842 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

MC Respekten MC Respekten

Hey Bikere'

Nu er jeg ret ny hvad MC angår. Har kørt 1200 km på en 2 ugers tid, men nogle gode tips kunne jeg godt bruge.

Når i kører på landevejen eller lign. og billisterne bagi kan virke tæt på men man ikke må køre hurtigere. Hvordan bør man så handle sikrest? Jeg har det med at accelererer lidt hurtigere for at få dem på længere afstand, men det må man jo i princippet ikke.. Vil jo undgå ulykker osv.

Billister kan være ret slemme til at respekterer overhalinger tæt på Biken, eller hvis der er crazy meget modving, sidevind og man slingre lidt.. det tager også på farten.

Synes bare man bliver presset i nogle situationer, hvilket billisterne burde forudse. Det gør jeg hvis jeg kører bil. Holder god afstand og ikke maser mig på!

Kunne være godt med lidt tips fra de rutinerede Bikere. Hvis alle handler på "samme" måde, så kan bilisterne måske opfange det som et tegn eller lign.

Håber i kan følge mig :o)


Mvh Andy & Go Påske


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC Respekten
  • #1   5. apr 2007 har det på samme måde.... de lævner ikke vild meget plads når man bliver overhalet

  • #2   5. apr 2007 Det er ubehageligt , kør stærkere.:-)

  • #4   5. apr 2007 -> Jyden [ Stoll, Auning]

    Ok, så bare ligge midt på vejen og lav et prej med luffen at de godt må overhale en?


  • #5   5. apr 2007 Jeg vil sige, at det er sjældent at en bil ligger for tæt bag i mig smiley

    Men sker det, og har du ikke lyst til at køre hurtigere, så sænk farten, dette vil højst sandsynligt få bilen til at overhale.. Så skal du ikke tænke på ham mere...

    Regn aldrig med at billisten "burde forudse" kør som om de kører med bind for øjnene..

    Det er svært, at undgå biler der laver tossede overhalinger, hvis de gør giv dem god plads og sænk evt farten lidt, så overhalingen ikke tager for lang tid..

    __________
    Jakob


  • #7   5. apr 2007 -> Jakob S. (Kbh) .
    Skal måske lige tilføje at jeg ikke har en Racer hehe.. er også under tilkøring så kan ikke give meget end 1/4 gas..

    Men ok, sænke farten og lad den overhale.. godt tip.Tak

    -> Mikael P
    Ægte freak, hvad sker der lige.. Han skulle da have en flad!


  • #8   5. apr 2007 du må accelerere ligeså hurtigt du vil, så længe du ikke overskrider fartgrænsen og ikke kører på baghjul.

    placer dig i midten eller lidt til venstre for midten af din bane, for at vise du er en mc og ikke en knallert 45.

    og forvent aldrig at bilisten er forudseende.
    vær altid selv den smarte og forudseende, så kommer eventuelle overraskelser ikke så meget bag på dig.


  • #9   5. apr 2007 Ok, det vil jeg gøre ! Den "svage" part bør være smartest.. det kan jeg godt forstå.

  • #10   5. apr 2007 jeg lægger mig somregel midt i kørebanen og frosøger at fylde mest muligt, er der en bagfra der gerne vil forbi trækker jeg så langt til højre på kørebanen som muligt og gir siganl til at der ka overhales

  • #11   5. apr 2007 Ok, hvordan gir du signal?

  • #12   5. apr 2007 bare gi et vink med ventre hånd

  • #13   5. apr 2007 -> Petrolhead

    Håber det kan gavne andre end mig selv smiley

    Men jeg vil tage rådene til mig og bruge dem! Jeg skal ikke leje 45 knallert hehe..

    Fyldt på kørebanen og når folk overhaler trækker jeg ind til højre for at opnå størst sikkerhed.

    Jeg bruger også mine spejle flittigt.


  • #14   5. apr 2007 Jeg benytter mig (indtil videre med succes) af en noget alternativ løsning, når der ligger en helt oppe i r.. på mig.

    Venter til de er aller tættest på, kobler ud, lader omdrejningerne stige lidt og "klikker" med dødemandsknappen, så den skyder i udstødningen. På en en-stamper som min, med åben potte, giver det nogle helt enorme drøn + flammer og så kan de lige pludseligt godt finde ud af at holde afstand... - Virker dog bedst på dem i cabriolet eller med åbne vinduer smiley

    PS: Skal man overleve i trafikken på 45 knallert er man desværre nød til at køre på samme måde som på MC, selv om det er p.... irriterende for alle andre (meeen der kan jo pilles lidt, så de kan følge med trafikken)


  • #15   5. apr 2007 ikke kører hurtigt.
    men brems og marker du ikke vil finde dig i at blive presset


  • #16   5. apr 2007 Lad dem komme forbi, så kan du holde øje med dem.

    Nogle bilister er bedre at have foran sig end bagved. Så kan de i det mindste ikke køre en ned.

    Og ja livet på en 45'er er farligt. Det er mindre farligt hvis man kan følge trafikken, men så er der nogen som mener de godt må genere en. Hvad fanden er den af?

    p.s. en 45'er skal placere sig som en motorcykel på vejen.
    Ergo der hvor man ellers ville have været hvis man sad i føresædet på en bil.


  • #17   6. apr 2007 Jeg vil til enhver tid hellere have idioterne foran end bagved!!!

  • #18   6. apr 2007 Udgangspunktet er som altid afstand!

    Luk dem forbi, men lad di ikke presse på fart. Kan de ikke komme forbi, men bliver liggende på 3-5 m afstand, så er her en, der normalt virker - bruger den ellers kun i viadukter, hvis der er en fodgænger smiley

    Slå dødmandsknappen fra, drej rullen i bund og slknappen til igen - hurtigt. Det giver normalt et ordentligt knald og sender en 50-100 cm lang stikflamme bagud ag udstødningen - det plejer at hjælpe smiley


  • #19   6. apr 2007 Tak for tipsne! Meget brugbart smiley

  • #20   7. apr 2007 Yep, "tyskeren" lever! (vidste ikke den havde et navn, men det gør jeg så nu smiley

    Tvivler også stærkt på at en carbonpotte kan holde til det, men så er stålpotter jo en god ting!


Kommentér på:
MC Respekten

Annonce