2 minutter før.

    Politikerne ved godt at der vil være en prevetiv effekt i at sætte fartgrænserne op, og når nu bødeinddrivelser er kommet med i finansloven som en indtægt, så bliver det nok ikke lige med det samme at hastighederne ændrer sig. De tager jo ikke billeder af folk hvor det er farligt at køre, men de holder altid hvor der er tendens til fart, og det er der jo som regel ved god oversigt og fine forhold. Det er jo ikke der folk bliver slået ihjel.

    Sidste år var der 159 trafikdræbte, og det er jo selvfølgelig 159 for mange. Men at bruge SÅ mange midler på at bringe tallet ned, er voldsomt.

    Jeg har ledt efter tal på hvor mange dødsfald der er pga fejlbehandling på sygehusene...... Det ser ud til at der er død 5559 personer i 2. kvartal 2013 Der er nævnt et sted at at dårlig behandling er en af årsagerne, selvfølgelig er det ikke raske mennesker der bliver indlagt, og mange kommer også på hospitalet som den sidste rejse i deres liv. Men alligevel er det omkring 22200 mennesker årligt der dør på sygehusene. Men det er jo en uhåndgribelig størrelse, man ikke rigtig kan bruge til noget konkret. Men bureaukrati og fumleri, har sikkert sine ofre.


  • #37   14. mar 2015 Jeg syntes 80 km/t er en meget passende hastighed. Større er afstandene ikke i dk. Jeg pendler 185 km om dagen har det fint med hastighederne på lande og motorveje.
    Men mange steder. Eks middelfart vej mod Odense der der 70 km/t som max. En 4 sporet lige vej med fuld belysning. Det forstår jeg ikke. Jeg ville hellere have at man kiggede på mange af de lokale fartbegrænsninger. Også på motorvejen.
    Så om 5-7 år, når bilparken er udstyret med automatisk nødbremse, så hæver vi hastighederne. Og om 15-20 år, når biler kører selv, ja så er problemerne med hastighed og ATK vogne løst : )


  • #38   14. mar 2015 Jacob så holder du måske op med at køre MC??

  • #39   14. mar 2015 I UK er landevej hastighedsgrænse også 100 kph, men vejenere er noget helt andet... Man lære at tænke for sig selv. Jeg mener at man bliver et bedre MCist af det. Og de er meget sjovt at køre på, so kunne ikke levere med at dele YouTube clip af typisk country lanes, https://youtu.be/x6GNpd6QClg worth trying at 100 kph, fuldt lovligt if you get the chance

  • #40   14. mar 2015 Jeg kører ikke mc nu : )

    Men mon ikke de bliver forbudte. Det passer jo med de tanke man har i dag på borgen.


Kommentér på:
Politiker hæv farten fra 80 til 100 km/h

Annonce