{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Små biler med dug på ruden??
  • #1   11. jan 2019 Det er der mange biler der døjer med. Brug aircon hele året det fjerner en del af den fugt der sætter sig som is.

  • #2   11. jan 2019 Konens Aygo gør det også, har ingen AC så lidt op ad bakke.
    Same shit med sviger mutters Citigo.

    https://www.harald-nyborg.dk/p1744/dugfjerner Hjælper en del


  • #4   11. jan 2019 Det er fugten i luften der kondenserer på ruden.. ikke fordi bilen er dårligt ‘isoleret’ (hvis man ellers kan tale om det) smiley
    Så det handler blot om at få dugpunktet sænket, dvs. få vanddampene ud af bilen..
    Enten ved at få den luftet igennem, luftet ud..
    Fjern og tør evt.. fugtige måtter, - ofte er det i virkeligheden blot dem der skal tørres.. fordi vi slæber vand ind i bilen, men det kommer aldrig ud igen på denne årstid..
    Ellers må I skrue højere og højere op for varmen i bilen indtil kulde sæsonen er overstået, men det løser kun problemet mens I kører..
    At køre med varme på alene, - sænker ikke nødvendigvis luftfugtigheden i bilen, dug punktet stiger blot.. smiley

    Som det nævnes trækker AC’en fugtigheden ud af luften, men har man ikke det.. så er det Mein wasser Kampf op ad bakke.. smiley smiley
    Og du har selvfølgelig tjekket der ikke er utætheder eller der ligger 5L vand omme i reservehjuls brønden..? smiley

    Har man hund med, udånder den rigtig meget vanddamp der blot gør det endnu mere vigtigt at få luftet dytten igennem.. smiley


  • #5   11. jan 2019 De gange jeg har haft problemet, har jeg en halv time før afgang sat en varmluftsblæser ind i bilen. Så er isen væk og bilen dejlig varm når jeg tager afsted.


  • #6   11. jan 2019 Har faktisk lige haft den varmet igennem...

    Vi skulle ikke bruge den i julen, så den blev parkeret på mit job i 22 grader i en uge, med alt åbent... men her til morgen var den gal igen...

    Det ender sq med at jeg er nødt til at overlade min opvarmet garage til hende hvis jeg ikke finder en løsning...


  • #7   11. jan 2019 min corsa kan også døje lidt indimellem. jeg lufter ofte ud når jeg køre, og en kilometers penge inden jeg er hjemme, slukker jeg varmen og lufter ud så bilen bliver kølig inden jeg parkere for natten. det er ikke en skudsikker metode, men jeg synes det gør en forskel.

  • #8   11. jan 2019 Har faktisk lige haft den varmet igennem...

    Vi skulle ikke bruge den i julen, så den blev parkeret på mit job i 22 grader i en uge, med alt åbent... men her til morgen var den gal igen...

    Det ender sq med at jeg er nødt til at overlade min opvarmet garage til hende hvis jeg ikke finder en løsning...


  • #9   11. jan 2019 Har samme udfordring med min c1'er.

  • #10   11. jan 2019 Vores C1'er har taget vand ind ( gennem lygteglas i bag ) siden vi fik den ;-). Så der er af og til et akvarie omme bagi... overvejer at smide en karpe eller 2 derom når det rigtig skvulper rundt om reserve hjulet ;-). Og JA. VAND indendørs giver et sjovt klima,lugt og fugt på ruder.

    God weekend fra det "rullende akvarie"


  • #11   11. jan 2019 Konens aygo har sammen problem det har min heldigvis ikke. smiley

  • #12   11. jan 2019 Fuld skrald på varmen og vinduet på klem og kør en lang tur.

    Sørg som de andre nævner, for at måtter og lignende ikke er våde.


