695 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
31 Svar
Spørgsmål 3. års opgave om motorcykler Spørgsmål 3. års opgave om motorcykler
Jeg er ved at skrive min 3. års opgave, jeg vil i den forbindelse gerne høre hvilke værdier i mener der er forbundet med at kører på motorcykel. Altså hvorfor man kører på motorcykel, hvorfor det er bedre/sjovere hvorfor i kører på motorcykel om det er transport middel, eller en "forlystelse".
På forhånd tak for jeres besvarelser...
0 synes godt om
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 7 Emner: 92 Svar: 650
okt 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 61 Svar: 646
apr 2006
apr 2006
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.231
Hvorfor friheden, følelsen at tage et sving hvor du har presset dig selv til at ligge dig det ekstra, en lækker acceleration hvor gearskiftene bare kom perfekt, alt sammen noget der kan få dig til at blive helt af dig selv. Hele den stemning og lidt specielhed der er ved at være motorcykelist f.eks. prøv at tage en til bakkeåbning lukning, så kan man føle hvor fedt der det er lidt ubeskriveligt.
hvorfor det er bedre/sjovere end at køre bil.
Det er mere specielt, tror folk der f.eks. køre ferrari har samme følelse som os, vi kan bare klare det for meget færre penge, det er nok der den store forskel kommer man får en super bike for en 200k, du kan dårligt få en fiat punto til den pris.
hvorfor i kører på motorcykel om det er transport middel, eller en "forlystelse".
For mig er det et transportmiddel, men med forlystelse i, selvom jeg er i behov for cyklen hver dag så kan jeg da finde på at køre omvejen der er 10 km længere for bare at få lidt ekstra køretid, tager gerne cyklen om så jeg skulle 500 meter 
Det var sådan jeg ville svare på det
apr 2006
Jeg håber det er okay jeg citerer dem der skriver til mig..
mar 2006
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 201
Købte den jeg har, selvom jeg overvejede en chopper, da jeg ikke mente jeg var helt klar og havde nået det stadie i mit liv der skulle til for at have en chopper.
Det er lidt lige som at tage sit første skridt og til at tale det med hvilken type maskine man har.
I hvertfald for mig. Så indtilvidere har jeg kun lært at gå. Men resten kommer nok.
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.012
http://www.bikerfriend.dk/group.asp?group=12&sub=12
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.012
Spørg lige Knud om du må bruge det hvis det skal med i din opgave direkte..
mar 2007
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
mcer kan ikke sammenlignes med biler og skulle man forsøge at forklare hvorfor , så ville det sikkert være forgæves ........
det vel en slags livsstil for nogle og for andre bare en måde at komme frem og tilbage på .
Kammeratsskabet og gæstfriheden kan jeg da forsøge at beskrive , mig og en makker var på tur til Norge i weekenden ....
Vi havde været på båden en times tid da jeg skulle ind og handle lidt øl til turen , der møder et par stykker der repræsenterer en klub i danmark ....... tja hvad kan man sige ...vi blev inviteret til julefrokost i Norge og vi havde en pokkers til fed tur ......
Hvem kan fortælle lignende historie , som kører bil ?
min kammerat som ikke kører mc var meget tilbageholdende
og turde næsten ikke sætte sig ved det samme bord .....
apr 2006
mar 2007
feb 2006
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Hvorfor, hvordan hvorledes??
Jeg har Mc af mange grunde..
Først og fremmest, er min mc et transportmiddel.. Konen er den der har længst til arbjde, så hun har bilen...
Jeg kunne nøjes med en knallert, MEN når man har kørt MC, så ved man hvorfor man fortsætter!
Det er et transportmiddel, JA, MEN når nu man smiler imens man kører på arbejde, så starter man med at smile, fordi det bare er en fornøjelse at kører MC, OG når man starter sin dag med et smil, istedet for den sure mine, som jeg kan se billisterne har på om morgenen, så får man en bedre dag!
JA jeg har også taget MC fordi, den kører længere på literen! OG det gør det billigere pr. kørt km SAMT fordi den i København må parkeres på fortorvet... (hvis en tvillinge barnevogn kan passerer uhindret) og det enda uden at betale p-afgift!
IGEN er det en besparelse!
