1.965 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

knækket hjulbolt på mazda 3 2011 knækket hjulbolt på mazda 3 2011

Hej, jeg står i den uheldige situation at jeg har en knækket hjulbolt, altså en af de fast monteret i navet. Nogen der har en ide om hvor jeg kan skaffe sådan en i morgen? Prøver selvfølgelig og ringe til mazda i morgen, men tvivler bare lidt på de har sådan nogle liggende på lager smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  knækket hjulbolt på mazda 3 2011
  • #1   12. maj 2015 Jeg er sikker på både Mazda pusheren, og de store alternative leverandører har enten en bolt eller et nav med bolte..

• #3   12. maj 2015 Som Johan skriver, forbi en hugger, skru en møtrikpå og slå hjulbolten ud af navet. Men tror nu os de har en på lager .

• #4   12. maj 2015 det er muligt du er nødt til at afmont bremsecaliper og bremseåg for at slå den ud der er ikke så meget plads , den sidder bare fast i nogle stråler , har skiftet på en Mazda 6 årgang 2012 hvor kunden havde prøvet at skrue nogle på med forkert gevind ( Mazda mekker) mon ikke nogle har dem på lager , ellers kan der går der 2 arbsdage Mazda har ikke noget lager i danmark mere de kommer fra udlandslager smiley men prøv u2parts eller lignende smiley

• #5   13. maj 2015 Jeg takker mange gange for svarene!

• #6   13. maj 2015 Hvordan knækker sådan en?

• #7   13. maj 2015 Uha Allan , mange måder har set meget gennem mine 25 år hos Mazda, forkert gevind , låsebolte der blevet væk så de må afmont på den hårde måde , fuld knald på en luftnøgle uden at bruge momentstang , havde en forleden dag der havde vendt boltene med konus ud af, så bilen hoppede som en skade smiley

• #8   13. maj 2015 rigtig godt spørgsmål! Min teori er de nye møtrikker der fulgte med de nye alufælge jeg har købt, de har en meget stejlere konus, det lyder åndsvagt, men ellers kan jeg ikke forklare det... Smed hjulene på, møtrikker spændt ind med en top med håndkræft, tog min 1/2" nøgle og lige spændt til mens hjulene stadig var løftet. sænkede bilen ned, satte momentnøglen på 120nm. autodata skrev godt nok 103+15, men burde nok gå alligevel! Men kunne også give dem en hel del efter jeg ellers havde spændt lidt til med min topnøgle og det undrede mig egentlig også, men så klikkede momentnøglen endelig og tænkte at det nok var som det skulle være.... Men nej nogle af møtrikkerne blev bare ved med at dreje indtil en af dem knækkede... Efterfølgende testede jeg momentnøglen, det spændte godt nok ca. 20nm over. altså blev de spændt 140nm. Men det skulle de sgu også kunne klare alligevel. Nu er der sat ny bolt i og alle de nye møtrikker er skiftet ud med de orginale og der er ingen problemer. Der skal den også kun have ca. en kvart omgang efter jeg havde gjort som ovenstående.

• #9   13. maj 2015 Ja der er 2 forskellige konusser, en til stålfælge og en til alufælge, ligeledes er alu tykkere, så der skal længere bolte i og de kan ikke bruges til stål, for så vil de rage på da de går længere ind.

• #10   14. maj 2015 Det er ikke sandt Allan, der er tydeligvis flere forskellige konuser til alufælge smiley Og nu snakker vi også møtrikker ikke bolte.

• #11   14. maj 2015 Så vidt jeg ved er der 45 og 60 graders konus?

• #12   15. maj 2015 Pas aner jeg intet om, kan kun se der er forskel på de møtrikker der sad på de orginale 17" alufælge og dem jeg fik med til de nye...

• #13   15. maj 2015 Hvis ikke du får de rigtige så gnaver de i fælgen og du skal hele tiden efterspænde.

• #14   15. maj 2015 og siden jeg ikke skal det, må det jo være et godt tegn så :))

Kommentér på:
knækket hjulbolt på mazda 3 2011

Annonce