3.155 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Norge " tusindvis af lækkere sving og fede veje" Norge " tusindvis af lækkere sving og fede veje"

Hvis du mangler en ide til sommerens tur, så prøv Norge. Det er super fedt, masser af sving, smukke landskaber og rigt på oplevelser både på motorcykelen og af.
Her er et link til inspiration

https://youtu.be/ej2zCc8dQ9Q

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.
  • Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Fejlkode E9 på Siemens opvaskemaskine 1.500 kr.
  • klippe hæk og nogle buske 1.150 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Norge " tusindvis af lækkere sving og fede veje"
  • #1   10. mar 2017 Ja Norge er et smukt land, på hjul eller ej, problemet er bare at man bliver stenet af IS hvis man kører for stærkt...

• #2   10. mar 2017 Vi var deroppe sidste sommer og kørte på fede veje, ikke særlig mange store veje. Det var primært små snoede veje. Der holder jeg ihvertfald farten nede, da det er svært at vide hvad der kommer efter det næste sving.

• #3   10. mar 2017 Hvis maN KØRER stærkt på de norske veje beder man selv om det. Der er dejligt deroppe.

• #4   10. mar 2017 Fin video..! Norge er SKØNT på mc smiley Kan kun anbefales! Har aldrig mødt policen på de små veje..

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #5   10. mar 2017 Hvor den snoede vej, hvor 60 er rimeligt, flader ud og bliver lige, er grænsen stadig 60, og kammeraet står klar til at opsuge den på papiret høje velstand i Norge, sammen med Colaen til 45 kroner og den lille pizza til 100 kr

• #6   10. mar 2017 Tag mad med hjemfra og fint steder i naturen at overnatte, så er Norge et perfekt land og kører motorcykel i ??

• #7   10. mar 2017 Blev for nogle år siden spurgt om ikke jeg ville med til Nordkap på MC....

NEEEJJJ !!!! smiley
    Hvem fanden gider køre 4-5000 km på en GSXR med max 90 km/t ?? smiley

• henrik n
    henrik n Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 16 Følgere: 2 Svar: 60
    #9   10. mar 2017 Norge var sjovt at hygge sig i for 30 år siden.Men flot er det stadigt...

• #10   10. mar 2017 Så dyrt er Norge heller ikke at spise i og supermarkedpriserne er ikke mange procent over Danmark....regner man samtidig allemandsretten med og de episke locations man kan smide telt op i, så er det en billig ferie smiley

Nordkap venter til Juli smiley

• #11   10. mar 2017 Søg Rema1000 og Kiwi-butikkerne. Her er priserne rimelige - på nær spiritus, kød og agurker! smiley
    Jeg benytter mig altid af frysetørret mad. Det smager godt og fylder minimalt!

Hytter koster fra 350 Norske kroner og overnatning i telt fra 150,-
    Husk at holde øje med, om det er inkl. "dusj". For dét kan blive dyrt, med mindre man nupper et bad i naturen og benytter sig af allemandsretten smiley

Nordmændene ELSKER i øvrigt afregning sidst på dagen uden kvittering!

Det allervigtigste er at have 100% styr på påklædning og læ i regnvejr. Og her taler vi REGN. Det kan gøre forskellen på en elendig og på en succesfuld tur! Man kan køre fra sol, varme og blå himmel ind i en tunnel for at komme ud på den anden side og efterfølgende køre i øsende regn og kulde de næste mange dage...

Sover man i telt, er det en fordel, hvis man tager en tarp med eller benytter et telt med ståhøjde og plads til at sidde i ly. Tøjet skal jo også have et sted at kunne tørre smiley

Selvom Norge jo er bedst i tørvejr, er det stadigvæk et fantastisk smukt land, at besøge smiley

• #12   10. mar 2017 Mit skæg er ikke langt nok ..

• #13   11. mar 2017 Jeg overvejer en tur til Norge til sommer. Men da jeg ikke gider ligge i telt, hedder det camping hytter eller hotel/vandrehjem.
    Jeg tænker ikke at bestille noget hjemme fra, men finder noget undervejs. Men er er der nogen der har erfaring med det?
    Er det til at finde noget overnatning sådan sidst på dagen? Det bliver nok i juli/august.