Jeg får 3,5 krone pr kørt km, når jeg kører mc til møde fra kbh - fredericia, så tjener man ligefrem penge på det.
MEN vigtigst, en varm sommerdag, ned til et dejligt ishus, og mødes med en masse andre flinke mennesker, med samme interesse..
SAMT det sammenhold der er ude på vejene!
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 42 MC-er: 4 Emner: 48 Svar: 606
en god sommerdag er det også hyggen i at køre af sted et par stykker, eller en masse og bare nyde det :o)
feb 2006
apr 2006
Det er jeg godt klar over, men det er dem der har udstedt opgaven ikke, det er det jeg prøver at gøre dem opmærksom på..
Men vil dog sige der er nogen ting der går igen..
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 142 Svar: 2.822
Jakob
dec 2005
Følger: 58 Følgere: 57 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 1.493
Jeg kører mest på motorcykel for min fornøjelses skyld – men bruger den da også til transport til og fra arbejde og lignende. Jeg kan da også godt finde på at tage den når jeg skal på besøg hos venner – men så er det fordi vejret er godt og jeg derved kan kombinere et besøg med min store fornøjelse ved at kører mc. Når jeg tager min mc på jobbet kører jeg også gerne en omvej på vej hjem for lige at komme forbi nogle lækre veje eller simpelthen bare fordi det nu engang er så fedt.
Jeg syntes det er svært at beskrive med ord hvor lækkert det er – men for mig er det altså bare livet. For mig er det langt mere afstressende at kører mc end at kører i bil… og det er der selvfølgelig mange der ikke forstår – men sådan er det bare. Jeg nyder friheden, vinden, duftene (dog ikke når landmanden spreder gylle), kræfterne under en jamen alt… det er bare SÅ fedt. Jeg kunne aldrig finde på at kører en tur i bilen – bare for at kører en tur, men det sker da ofte på mc’en… ja så er det en tur ud på de små veje og nyde vinden, svingene og livet….
Endvidere er der et utroligt sammenhold/kammeratskab mellem mc’rister. Man hilser pænt på hinanden – og står man ved f.eks. et is-hus og der f.eks. kommer en anden mc’rist ja så er sandsynligheden for at man kommer i tale ret stor.. Jeg har kørt mange ture hvor man er mødes forskellige steder – og når man ankommer kender man ikke nogen – men det gør man inden dagen er omme… Sammenhold er også et godt ord at bruge i forbindelse med motorcykler…
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.016
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 14 Svar: 47
Min mand har haft motorcykel i nogle år og jeg har været med som bagsædepassager, men som landmand kan man ikke altid køre når vejret er til det, da der er noget i marken der skal ordnes. Så mange gange måtte jeg se at andre kørte, da jeg ikke selv havde kørekort.
Jeg blev syg for ca 2 år siden og som følge af det gik jeg ned med en depression. Jeg valgte ikke at få medícin for det og købte i stedet en lille virago 250. Ingen troede jeg nogensinde ville komme ud på den. Når jeg var nede, så satte jeg mig over på den i garagen og kom ind igen når det var ovre.
I år fik jeg taget mig sammen til at ta det køre kort og fra den 21. juni til den 3. nov, har den lille "vig" og jeg kørt 4000 km. Den har givet mig en masse selvtillid og frihed, når jeg kørte ude på vejene. Det er utrolig afstressende bare at køre ture.
Jeg er nu ved at være helt frisk igen og har mere mod på livet nu og har derfor lige købt mig en Virago 1100 Gold. Men det var med vedmod den lille "vig" blev solgt.
Bare en lille histore.......... Lene
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 57 MC-er: 19 Annoncer: 2 Emner: 57 Svar: 642
Tror mange kører en fornøjelsestur hvad enten det er en 19 eller 300 tusinde kr. bike.
Som nogen siger: det er selve turen der er målet.....
Må indrømme, regner det osv. er det bilen, min mc er kun til sjov....
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 45 Svar: 462
Udgiften med alt er under 4k om året (minus benz)...
Men jeg nyder også at køre og skrue.
nov 2007
Følger: 38 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 375
Grunden til at mange (incl mig selv) kører mc er følsen af frihed og fællesskab.
