7.579 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Fjerning af radiator Fjerning af radiator

Hey

Er ved at prøve at om rokere lidt på værelset, og er løbet ind i den problem at der hvor jeg gerne vil have sengen står der altså en radiator, så sengen ikke kan komme helt ind til væggen.
Da jeg aldrig har brugt den i de mange år vi har boet her, ku man vel lige så godt fjerne den.
Så ville høre om nogen kender priser for hvad det koster at få en fyr ud og lukke af for rørene?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjerning af radiator
  • #1   1. sep 2008 Kommer an på om du vil ha rørene proppet over gulvet eller under, og størrelsen på din radiator. Men hvis bare de skal proppes over gulvet og det er en normal radiator tager det ved en lille time, Så kan en polv kan vel gøre det.

• #2   1. sep 2008 hva type bebyggelse er det ?

• #3   1. sep 2008 Det er et parcelhus, og radiatoren er hvad jeg vil kalde af almindelig størrelse..
    Ca. 110 lang og 60 høj. ved dog ik om de skal lukkes over eller under gulvet.
    Men ku forestille mig min far ville ha dem lukket under gulvet hvis det endelig ssq gøres smiley

• #4   1. sep 2008 Det er umuligt at give en pris på det før man har set det. Men søg herinde efter en vvser fra århus området. Hilsen vvseren smiley

• #5   1. sep 2008 min far vil skyde på ca.1500 kr.

• #6   1. sep 2008 Det nemmeste ville være hvis du fik taget et billede og oprettede et fotoalbum herinde, og linkede til det...hvor man kan se rørene, og om det er til at komme til med en håndclub eller om man er så heldig at der sidder nogle muffer hvor man afproppe det i.. For hvis man kan det er der største arbejde jo bare at få vandet af anlæget for så at få det på igen og udlufte...

Jeg havde gerne gjort det over en kop øl, men der er desværre bare så langt... ;o)

Mvh. Morten.E

• #7   1. sep 2008 Jeg har fjernet flere radiatorer i mit hus da jeg skiftede til lavenergi vinduer, efterisolerede og installerede brændeovn.

Jeg fandt bare to 90 graders bøjninger med gevind så de kunne skrues sammen, og moneterede dem på de to rør der kommer op af gulvet pris ca. 200, tidsforbrug ca. 10 minutter.

• #8   1. sep 2008 husk pakgarn eller det der nymodens tape (teflon?)

• #9   1. sep 2008 Okay tak for hjælpen allesammen.
    Tror det blir løsningen med at bare lukke rørene af ved deres samlinger, og så bare lade dem stikke op ad gulvet, da de alligevel vil være gemt bag sengen smiley

• #10   2. sep 2008 Robert A
    som du har lavet dit må man håbe det er et 1-strengs anlæg . ellers så er det sku en dyr omgang med tiden .

Rapo ( Århus )
    hvis du vil proppe dine rør af over gulvet så håber jeg du har et 2-strengs system .
    men skulle du nu ikke ha` varme på dine radiatorere efter dit indgreb så skal du lave forbindelse mellem de to rør-ender der stikker op af gulvet .

og husk så lige at der rent faktisk findes "love" omkring varmekilder i huse . der skal være en varmekilde i hvert rum hvis det skal være helt rigtigt .

• #11   2. sep 2008 (-: (præsi)(dækmanden) :

Mit er et etstrenget anlæg, og jeg har stadig een varmekilde per rum :o)

• #12   2. sep 2008 robert .

så er dit korrekt udført . men 1-strengsanlæg er ikke det mest almindelige ,så det skal man lige huske at fortælle når man guider andre til en evt løsning . så har de da muligheden for at finde ud af hvad deres anlæg er for et .

Kommentér på:
Fjerning af radiator

Annonce