• #14   12. mar 2017 #13: Bare kør ind et sted. Der er som regel altid ledige hytter undervejs.

Jeg har haft en periode i telt og gad så ikke det mere. Det blev så hytter i en årrække indtil sidste år, hvor vi var afsted i telt. Det var herligt og har faktisk gjort, at jeg har investeret i en ny "seng" (eller to) og et nyt telt (som jeg har for mange af smiley ).
    Her er der plads til både mig selv og et par gutter, hvis det skulle blive træls vejr.
    Jeg glæder mig for vildt til at få det afprøvet! smiley

https://youtu.be/L-kw1thtgLU

profilbillede
  • #15   12. mar 2017 Norge kan jeg også godt anbefale, det eneste er vejret man kan være ude for er en udfordring. Men hvis man vælger at tage afsted sent sommer virker det som om vejret er mere stabil uden alt for meget regn.
    Tage ikke telt med der er riglig med hytter man kan leje, det er dyre men er man nogle stykker er det samme pris som med telt

• #17   12. mar 2017 He, he!
    Det var en Helinox Cot One, som blev returneret igen, da jeg hellere vil have fuld komfort og kompakthed.

Jeg investerede herefter faktisk både i et EXPED Synmat Mega 12 LXW og et EXPED Synmat UL 9 LW underlag/madras. Begge er isolerende til minus 25 grader.
    Førstnævnte er helt fantastisk at ligge på og 77cm bred. Mindst lige så god som en rigtig seng med MASSER af plads. Sidstnævnte er også rigtig fin, men lidt smallere (65cm).
    De pumpes begge med en "pump sack", som let klikkes på madrassen/underlaget.

• #19   12. mar 2017 EXPED Lave noget af det bedste ligge underlag man kan få, har selv haft et, desværre blev de utæt flere steder og måtte opgive at lappe det. Men savner det stadigvæk smiley

• #20   12. mar 2017 Jeg var i norge i 2 uger sidste år. det blev ca. 11.000 kr
    Jeg var i Harzen/Østrig/Italien i 2 uger også ca. 7000 kr.
    Samme distance på 4500 km.

Norge er bare pisse dyrt (ca. 15 NOK / liter benzin), og koldt og klamt i vejret. Det regnede rigtig meget da vi var deroppe... Men naturen var vildt fed., og der var mange dejlige sving, bare ærgeligt der var så fugtigt.. Vi havde ingen problemer med fartkontrol dog? Heldigvis smiley

Jeg fortyder på ingen måde min tur til norge, det skal prøves!.. men fremover går turen sydpå.

Det skal så siges min kammerat er blevet vegetar på norgeturen, det var han ikke på den anden tur, og grønsager i norge koster!!

• #21   12. mar 2017 Nu findes der heldigvis ikke kun "Enten eller", men også "Både og"... smiley

• Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #22   13. mar 2017 Skal helt klart til Norge på et tidspunkt.
    Er i en fase hvor at det er tiden til de længere ture der er begrænsningen. Hvis man kun har 5-6 dage til en tur hvor at der skal noget natur og gerne nogle lækre sving er Norge oplagt. Med færgen fra Hirtshals er man jo nærmeste direkte i Vestnorge. Afstands/tidsmæssigt fra København er der ikke så mange andre oplagte muligheder. Harzen er ca 500 km kedelige motorvej. Det er fedt når man er der og skal da også derned igen i år, men sidste år syntes jeg hurtigt at man følte at man kørte rundt i det samme område.

Hvis man skal helt til Alperne er det nærmere 1000 km Autobahn på MC for at nå frem... Hvad er der af andre alternativer hvis man søger de gode sving?

• #23   13. mar 2017 Banedage i Sverige smiley

• Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #24   13. mar 2017 Selvfølgelig smiley
    Dem smider jeg et par ind af om året. Skal på Knutten d. 13 april. Glæder mig!!!!

• #25   13. mar 2017 #18: Jada smiley

Undskyld, men jeg overså dit spørgsmål!

Kommentér på:
Norge " tusindvis af lækkere sving og fede veje"

Annonce