  • #13   11. jan 2019 Næste gang i køber det billigste der findes på 4 hjul. Så overvej lige en ekstra gang om ikke i skal et enkelt trin op på udstyrs listen. Det er ufatteligt meget man får for i virkeligheden meget få penge.. Det er altså træls at skulle langtidsstege både når sommeren er over os og når det er vinter. De få tusinde kr det koster er jo hurtigt sparet i tid hvor æsken står i tomgang og venter på at af iser mens vi febrilsk tørre/skraber til den store guldmedalje,
    Konen kører også Karl. Udstyrspakke 1 koster 16000,- den indeholder ac. Elspejle med varme, fartpilot, el ruder foruden en masse for mig ligegyldigt radio/pynt gejl..

    Synes man får rigtig meget brugbart komfort for de ekstra penge.


  • #15   11. jan 2019 Hans Henrik bla bla bla bla bla bla smiley

  • #16   12. jan 2019 Hvis dine ruder er beskidte så vil det altid være et problem. Gør ruderne 100% rene så forsvinder en stor del af problemet. Alternativt kan du købe sådan en her https://www.thansen.dk/bil/udstyr/parkering-og-garage/tilbehor/pingi-bilaffugter-300-g-genanvendelig/n-463305638/pn-2139097758 den virker altså fint.

  • #17   12. jan 2019 Min Chev Kalos gør det også til tider, jeg tilskriver det bare at bilen har personlighed smiley

  • #18   12. jan 2019 De fleste tilfælde skyldes at systemet cirkulerer med indelukket luft. Sørg for at systemet trækker frisk luft udefra. Desuden kan du la' vindues stå på klem mens du kører. Kig efter om der kommer vand ind i bilen noget sted. Hvis du bruger funktionen vist på medfølgende billede kan du aldrig få duggen væk.

    profilbillede
  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #19   12. jan 2019 Pingi fugtabsorberingspuderne virker godt, men som alternativ kan man bruge hvidt kattegrus, den type der ligner groft salt. Det er også silicagel som Pingi, bare i krystaller i stedet for ensartede kugler.

    Jeg har syet nogle små puder og fyldt med dette kattegrus.

    Man tørrer dem ved at varme dem i mikroovnen, og jeg skriver den tørrede vægt på dem, så jeg kan se om de skal have en tur i mikroovnen, når de har taget på.
    Pingi suger cirka 70 gram vand oveni de 335 g de selv vejer, de hjemmelavede, som fylder en del mere for samme vægt, suger ca. 50 gram vand.

    Aircon slår i øvrig fra under 4-5 grader, uanset hvor meget I trykker på knappen.

    En stor del fugt kommer fra A/C selv, når man slukker motoren.


  • #20   12. jan 2019 Ligefrem syet små puder med kattegrus smiley smiley smiley smiley smiley Hold da kæft hvor hurtigt det kan skifte fra god til fantastisk lørdag LMAO smiley smiley

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #21   12. jan 2019 Pingi koster 75 kr/stk. Kattegrus 40 kr for 5 kg, stof til 10 kg kattegrus kostede 50 kr.
    Nu koster Pingi 100kr/stk.
    https://dyncdn.thg.dk/img/48976_0_m_526_878.JPG

    Puderne er ikke skønhedsåbenbaringer, og det tog ikke mere end nogle timer at lave et dusin.

    Hvis du tror at syning kun er for kvinder, så tro om igen.



    https://youtu.be/roXbKng8i5w


  • #22   13. jan 2019 Fruens C1 med aircon dugger også. Det hjalp lidt da jeg opdagede, at hun havde slået den over på at recirkulere luften, men den dugger endnu. Den kører så kun meget korte turer, kan være at det også spiller ind..

  • #24   13. jan 2019 Jeg har sådan en i mig altea og det har gjort en verden til forskel.
    http://netbutik.fdm.dk/vedligeholdelse-bilpleje/rengoering-kabine/alaska-dugfjerner.html


  • #25   14. jan 2019 Kan i ikke bare gå ind i sengen og hygge jer istedet smiley


  • #26   14. jan 2019 Så ruderne dugger smiley

Kommentér på:
Små biler med dug på ruden??

Annonce