Når jeg selv kører mc (eller scooter om vinteren) syntes jeg det er lækkert bare at fornemme luften og det den bringer med sig på en varm sommerdag hvor man er kørt en tur ud på landet og dufte til markerne, lyden af cyklen og ikke mindst det at man føler sig lidt tættere på naturen og dens elementer.
(både solskinsdage og regnvejrs dage)
Man kan vel et eller andet sted sidestille mc kulturen med de gamle cowboys som ikke havde mere med end hva de kunne have på hesten. Der tænker jeg på når man tager på træf og lignende.
Man hilser på hinanden og hjælper hinanden hvis der opstår problemer, samt man kan altid få en sludder for en sladder med en mc´ist.
Dette er sjældent oplevet hvis man kører bil. selvom der er undtagelser.
Det var så bare mit synspunkt på hvorfor jeg syntes det er fedt at køre mc - og helt uden at det behøver at gå stærkt og være vildt.
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 1.088
For mit vedkommende startede det for et par år siden, hvor jeg blev lun på en sportsvogn. Som sagt så gjort og en Chevrolet SSR blev køretøjet ( noget V8 med 420 hk )
det var jo sjovt, og jeg lærte at få vind i håret. Et stykke tid efter ville min kone have en mc ( og bestilte også en )samtidig med tid hos kørelæreren. Jeg mente at jeg også måtte have kortet, for hvis der skete noget og jeg var med bagpå. Vi startede samtidig hos kørelæreren, og efter 3-4 køretimer meddelte jeg konen, at det med at sidde bagpå, det kunne hun godt glemme. Jeg ville selv have fat i styret, Bilen blev udskiftet med en mc og jeg har ALDRIG fortrudt. Nyder køreturene, mc-livet, sammenholdet mm fuldstændig som Vibeke ( Djursland ).
Da jeg stadig kan li fart og acc ( jeg er 54 ) faldt valget på en sport/touring mc. ( og bmw pga de tekniske løsninger og udstyr )
Er du træt og sur - så kør dig en mc tur.
Så blir himlen blå - og der intet du skal nå
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.203
En motorcykel som min opfylder alle lovens krav, men alligevel er det kun stel, motor og gearkasse der er originalt. Alt andet er specialdele eller hjemmelavede løsninger.
Det er glæden ved at have brugt et utal af timer og penge, på at lave en motorcykel der skiller sig ud fra mængden.
Jeg holdte engang i et kryds for rødt og en plastic-racer kommer op på siden af mig. Han kigger på mig og cyklen og giver en "thumbs-up" og et smil. Det er simpelthen en fantastisk oplevelse at få den respekt. Dog fra en motorcykelist, men en der ikke køre samme stil som en selv.
Har desuden holdt parkeret i Kølkær med 5 kanon flotte HD'er på hver side. Men folk stod samlet omkring min og snakkede og pegede på min Triumph. Jeg stod lidt i baggrunden og lyttede på alle kommentarene. Lidt spydige kommentarer kom der da også, omkring stivsteller, sæde og styrhøjde osv. Men bare det at de stopper op og kommenterer den... Tror det engelske ord er; Priceless! :o)
Og igen... friheden på vejen og vinden i håret... ubeskriveligt!
(Bliver dog drillet med at jeg kun er motorcykel-ejer og ikke motorcyklist, fordi vejret bestemmer om jeg skal ud og køre :o) )
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
At det er blevet til mc også, handler for mig ikke så meget om at tilhøre en speciel gruppe eller være en del af et særligt fælleskab, uanset at det selvfølig også er en positiv ting ved at køre mc. Jeg har altid været bidt af alt der kører på to hjul, uanset køretøjets type og finder derfor stor glæde ved både at køre cykel/MTB, knallert/scooter og mc.
En anden ting jeg er helt bidt af er at stå på ski, men det indeholder imo. også rigtigt mange af de samme kvaliteter. Dvs. følelsen af frihed, balanceakten, svingene, vinden, naturen etc. Det samme gælder mit job på Bakken, hvor jeg er vognstyrer på den gamle rutschebane - Du/I kan nok selv gætte hvorfor?
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
feb 2006
det da den kedeligste del .......... overhovedet og koster som regel en bunke penge ........ og hvorfor skrue når man burde køre tur ?
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
Spørgsmål 3. års opgave om motorcykler