Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye billeder Xenon og dioder
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   18. feb 2008 Du blænder som bare f****n..

Ja sorry jeg virker en smule negativ, men det der er ikke særligt gennemtænkt, synes jeg.
    Skal du have Xenon på, så burde du gøre dine modkørende en tjeneste og smide en klarglas lygte eller et sæt DE linser på i det mindste, for når du møder nogen om natten, vil de have store problemer med at se vejen når dit forlys er så kraftigt og diffust. (det lyser ud til alle sider når reflektorerne sidder i lygteglasset)

• #2   18. feb 2008 hva dmener du med klarglas lygte??? lygten er sat så den æyser godt ned i jorden så andre burde ikke have noget problem tror jeg......

• #3   18. feb 2008 tillykke med det. Har også selv lige smidt det på:)

/NH

• Sajmon ™

#4   18. feb 2008 (link fjernet)

Det er en klarglas forlygte hvor reflektorerne sidder i parabolen i stedet for i glasset = meget mindre diffust lys.

Det hjælper ingenting at pege den ned i jorden, for problemet er at den lyser i 2000 forskellige retninger - og du kan ikke selv se noget.
    Det er af samme årsag monteringen ikke er lovlig uden niveauregulering og lygtevasker således at der ikke er mulighed for at man blænder modkørende.

• #5   18. feb 2008 På billede 13 kan man læse din nummerplade men på de 2 sidste er den slettet?

Det ser da fint ud, glæd dig til dit Xenon en mørk aften, det virker.

• Sajmon ™

#6   18. feb 2008 http://youtube.com/watch?v=yVuSSdZNsZw

Den her er ret interessant....

• #7   18. feb 2008 Lækkert andet er der ikke at sige...
    Sajmon---- ikke nogen grund til generalisere, det er jo ikke pr defination alle lygter der blænder...
    mit på R6 blænder ikke..
    Mit på min pel vectra blænder ikke, det har jeg kørt med i 2 år nu..

men rigtigt der nogle der blænder men langt fra alle

• Sajmon ™

#8   18. feb 2008 Anders L - Jamen bare fordi ingen blinker med lygterne af dig, betyder det jo ikke at du ikke blænder?

Det er ikke at generalisere når man siger en lygte med reflektorer blænder - det er fakta. Stiller man den så langt ned at den ikke gør, så kan lyskeglen ikke oplyse vejen, og så synes jeg lidt ideen med "bedre lys" er væk..... Synes du ikke?

Johnson - Kan du lige hurtigt forklare sammenhængen med det her og det du skriver?
    For jeg kan ikke se hvad relevansen er, idet jeg snakker om hvorvidt det er forsvarligt eller ej...
    At det så er ulovligt er en helt anden sag.

• #9   18. feb 2008 helt sikkert hvis den står så langt nede så du ikke har noget lys.. så kan man scu ligeså godt have alm lys på...

men har altså aldrig hørt nogen klager heller ikke fra politiet nå de har stoppet mig eller kørt foran mig, så mine blænder ikke ved jeg.

men hvis han kun har det på for gejl, så skal lygten bare stilles ned, for så kører han jo aldrig nat.

• #10   18. feb 2008 det er ikke gejl det er for at blive set, og for at kunne se noget da det originale lys på banditten ikke er særligt godt, især når man køre motorvej om natten

• #11   20. feb 2008 Johnson , hvor har du et bevis på at xenon redder liv ?. Det link kunne jeg godt tænke mig at læse............

• #12   21. feb 2008 Anders L, på R6'eren sidder der klarglas lygter med reflektor i parabolen smiley måske derfor den ikke blænder.
    Jeg skal også have xenon på min cykel når jeg får lige kroner på kontoen igen, dels fordi de giver bedre lys og dels fordi det ser federe ud...

Kommentér på:
Nye billeder Xenon og dioder

Annonce